Актуальні проблеми трудового права України

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Баїк О.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» є системне опрацювання студентами основних проблем трудового права України, визначення напрямів їх вирішення та вироблення пропозицій щодо удосконалення законодавства про працю, з урахуванням наявної судової практики.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти комптентностей: Інтегральну компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності (ЗК): ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті. ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти. Спеціальні (фахові предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності. СК2. Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової системи Європейського Союзу на правову систему України. СК3. Здатність аналізувати та оцінювати вплив Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини на розвиток правової системи та правозастосування в Україні. СК4. Здатність оцінювати взаємодію міжнародного права та міжнародних правових систем з правовою системою України. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК8. Здатність застосовувати медіацію та інші правові інструменти альтернативного позасудового розгляду та вирішення правових спорів. СК9. Здатність застосовувати міждисциплінарний підхід в оцінці правових явищ та правозастосовній діяльності. СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування. СК11. Здатність критично оцінювати ефективність представництва і захисту прав, свобод та інтересів клієнтів. СК12. Здатність утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника. СК13. Здатність доносити до фахівців і нефахівців у сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер оптимальних рішень з належною аргументацією. СК14. Здатність самостійно готувати проекти нормативно-правових актів, обґрунтовувати суспільну обумовленість їх прийняття, прогнозувати результати їх впливу на відповідні суспільні відносини.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Результати навчання (РН): РН1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН10. Проводити порівняльно-правовий аналіз окремих інститутів права різних правових систем, враховуючи взаємозв’язок правової системи України з правовими системами Ради Європи та Європейського Союзу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Актуальні проблеми цивільного права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни Процесуальне представництво
Короткий зміст навчальної програми: «Актуальні проблеми трудового права України» – навчальна дисципліна, що орієнтує студентів на поглиблений аналіз проблемних питань у сфері трудового права, набуття практичних навичок роботи з нормативно-правовими актами, що регулюють трудові відносини. Вивчення дисципліни дозволить сформувати у студентів повне і об’єктивне уявлення про актуальні проблеми трудового права України. В межах навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» формуються знання студентів про наявні проблеми трудового права, зокрема щодо: індивідуальних та колективних відносин у трудовому праві України; відносин приватного та публічного регулювання трудовим правом України; охорони праці у трудовому праві України; гармонізації трудового права України з правом Європейського Союзу; юридичної відповідальності у трудовому праві України; захисту трудових прав працівників в Україні; розгляду справ у судовому порядку, які виникають із трудових правовідносин. Глибоке засвоєння студентами основних положень цієї навчальної дисципліни є необхідною умовою формування кваліфікованих фахівців, зокрема, майбутніх адвокатів, юрисконсультів тощо.
Опис: Тема 1. Актуальні проблеми соціального призначення трудового права України та нормативно-правового забезпечення трудових відносин. Тема 2. Проблеми індивідуальних та колективних відносин у трудовому праві України. Тема 3. Проблеми відносин приватного та публічного регулювання трудовим правом України. Тема 4. Проблеми охорони праці у трудовому праві України. Тема 5. Проблеми гармонізації трудового права України з правом Європейського Союзу. Тема 6. Проблеми юридичної відповідальності у трудовому праві України. Тема 7. Проблеми захисту трудових прав працівників в Україні. Тема 8. Проблеми розгляду справ у судовому порядку, що виникають із трудових правовідносин.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» є: 1) опрацювання лекційного матеріалу; 2) усне опитування на практичних заняттях; 2) виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання; 3) робота в групі на практичних заняттях; 4) екзамен. В умовах використання інтерактивних технологій, заняття проводяться в активних і творчих формах. Проблемні й оглядові лекційні заняття, «активні» практичні заняття з елементами «ділової гри» тощо. Для формування умінь та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); практичні (проведення експерименту, практики); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає презентацію готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький. Перевагою продуктивних методів є: проблемний виклад, частково-пошукові та дослідницькі методи, презентації, тренінги та ділові ігри, бесіди і дискусії, робота у ВНС Львівської політехніки, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації, спрямовані на активізацію і стимулювання навчально-пізнавальної діяльності студентів. Основними маркерами організації освітнього процесу з навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України», є формування компетентностей, розвитку компетентностей, перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей, корекції основних компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані заняття (заняття «дискусійна група», заняття з навчанням одних студентів іншими), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» для студентів заочної форми навчання складається з оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України». Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до практичних занять у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх. Самостійна робота студента - це робота за певним переліком тем (завдань), відведених на самостійне вивчення, забезпечених навчально-методичною літературою (НМК, навчальними посібниками) та рекомендаціями, контрольована у виді тестових завдань, контрольних робіт, доповідей, рефератів тощо. Підсумковий (семестровий) контроль передбачає: тестові завдання різних рівнів складності, казусні завдання (задачі), теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування); письмову та усну компоненти. Формою семестрового контролю результатів навчання студента з навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» за семестр є екзаменаційний контроль, який проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен з навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» проводить лектор за можливою участю асистента чи іншого викладача, який проводив практичні заняття з дисципліни. Методи діагностики знань, за допомогою яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та екзаменаційний контролі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для студентів денної форми навчання семестрова оцінка з навчальної дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» складається з суми оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Максимальна кількість балів за підсумковий контроль становить 100 балів, з яких 40 балів – за поточний контроль (ПК) та 60 балів – екзаменаційний контроль (ЕК). Максимальна оцінка в балах поточного контролю становить 40 балів, з яких: 35 балів – усне опитування студентів на практичних заняттях; 5 балів - виступ на практичних заняттях з доповіддю (рефератом). Усі бали здобуті студентом на практичних заняттях підсумовуються. На практичних заняттях з дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» поточний контроль відбувається шляхом усного опитування студентів. Усна відповідь студента з теоретичних питань чи усне вирішення ним задачі (завдання) за темою практичного заняття оцінюється за шкалою від 5 до 0 балів. Критерії поточного оцінювання знань студентів на практичних заняттях 5 балів – студент повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно самостійно та аргументовано його викладає під час усного виступу, глибоко та всебічно розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, використовуючи при цьому нормативні джерела, судову практику, обов’язкову та додаткову наукову літературу. 4 бали – студент достатньо повно володіє навчальним матеріалом, обґрунтовано його викладає під час усних виступів та письмових відповідей, в основному розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, проте при викладанні окремих питань допускає неточності та незначні помилки, недостатньо використовує судову практику при вирішенні задач (завдань). 3 бали – студент в цілому володіє навчальним матеріалом, але фрагментарно, поверхово (без аргументації та обґрунтування) викладає його під час усних виступів та письмових відповідей, недостатньо розкриває зміст теоретичних питань та практичних задач (завдань), допускаючи неточності у аргументації відповіді нормативними джерелами та прикладами з судової практики. 2 бали – студент частково володіє навчальним матеріалом, але фрагментарно, поверхово (без аргументації та обґрунтування) викладає його під час усних виступів та письмових відповідей, недостатньо розкриває зміст теоретичних питань та практичних задач (завдань), не аргументує відповіді нормативними джерелами та прикладами з судової практики. 1 бал – студент частково володіє навчальним матеріалом не в змозі викласти зміст більшості питань теми під час усних виступів та письмових відповідей, допускаючи при цьому суттєві помилки. 0 балів – студент не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його викласти, не розуміє змісту теоретичних питань та практичних завдань. На практичних заняттях студенти можуть доповнювати відповіді, виступи, які оцінюються окремо. Доповнення до відповіді оцінюються: 2 бали – отримують студенти, які глибоко володіють матеріалом, чітко визначили його зміст; зробили глибокий системний аналіз змісту виступу, виявили нові ідеї та положення, що не були розглянуті, але суттєво впливають на зміст доповіді, надали власні аргументи щодо основних положень даної теми. 1 бал – отримують студенти, які виклали матеріал з обговорюваної теми, що доповнює зміст виступу, поглиблює знання з цієї теми та висловили власну думку. На практичних заняттях студенти також можуть виступати з доповіддю у формі реферату за тематикою, визначеною у Методичних вказівках для самостійної роботи з дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України». Максимальна кількість балів за підготовку реферату та виступ з рефератом на практичному занятті становить 5 балів. Семестровий контроль з дисципліни «Актуальні проблеми трудового права України» проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, який складається з письмової та усної компоненти. Максимальна кількість балів за екзамен становить 60 балів і включає: 50 балів за письмову компоненту та 10 балів за усну компоненту. Письмова компонента екзамену проводиться у формі письмової роботи, що включає тестові завдання трьох рівнів складності: тести першого рівня оцінюються у 2 бали, тести другого рівня складності – у 4 бали, тести третього рівня складності – у 5 балів. Письмова компонента екзаменаційного контролю проводиться в межах одного робочого дня. Результати оцінювання виконаних студентами робіт виставляються на роботах студентів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. № 436-IV (із змін. та допов.). Відомості Верховної Ради України. 