Кримінальний процес (курсова робота)
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.068
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Проф. Канцір В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Cтудент повинен продемонструвати такі результати навчання (ПР_програмні результати). ПР2. Здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті аналізованої проблеми і демонструвати власне бачення шляхів її розв’язання. ПР3. Проводити збір і інтегрований аналіз матеріалів з різних джерел. ПР4. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми. ПР5. Давати короткий висновок щодо окремих фактичних обставин (даних) з достатньою обґрунтованістю. ПР7. Складати та узгоджувати план власного дослідження і самостійно збирати матеріали за визначеними джерелами. ПР8. Використовувати різноманітні інформаційні джерела для повного та всебічного встановлення певних обставин. ПР10. Належно використовувати статистичну інформацію, отриману з першоджерел та вторинних джерел для своєї професійної діяльності. ПР16. Пояснювати природу та зміст основних правових явищ і процесів.
Комунікація (КОМ). 3. Доносити до респондента матеріал з певної проблематики доступно і зрозуміло. 4. Пояснювати характер певних подій та процесів з розумінням професійного та суспільного контексту. Автономія і відповідальність (АіВ). 4. Здатність демонструвати розуміння чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Кримінальне право», "Кримінальний процес", «Кримінально-виконавче право». «Криміналістика».
Короткий зміст навчальної програми: Сприяти отриманню навиків критичного аналізу відповідної законодавчої бази, спеціальної монографічної літератури, слідчої, судової та правозахисної практики. Правильно й обґрунтовано проводити тлумачення норм кримінального процесуального законодавства, їх реалізації у практичній діяльності правоохоронних органів, суду, адвокатури; складати усі процесуальні документи (клопотання, заяви, протоколи, ухвали, вироки та інші процесуальні рішення). Написання курсового проєкту також акумулює навики до самостійної роботи студента.
Методи та критерії оцінювання: Застосовуються методи автентичного оцінювання, як перманентного, комунікативного процесу між студентом та науковим керівником, з моменту вибору теми курсової роботи, складання плану, написання розділів, апробації, висновків, пропозицій – аж до захисту проєкту. Формалізований процес визначення рівня опанування студентом запланованих (очікуваних) результатів навчання під час написання курсового проєкту.
Особливий наголос на застосуванні кейс-методу (кейс - стаді), є методом суб’єктивного оцінювання, що вимагає від студента під час роботи над курсовим проєктом, аналізу комплексних проблемних ситуацій (використовуються фабули реальних процесуальних правових ситуацій) та вироблення можливих варіантів їх розв’язання.
Відповідно до «Положення про рейтингове оцінювання досягнень студентів», якість курсового проекту (роботи) оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту курсового проекту (роботи) завданню та вимогам навчальнометодичних рекомендацій щодо його виконання; самостійність розв’язання поставленої задачі, проектного рішення, виконання розрахунків, графіків та таблиць; наявність елементів науково-дослідного характеру; використання комп’ютерних технологій; оформлення пояснювальної записки, графічних матеріалів.
Робота, в якій розкрито тему, прореферовано окремі літературні джерела, проаналізовано окремі інформаційні та статистичні бази даних, сформульовано висновки без необхідного їх обґрунтування, допускається до захисту, але не може бути оцінена вище ніж «задовільно» (70 – 50 балів). Робота, в якій зроблено власне оцінювання використаних законодавчих платформ, літературних джерел, самостійно проаналізовано підібраний матеріал, статистичні дані правоохоронних органів, суду, адвокатури, проведено комплексні дослідження, зроблено висновки та сформульовано пропозиції, але вони не є достатньо аргументованими, може бути оцінена шкалою «добре» (87 – 71 бал). Робота, в якій використано сучасні, інноваційні методи дослідження, зроблено авторське оцінювання положень відповідної законодавчої бази, монографічних джерел, іншої спеціальної літератури (у тому числі, окремих іноземних держав – для порівняння), статистичних платформ, слідчої, судової, правозахисної практики, проведено комплексні наукові обстеження, розрахунки і на їх основі – аргументовано авторські висновки та обґрунтовано пропозиції, може бути оцінена на «відмінно» (100 – 88 балів).
Рекомендована література: 1. Лощицький М. В. Науково-практичний коментар Кримінального процесуального кодексу України. К.: Професіонал Київ, 2018. 1272 с.
