Сучасні економічні технології міжнародних комунікацій

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.05.E.072
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Ясінська Тетяна Вікторівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни - отримання студентами цілісного уявлення про роль комунікації в сучасних міжнародних відносинах, формування системи знань про комунікативні технології та їх ефективність, набуття навичок щодо застосування комунікативних технологій у міжнародних відносинах.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен набути та розвинути наступні компетентності: загальні: ЗК5.Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; спеціальні: СК5. Здатність здійснювати комплексний аналіз та моніторинг кон’юнктури світових ринків, оцінювати зміни міжнародного середовища та вміти адаптуватися до них; фахові: ФКС3.4. Здатність використовувати системи міжнародної електронної торгівлі у сфері медіа комунікацій та ІТ.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни здобуваня освіти повинен бути в змозі продемонструвати такі програмні результати навчання: результати навчання: РН4. Систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища. РН8. Розуміти, виділяти й описувати нові явища, процеси й тенденції глобального розвитку, механізми й інструменти реалізації економічної політики та світових інтеграційних / дезінтеграційних процесів, у тому числі євроатлантичної інтеграції. РН9. Розуміти і вміти застосовувати, відповідно до інших вимог освітньої програми, сучасні теорії та методи розв’язання спеціалізованих складних задач і практичних проблем у сфері міжнародної торгівлі товарами та послугами, міжнародного руху капіталу, міжнародних валютно- фінансових та кредитних відносин, мобільності людських ресурсів, міжнародного трансферу технологій. РН13. Підбирати і вміло застосовувати аналітичний інструментарій дослідження стану та перспектив розвитку окремих сегментів міжнародних ринків товарів і послуг з використанням сучасних знань про методи, форми й інструменти регулювання міжнародної торгівлі. РН15. Визначати функціональні особливості, характер, рівень та ступінь взаємозв’язків між суб’єктами міжнародних економічних відносин різного рівня та налагоджувати комунікації між ними. РН16. Демонструвати знання про стан досліджень міжнародних економічних відносин та світового господарства у міждисциплінарному поєднанні із політичними, юридичними, природничими науками. РН20. Відстоювати національні інтереси України з урахуванням безпекової компоненти міжнародних економічних відносин. РН24. Обґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційно-аналітичний інструментарій, економіко-статистичні методи обчислення, складні техніки аналізу та методи моніторингу кон’юнктури світових ринків. РН26.3. Володіти сучасними економічними технологіями міжнародних комунікацій; автономність і відповідальність: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Міжнародні економічні відносини, Аналізування міжнародної економічної діяльності підприємств, Міжнародна економічна статистика - кореквізит: Міжнародні медіа-комунікації, Технологія та аудит зовнішньоекономічних операцій
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Сучасні економічні технології міжнародних комунікацій" орієнтована на вивчення теоретичного та засвоєння практичного матеріалу про загальні поняття комунікації та економічні технології комунікацій, особливості міжнародних комунікацій, зв’язок культури й міжнародної комунікації, основні типи дискурсів, призначення й основні моделі міжнародних комунікацій, проблеми інформаційних конфліктів, технологічні та технічні аспекти міжнародних комунікацій.
Опис: Тема 1. Комунікація та її роль в міжнародних відносинах. Базові засади комунікативних технологій в міжнародних відносинах. Тема 2. Сучасні технології формування громадської думки. Тема 3. PR-технології у міжнародних відносинах. Тема 4. Комунікативні технології пропаганди. Тема 5. Технологічні особливості ведення міжнародних переговорів. Тема 6. Іміджеві та бренд-комунікації у міжнародних відносинах. Іміджева дипломатія. Тема 7. Публічна дипломатія. Тема 8. Комунікативні технології Е-дипломатії.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Оцінювання студентів здійснюється за чотирибальною системою."Відмінно" - студент володіє навчальним матеріалом у повному обсязі (міцно засвоїв увесь програмний матеріал, виявив глибоке його розуміння, вичерпно відповів і обґрунтував власні висновки, прийняв обґрунтоване рішення і вміло використав на практиці, упевнено виконав завдання); "добре" - студент засвоїв навчальний матеріал на достатньо високому рівні (загалом знає весь програмний матеріал, на питання відповідає вільно, але недостатньо широко, правильно використовує свої знання на практиці тощо); "задовільно" - студент загалом засвоїв основний навчальний матеріал, оперує ним недостатньо чітко та упевнено, слабо визначає зв'язки й відносини між предметами і явищами (виявляє знання тільки основного матеріалу, передбаченого програмою, спроможний використовувати свої знання на практиці, правильно виконує прийоми і дії та ін.); "незадовільно" - студент загалом має поверхове уявлення про основний навчальний матеріал, не може ним оперувати.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів: Максимальна оцінка в балах: 100 балів, з них: поточне оцінювання: виконання та захист лабораторних робіт - 20 балів; поточне тестування - 10 балів; екзамен: письмова компонента - 50 балів; усна компонента - 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Карпчук Н.