Планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.02.E.058
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Босак А.О.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчити особливості і технологію планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами, отримати знання щодо умов, методів та основного інструментарію міжнародної торгівлі наукомісткими товарами, а також розвинути уміння та навички аналізу показників зовнішньоторгової діяльності вітчизняних підприємств у процесі їх інтеграції у світову економіку.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 7. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК 5. Здатність здійснювати комплексний аналіз та моніторинг кон’юнктури світових ринків, оцінювати зміни міжнародного середовища та вміти адаптуватися до них. СК 6. Здатність аналізувати міжнародні ринки товарів і послуг, інструменти та принципи регулювання міжнародної торгівлі. СК 11. Здатність проводити дослідження економічних явищ та процесів у міжнародній сфері з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків. ФКС 2.4. Здатність аналізувати та оцінювати інноваційний потенціал підприємства, а також конкурентоспроможність інноваційного підприємства.
Результати навчання: РН 3. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, програмні пакети загального і спеціального призначення. РН 4. Систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища. РН 21. Розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях, як державною так і іноземними мовами. РН 24. Обґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційно-аналітичний інструментарій, економіко-статистичні методи обчислення, складні техніки аналізу та методи моніторингу кон’юнктури світових ринків. РН 28.2. Планувати та організовувати міжнародну торгівлю інноваційними товарами та послугами. Ум1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. К1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Міжнародний бізнес Митна справа Кореквізит: Міжнародні валютно-фінансові відносини Основи міжнародного венчурного бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Сутність та умови планування і організування міжнародних торгових операцій. Тема 2. Організування торгівлі інноваційними товарами на міжнародному ринку. Тема 3. Планування експорту інноваційних товарів. Тема 4. Планування імпорту інноваційних товарів. Тема 5. Ресурсне забезпечення міжнародної торгівлі інноваційними товарами. Тема 6. Собівартість інноваційної продукції та ціноутворення на міжнародних ринках. Тема 7. Якість і конкурентоспроможність інноваційної продукції. Тема 8. Планування результатів міжнародної торгівлі інноваційними товарами.
Опис: Тема 1. Особливості планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами. Тема 2. Сутність та процес планування зовнішньоторгових операцій підприємств. Тема 3. Ціноутворення на інноваційні товари. Тема 4. Планування собівартості інноваційних товарів та обсягів їх продажу. Тема 5. Способи і форми виходу підприємства на зовнішній ринок. Тема 6. Планування маркетингової роботи з інноваційними товарами. Тема 7. Розрахунки у процесі планування і реалізації ЗТО. Тема 8. Організування зовнішньоторгової діяльності інноваційних підприємств. Тема 9. Розподіл зовнішньоторговельних операцій за напрямками торгівлі. Тема 10. Транспортно-експедиторське забезпечення міжнародних торгових операцій. Тема 11. Якість, конкурентоспроможність і сертифікація інноваційної продукції, систем якості та виробництв. Тема 12. Міжнародні лізингові операції. Тема 13. Методи розрахунку ціни ліцензії. Тема 14. Фінансові результати діяльності міжнародних інноваційних підприємств. Тема 15. Економічна ефективність зовнішньоекономічних операцій.
Методи та критерії оцінювання: 1) поточний контроль (30%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування; 2) підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: ? виконання і захист лабораторних робіт (6 робіт по 4 бали) – 24 бали; ? виконання і презентація практичних завдань – 6 балів; ? екзаменаційна робота – 70 балів (50 балів – письмова і/або тестова компоненти, 20 балів – усна компонента). ? підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами: [навчальний посібник] / Укл. Босак А.О., Дарміць Р.З. – Львів: «Міські інформаційні системи», 2024. – 220 с. 2. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: навч. посібник / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Ю.В. Малиновський, В.П. Далик. 2-е вид., випр. і доп.– Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2018. – 364 с. 3. Босак А.О. Методичні рекомендації до виконання індивідуальних завдань та самостійної роботи студентів з дисципліни «Планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами» (для студентів спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини») всіх форм навчання / А.О. Босак. – Львів: Видавництво кафедри ММП. – 2021. – 46 с. 4. Босак А.О. Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу «Планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами» для студентів спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» / А.О. Босак. – Львів: Видавництво кафедри ММП. – 2021. – 17 с. 5. Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності в умовах євроінтеграції: теоретичні положення і методичні підходи до практичних і лабораторних занять / Кузьмін О.Є., Мельник О.Г., Григор’єв О.Ю., Босак А.О., Дорошкевич К.О., Тодощук А.В., Мукан О.В., Дорош О.І. – 2-е вид., перероб. і доп. Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2019. – 128 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 6.292.02.E.060
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Босак А.О.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчити особливості і технологію планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами, отримати знання щодо умов, методів та основного інструментарію міжнародної торгівлі наукомісткими товарами, а також розвинути уміння та навички аналізу показників зовнішньоторгової діяльності вітчизняних підприємств у процесі їх інтеграції у світову економіку.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 7. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань / видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК 5. Здатність здійснювати комплексний аналіз та моніторинг кон’юнктури світових ринків, оцінювати зміни міжнародного середовища та вміти адаптуватися до них. СК 6. Здатність аналізувати міжнародні ринки товарів і послуг, інструменти та принципи регулювання міжнародної торгівлі. СК 11. Здатність проводити дослідження економічних явищ та процесів у міжнародній сфері з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків. ФКС 2.4. Здатність аналізувати та оцінювати інноваційний потенціал підприємства, а також конкурентоспроможність інноваційного підприємства.