2. Несінов О. М. «Складові успіху в кримінальному процесі». Харків. «Права Людини». 2019. 624 с. URL: http://khpg.org/index.php?id=1566309642.
3. Кримінальний процес України: навч. посібник. За заг. ред. проф. В. С. Канціра. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 444 с.
4. Доказове право: навч. посібник. За заг. ред. проф. В. С. Канціра. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.
5. Методичні рекомендації до виконання і захисту курсових робіт з навчальної дисципліни «Кримінальний процес» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності – 081 «Право» на 2021-2022 навчальний рік / Укл. Канцір В.С., Кушпіт В.П., Цилюрик І.І. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». 2021.
Кримінальний процес
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 6.081.00.O.064
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Проф. Канцір В., доц Кушпіт В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПР). ПР2. Здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті аналізованої проблеми і демонструвати власне бачення шляхів її розв’язання. ПР4. Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми. ПР16. Пояснювати природу та зміст основних правових явищ і процесів. ПР17. Застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки. ПР19. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях.
ПР21. Знати механізм реалізації прав та свобод людини. ПР23. Аналізувати і правильно застосовувати норми матеріального та процесуального права. ПР24. Демонструвати знання правових норм, що визначають організацію і зміст діяльності органів державної влади.ПР29. Аналізувати ситуативні фабули та вирішувати юридичні задачі.
Комунікація (КОМ). 4. Пояснювати характер певних подій та процесів з розумінням професійного та суспільного контексту. Автономія і відповідальність (АіВ). 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. 4. Здатність демонструвати розуміння чинного законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізити: «Кримінальне право», «Кримінально-виконавче право». Кореквізити: «Криміналістика».
Короткий зміст навчальної програми: Поняття, завдання, значення і джерела кримінального процесу; засади кримінального провадження; суд, сторони та інші учасники кримінального провадження; докази і доказування у кримінальному провадженні; процесуальні строки і витрати; заходи забезпечення кримінального провадження; запобіжні заходи в системі заходів процесуального примусу, загальні положення досудового розслідування; провадження слідчих (розшукових) дій; негласні слідчі (розшукові) дії: поняття та види; зупинення і закінчення досудового розслідування; загальні положення судового провадження; судове провадження у першій інстанції; провадження в суді апеляційної інстанції; провадження з перегляду судових рішень; особливості кримінального провадження окремих категорій справ. Міжнародне співробітництво правоохоронних органів (на прикладі прокуратури) під час кримінального провадження.
Методи та критерії оцінювання:
Методами моніторингу успішності навчання опосередком виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є:
- усне опитування на семінарських (практичних) заняттях;
- виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії, тощо);
- вирішення тестових завдань (у тому числі у ВНС) із відповідної теми;
- письмова контрольна робота (теоретичні питання, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань);
- виконання та захист індивідуального письмового завдання.
Методи діагностики знань, опосередком яких оцінюють рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Кримінальний процес», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та підсумковий контролі.
Поточний контроль (ПК) – 40 балів: практичні (семінарські) заняття, робота у ВНС, контрольна робота – 24 бали; навчально-дослідницькі завдання, реферати, доповіді, проєкти рішень, наукові публікації, участь у ділових чи імітаційних іграх, конференції, олімпіаді та інше – 16 балів.
Семестровий (підсумковий) контроль (60 балів) - екзамен: тестові завдання різних рівнів складності, казусні завдання (задачі), теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування). Письмова (50 балів) та усна (10 балів) компоненти.
Рекомендована література: 1. Тертишник В.М. Науково-практичний коментар Кримінального процесуального кодексу України. Вид. 14-те, доповнене і перероб. К.: Правова Єдність, 2017. 828 с.
2. Лощицький М. В. Науково-практичний коментар Кримінального процесуального кодексу України. К.: Професіонал Київ, 2018. 1272 с.
3. Несінов О. М. «Складові успіху в кримінальному процесі». Харків. «Права Людини». 2019. 624 с. URL: http://khpg.org/index.php?id=1566309642.
4. Кримінальний процес України: навч. посібник. За заг. ред. проф. В. С. Канціра. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 444 с.
5. Доказове право: навч. посібник. За заг. ред. проф. В. С. Канціра. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.