П. Міжнародна інформація та суспільні комунікації : навч. посіб. для студ. закл. вищ. овіти / Н. П. Карпчук. – Луцьк ; 2018. – 514 с. 2. Закіров М. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології як фактор еволюції соціально-політичних відносин / М. Закіров // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В. І. Вернадського : зб. наук. пр. / НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського, Асоц. б-к України. – Київ, 2017. – Вип. 46. – C. 11–30. 3. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 р. № 386-р « Про схвалення стратегії розвитку інформаційного суспільства України»[ Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-%D1%80 4. Андрощук О.В. Інформаційні технології та їх вплив на розвиток економіки / О.В. Андрощук., Ю.В.Кондратенко // Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. – No 1(50), 2014. – С.42-47. 5. Шкраб’юк Н.В. Перспективи розвитку інформаційних технологій в Україні [Електронний ресурс] – Режим http://www.rusnauka.com/17_AND_2010/Informatica/68784.doc.htm. 6. Про доступ до публічної інформації : закон України від 13.01.2011 No 2939-VI // ГолосУкраїни. – 2011. – No 24. – 9 лютого. – С. 15. 7. Higgins Karen L. Economic growth and sustainability – are they mutually exclusive? – [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.elsevier.com/ connect/economic-growth-and-sustainability-are-they-mutually-exclusive 8. Asaul A., Voynarenko M., Dzhulii L., Yemchuk L., Skorobohata L. and Mykoliuk O. The Latest Information Systems in the Enterprise Management and Trends in their Development. 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT), Ceske Budejovice, Czech Republic, 2019, pp. 409-412, doi: 10.1109/ACITT.2019.8779874 9. Клепікова О.А. Сучасний стан і місце інформаційних технологій в управлінні підприємством. Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2013. № 5. С. 74-77. 10. Ochoa Siguencia L. Contemporary Information Technologies In Business Management. Publishing House of the Research and Innovation in Education Institute, Czestochowa 2018. Pp. 216-233. 11. Пода Т. А. Інформаційно-комунікаційні технології в контексті сучасних міжнародних відносин:соціально-філософський аналіз / Т. А. Пода // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2013. - № 2. - С. 59-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2013_2_15. 12. Рилач М. М. Інформаційно-комунікаційні технології як пріоритетний фактор становлення поcтіндустріальної економіки. Актуальні проблеми міжнародних відносин, 2013, №112 (2), С. 174-179.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Сучасні економічні технології міжнародних комунікацій (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.05.E.073
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Ясінська Тетяна Вікторівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета виконання курсового проекту - закріплення студентами цілісного уявлення про роль комунікації в сучасних міжнародних відносинах, формування системи знань про комунікативні технології та їх ефективність, набуття навичок щодо застосування комунікативних технологій у міжнародних відносинах.
Завдання: Внаслідок виконання курсового проекту здобувач освіти повинен набути та розвинути наступні компетентності: загальні: ЗК7.Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; спеціальні: СК10. Здатність обґрунтовувати доцільність застосування правових, економічних та дипломатичних методів (засобів) вирішення конфліктних ситуацій на міжнародному рівні; фахові: ФКС3.1.Здатність розуміти і дотримуватися дипломатичного протоколу та ділового етикету при веденні переговорів. ФКС3.2.Здатність здійснювати міжнародний економічний аналіз у сфері міжнародних комунікацій та ІТ. ФКС3.4. Здатність використовувати системи міжнародної електронної торгівлі у сфері медіа комунікацій та ІТ.
Результати навчання: В результаті виконання курсового проекту здобувач освіти повинен бути в змозі продемонструвати такі програмні результати навчання: результати навчання: РН1. Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, усвідомлюючи необхідність навчання впродовж усього життя, проявляти толерантність та готовність до інноваційних змін. РН4. Систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища. РН10. Ідентифіковувати та виокремлювати особливості функціонування суб’єктів міжнародних відносин та моделей їх економічного розвитку. РН24. Обґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційно-аналітичний інструментарій, економіко-статистичні методи обчислення, складні техніки аналізу та методи моніторингу кон’юнктури світових ринків. РН26.3. Володіти сучасними економічними технологіями міжнародних комунікацій; уміння: Ум1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Сучасні економічні технології міжнародних комунікацій
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект "Сучасні економічні технології міжнародних комунікацій" орієнтований на засвоєння теоретичного та практичного матеріалу про загальні поняття комунікації та економічні технології комунікацій, особливості міжнародних комунікацій, зв’язок культури й міжнародної комунікації, основні типи дискурсів, призначення й основні моделі міжнародних комунікацій, проблеми інформаційних конфліктів, технологічні та технічні аспекти міжнародних комунікацій.