Результати навчання: РН 3. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, програмні пакети загального і спеціального призначення. РН 4. Систематизовувати й упорядковувати отриману інформацію щодо процесів і явищ у світовому господарстві; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на них; формулювати висновки і розробляти рекомендації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища. РН 21. Розуміти і мати навички з ведення ділового протоколу та ділового етикету у сфері міжнародних економічних відносин, враховуючи особливості міжкультурного спілкування на професійному та соціальному рівнях, як державною так і іноземними мовами. РН 24. Обґрунтовувати вибір і застосовувати інформаційно-аналітичний інструментарій, економіко-статистичні методи обчислення, складні техніки аналізу та методи моніторингу кон’юнктури світових ринків. РН 28.2. Планувати та організовувати міжнародну торгівлю інноваційними товарами та послугами. Ум1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. К1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Міжнародний бізнес Митна справа Кореквізит: Міжнародні валютно-фінансові відносини Основи міжнародного венчурного бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Сутність та умови планування і організування міжнародних торгових операцій. Тема 2. Організування торгівлі інноваційними товарами на міжнародному ринку. Тема 3. Планування експорту інноваційних товарів. Тема 4. Планування імпорту інноваційних товарів. Тема 5. Ресурсне забезпечення міжнародної торгівлі інноваційними товарами. Тема 6. Собівартість інноваційної продукції та ціноутворення на міжнародних ринках. Тема 7. Якість і конкурентоспроможність інноваційної продукції. Тема 8. Планування результатів міжнародної торгівлі інноваційними товарами.
Опис: Тема 1. Особливості планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами. Тема 2. Сутність та процес планування зовнішньоторгових операцій підприємств. Тема 3. Ціноутворення на інноваційні товари. Тема 4. Планування собівартості інноваційних товарів та обсягів їх продажу. Тема 5. Способи і форми виходу підприємства на зовнішній ринок. Тема 6. Планування маркетингової роботи з інноваційними товарами. Тема 7. Розрахунки у процесі планування і реалізації ЗТО. Тема 8. Організування зовнішньоторгової діяльності інноваційних підприємств. Тема 9. Розподіл зовнішньоторговельних операцій за напрямками торгівлі. Тема 10. Транспортно-експедиторське забезпечення міжнародних торгових операцій. Тема 11. Якість, конкурентоспроможність і сертифікація інноваційної продукції, систем якості та виробництв. Тема 12. Міжнародні лізингові операції. Тема 13. Методи розрахунку ціни ліцензії. Тема 14. Фінансові результати діяльності міжнародних інноваційних підприємств. Тема 15. Економічна ефективність зовнішньоекономічних операцій.
Методи та критерії оцінювання: 1) поточний контроль (30%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування; 2) підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: ? виконання і захист лабораторних робіт (6 робіт по 4 бали) – 24 бали; ? виконання і презентація практичних завдань – 6 балів; ? екзаменаційна робота – 70 балів (50 балів – письмова і/або тестова компоненти, 20 балів – усна компонента). ? підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами: [навчальний посібник] / Укл. Босак А.О., Дарміць Р.З. – Львів: «Міські інформаційні системи», 2024. – 220 с. 2. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: навч. посібник / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Ю.В. Малиновський, В.П. Далик. 2-е вид., випр. і доп.– Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2018. – 364 с. 3. Босак А.О. Методичні рекомендації до виконання індивідуальних завдань та самостійної роботи студентів з дисципліни «Планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами» (для студентів спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини») всіх форм навчання / А.О. Босак. – Львів: Видавництво кафедри ММП. – 2021. – 46 с. 4. Босак А.О. Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу «Планування та організування міжнародної торгівлі інноваційними товарами» для студентів спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» / А.О. Босак. – Львів: Видавництво кафедри ММП. – 2021. – 17 с. 5. Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності в умовах євроінтеграції: теоретичні положення і методичні підходи до практичних і лабораторних занять / Кузьмін О.Є., Мельник О.Г., Григор’єв О.Ю., Босак А.О., Дорошкевич К.О., Тодощук А.В., Мукан О.В., Дорош О.І. – 2-е вид., перероб. і доп. Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2019. – 128 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).