Міжнародні фінанси
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.00.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Кара Н.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин у цілому та міжнародних економічних, зокрема, а також у процесі навчання, що передбачає застосування новітніх теорій та методів при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків, характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
СК1 Здатність виокремлювати характерні ознаки та тенденції розвитку світового господарства, особливості реалізації економічної політики та світових інтеграційних / дезінтеграційних процесів, у тому числі євроатлантичної інтеграції
СК7 Здатність аналізувати теорії та механізми реалізації міжнародних валютно-фінансових і кредитних відносин
СК13 Здатність проводити оцінку та аналіз безпекової компоненти у міжнародних економічних відносинах
ФКС1.1 Здатність обирати найкращі форми зовнішньоекономічних операцій.
ФКС 2.1. Здатність аналізувати особливості розвитку міжнародної інвестиційної та інноваційної діяльності, структуру світового фінансового ринку, підходи до управління міжнародним інноваційним процесом.
ФКС 2.2. Здатність використовувати отримані знання для аналізу особливостей організації торгівлі фінансовими інструментами на різних національних ринках та євроринку.
ФКС3.2 Здатність здійснювати міжнародний економічний аналіз у сфері міжнародних комунікацій та ІТ.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
РН8 Розуміти, виділяти й описувати нові явища, процеси й тенденції глобального розвитку, механізми й інструменти реалізації економічної 9 політики та світових інтеграційних / дезінтеграційних процесів, у тому числі євроатлантичної інтеграції.
РН9 Розуміти і вміти застосовувати, відповідно до інших вимог освітньої програми, сучасні теорії та методи розв’язання спеціалізованих складних задач і практичних проблем у сфері міжнародної торгівлі товарами та послугами, міжнародного руху капіталу, міжнародних валютно-фінансових та кредитних відносин, мобільності людських ресурсів, міжнародного трансферу технологій.
РН14 Розуміти і застосовувати теорії, принципи, засоби й інструменти реалізації міжнародних валютно-фінансових та кредитних відносин.
Зн1 Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень.
К1 Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Міжнародна економіка
- кореквізит: Міжнародні організації та ТНК
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Міжнародні фінанси» розглядає питання сутності та елементів системи міжнародних фінансів, світового фінансового ринку та його сегментів, використання основних фінансових інструментів, а також фінансування діяльності міжнародних організацій.
Опис: Структура системи міжнародних фінансів. Еволюція системи міжнародних фінансів. Суб’єкти міжнародних фінансів. Світові фінансові центри і офшори. Позиціонування у сфері міжнародних фінансів. Ставки у системі міжнародних фінансів. Рейтинги та індекси у системі міжнародних фінансів. Кореспондентські відносини і комунікації у системі міжнародних фінансів. Платіжний баланс країн. Форми та інструменти міжнародних розрахунків. Кредитні відносини між суб’єктами міжнародних фінансів. Угоди про уникнення подвійного оподаткування і взаємний захист інвестицій.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30 %): лабораторні заняття, усне опитування
- Підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування та теоретичні питання (50%), усна відповідь (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Міжнародні фінанси: конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» галузі знань 29 «Міжнародні відносини» усіх форм навчання/ Укл.: Кара Н.І., Вербицька Г.Л., Сай Л.П. – Львів: Видавничий центр кафедри ММП ІНЕМ Національного університету «Львівська політехніка», 2017. – 94 с. - №7808 від 02.11.2017р.
2. Міжнародні фінанси: методичні вказівки для проведення практичних занять для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» галузі знань 29 «Міжнародні відносини» усіх форм навчання / Укл.: к.е.н., доц. Кара Н.І., к.е.н., доц. Вербицька Г.Л., к.е.н., доц. Адамик В.В. – Львів: Видавничий центр кафедри ММП ІНЕМ Національного університету «Львівська політехніка», 2017. – 48 с. - №7685 від 19.09.2017р.
3. Міжнародні фінанси: методичні вказівки до виконання самостійної та контрольної (індивідуальної) роботи для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» галузі знань 29 «Міжнародні відносини» усіх форм навчання/ Укл.: Кара Н.І., Вербицька Г.Л., Сай Л.П. Львів: Видавництво Національного Університету «Львівська політехніка», 2017 – 20 с. №7684 від 19.09.2017р.
4. Міжнародні фінанси: навч. посібник / С.В. Князь, Н.Г. Георгіаді, О.В. Князь, К.О. Дзюбіна, О.Ю. Григор’єв, В.В. Лакіза; за заг. ред. О.Є. Кузьміна. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 364с.
5. Міжнародні фінанси: навч. посіб. 5-те вид. перероб. та доп./ за ред. Козака Ю. Г.– Київ – Катовіце.: Центр учбової літератури, 2014. – 348 с.
6. Міжнародні фінанси: підручник. / Горбач Л. М., Плотніков О. В. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2019. — 528 с.
7. International Finance : Questions & Answers (Edited by Y, Kozak, A Gribincea) Edited by Y. Kozak., A Gribincea, – Chisinau- IRIM, 2017.
8. Міжнародні фінанси: підручник. / Горбач Л. М., Плотніков О. В. — К.: Видавничий дім «Кондор», 2019. — 528 с.
9. Rysin V., Galenko O., Duchynska N., Kara N., Voitenko O., Shalapak A. Financial convergence as a mechanism for modifying sectors of the global financial services market // Universal Journal of Accounting and Finance. – 2021. – Vol. 9, No. 1. – P. 65–73.
10. Кара Н. І. Міжнародні фінанси.: навчальний посібник / Н. І. Кара, В. Ю. Харчук. – Львів: Растр-7, 2022. – 226 c. (рекомендовано методичною комісією – № 65 від 20.10.2022 р.).
11. Міжнародні фінанси: Ткаченко О. М., Бабін Б. В., Коваленко В. О. - К.: Центр навчальної літератури, 2023.
12. Міжнародні фінанси: Кравченко В. С., Кравченко О. С. - К.: Знання, 2023.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).