Опис: Тема 1. Комунікація та її роль в міжнародних відносинах. Базові засади комунікативних технологій в міжнародних відносинах. Тема 2. Сучасні технології формування громадської думки. Тема 3. PR-технології у міжнародних відносинах. Тема 4. Комунікативні технології пропаганди. Тема 5. Технологічні особливості ведення міжнародних переговорів. Тема 6. Іміджеві та бренд-комунікації у міжнародних відносинах. Іміджева дипломатія. Тема 7. Публічна дипломатія. Тема 8. Комунікативні технології Е-дипломатії.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Оцінювання студентів здійснюється за чотирибальною системою."Відмінно" - студент володіє навчальним матеріалом у повному обсязі (міцно засвоїв увесь програмний матеріал, виявив глибоке його розуміння, вичерпно відповів і обґрунтував власні висновки, прийняв обґрунтоване рішення і вміло використав на практиці, упевнено виконав завдання); "добре" - студент засвоїв навчальний матеріал на достатньо високому рівні (загалом знає весь програмний матеріал, на питання відповідає вільно, але недостатньо широко, правильно використовує свої знання на практиці тощо); "задовільно" - студент загалом засвоїв основний навчальний матеріал, оперує ним недостатньо чітко та упевнено, слабо визначає зв'язки й відносини між предметами і явищами (виявляє знання тільки основного матеріалу, передбаченого програмою, спроможний використовувати свої знання на практиці, правильно виконує прийоми і дії та ін.); "незадовільно" - студент загалом має поверхове уявлення про основний навчальний матеріал, не може ним оперувати.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів виконання курсового проекту: Максимальна оцінка в балах: 100 балів, з них: поточний контроль - (80%): - виконання курсового проекту (80 балів); підсумковий контроль - 20%: - усна компонента (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: 88-100 балів –“відмінно”; 71-87 балів – “добре”; 50-70 балів – “задовільно”; 0-49 балів – “ не задовільно”. "Відмінно" - студент володіє навчальним матеріалом у повному обсязі (міцно засвоїв увесь програмний матеріал, виявив глибоке його розуміння, вичерпно відповів і обґрунтував власні висновки, прийняв обґрунтоване рішення і вміло використав на практиці, упевнено виконав завдання); "добре" - студент засвоїв навчальний матеріал на достатньо високому рівні (загалом знає весь програмний матеріал, на питання відповідає вільно, але недостатньо широко, правильно використовує свої знання на практиці тощо); "задовільно" - студент загалом засвоїв основний навчальний матеріал, оперує ним недостатньо чітко та упевнено, слабо визначає зв'язки й відносини між предметами і явищами (виявляє знання тільки основного матеріалу, передбаченого програмою, спроможний використовувати свої знання на практиці, правильно виконує прийоми і дії та ін.); "незадовільно" - студент загалом має поверхове уявлення про основний навчальний матеріал, не може ним оперувати.
Рекомендована література: 1. Карпчук Н.П. Міжнародна інформація та суспільні комунікації : навч. посіб. для студ. закл. вищ. овіти / Н. П. Карпчук. – Луцьк ; 2018. – 514 с. 2. Закіров М. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології як фактор еволюції соціально-політичних відносин / М. Закіров // Наук. пр. Нац. б-ки України ім. В. І. Вернадського : зб. наук. пр. / НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського, Асоц. б-к України. – Київ, 2017. – Вип. 46. – C. 11–30. 3. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 р. № 386-р « Про схвалення стратегії розвитку інформаційного суспільства України»[ Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-%D1%80 4. Андрощук О.В. Інформаційні технології та їх вплив на розвиток економіки / О.В. Андрощук., Ю.В.Кондратенко // Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. – No 1(50), 2014. – С.42-47. 5. Шкраб’юк Н.В. Перспективи розвитку інформаційних технологій в Україні [Електронний ресурс] – Режим http://www.rusnauka.com/17_AND_2010/Informatica/68784.doc.htm. 6. Про доступ до публічної інформації : закон України від 13.01.2011 No 2939-VI // ГолосУкраїни. – 2011. – No 24. – 9 лютого. – С. 15. 7. Higgins Karen L. Economic growth and sustainability – are they mutually exclusive? – [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.elsevier.com/ connect/economic-growth-and-sustainability-are-they-mutually-exclusive 8. Asaul A., Voynarenko M., Dzhulii L., Yemchuk L., Skorobohata L. and Mykoliuk O. The Latest Information Systems in the Enterprise Management and Trends in their Development. 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT), Ceske Budejovice, Czech Republic, 2019, pp. 409-412, doi: 10.1109/ACITT.2019.8779874 9. Клепікова О.А. Сучасний стан і місце інформаційних технологій в управлінні підприємством. Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2013. № 5. С. 74-77. 10. Ochoa Siguencia L. Contemporary Information Technologies In Business Management. Publishing House of the Research and Innovation in Education Institute, Czestochowa 2018. Pp. 216-233. 11. Пода Т. А. Інформаційно-комунікаційні технології в контексті сучасних міжнародних відносин:соціально-філософський аналіз / Т. А. Пода // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2013. - № 2. - С. 59-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2013_2_15. 12. Рилач М. М. Інформаційно-комунікаційні технології як пріоритетний фактор становлення поcтіндустріальної економіки. Актуальні проблеми міжнародних відносин, 2013, №112 (2), С. 174-179.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).