2003. № 18. Ст. 144. 2. Господарський процесуальний кодекс України від 06.11.1991 р. № 1798-XII (із змін. та допов.). База даних «Законодавство України» / ВР України. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1798-12. 3. Кодекс законів про працю України від 10.12.1971 р. № 322-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text. 4. Конституція України від 28.06.1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141. 5. Про зайнятість населення: Закон України від 05.07.2012 р. № 5067-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5067-17#Text. 6. Про медіацію: Закон України від 16.11.2021 р. № 1875-ІХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1875-20#Text. 7. Про охорону праці: Закон України від 14.10.1992 р. № 2694-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12#Text. 8. Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності: Закон України від 15.09.1999 р. № 1045-ХІV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1045-14#Text. 9. Про соціальний діалог в Україні: Закон України від 23.12.2010 р. № 2862-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2862-17#Text. 10. Про стандартизацію: Закон України від 05.06.2014 р. № 1315-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1315-18#Text. Допоміжна 11. Актуальні проблеми теорії трудового права та права соціального забезпечення : монографія / НУ «ОЮА» ; за заг. ред. Г. І. Чанишевої. Одеса : Фенікс, 2015. 332 с. 12. Актуальні теоретичні та практичні проблеми відшкодування моральної шкоди потерпілим працівникам від нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань : монографія / за наук. ред. О. М. Ярошенка. Харків : Юрайт, 2022. 272 с. 13. Андронова В. А. Юридичні факти у трудовому праві України : монографія. Одеса : Букаєв В. В., 2014. 198 с. 14. Боднарук М. І., Козуб І. Г. Щодо охорони трудових прав осіб з інвалідністю. Право і суспільство. 2019. № 6. С. 143?148. 15. Бутинська Р.Я. Актуальні питання гармонізації трудового законодавства в умовах євроінтеграції. Часопис Київського університету права. 2020. № 3. С. 146?150. 16. Вавженчук С. Я. Охорона та захист трудових прав працівників : підручник. Харків : Право, 2016. 560 с. 17. Велика українська юридична енциклопедія : у 20 т. Харків : Право. Т. 11 : Трудове право / редкол.: С. М. Прилипко (голова), М. І. Іншин (заст. голови), О. М. Ярошенко та ін. ; Нац. акад. прав. наук України ; Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України ; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого. 2018. 776 с. 18. Величко Л. Ю. Тенденція розширення сфери дії трудового права в умовах євроінтеграційних процесів. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2017. № 1, т. 2. С. 91?94. 19. Венедіктов В. С. Сучасні проблеми трудового права України: навч. посібник для магістрів та аспірантів (напрям підготовки 081 «Право»). Харків: «Право», 2018. 293 с. 20. Гармонізація трудового законодавства України із законодавством Європейського Союзу : монографія. Н. М. Хуторян [та ін.] / відп. ред. Н. М. Хуторян ; НАН України, Інститут держави і права ім. В. М. Корецького. Київ : Юридична думка, 2008. 304 с. 21. Гетьманцева Н. Д., Орловський О. Я. Трудові спори: навчально-методичний посібник. Чернівці: Чернівец. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича, 2021. 116 с. 22. Дарморіс О. М. Становлення та розвиток трудового права Європейського Союзу : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05; ОНЮА. Одеса, 2010. 20 с. 23. Жигалкін І. П. Система принципів трудового права України: проблеми сучасної теорії і практики: монографія. Харків: «Право», 2015. 360 с. 24. Занфірова Т. А. Проблеми правового забезпечення свободи праці в Україні : монографія. Харків : Золота миля, 2018. 496 с. 25. Іншин М. І. Трудове право України : підручник / М. І. Іншин, В. І. Щербина. Харків: Диса плюс, 2014. 500 с. 26. Кайда Н. Я. Концептуальні засади адаптації трудового законодавства України до законодавства ЄС : монографія. Київ : Центр учб. літ., 2020. 404 с. 27. Кузьменко В. В. Місце і роль судової практики та правового звичаю у системі джерел трудового права України : монографія. Київ : ФОП Кандиба Т.П. 2021. 380 с. 28. Лагутіна І. В. Форми захисту трудових прав працівників: автореф. дис. … канд. юрид. наук. Одеса, 2007. 20 с. 29. Лагутіна І. В. Юридичний механізм забезпечення особистих немайнових трудових прав : автореф. дис. ... докт. юрид. наук : 12.00.05. Нац. ун.-т «Одеська юридична академія». Одеса, 2015. 39 с. 30. Мазуренко О. А. Форми та способи захисту трудових прав працівників за законодавством України. Правовий часопис Донбасу. 2021. № 1 (74). С. 36?42. 31. Мельник К. Ю., Бабенко А. О. Проблеми юридичних гарантій трудових прав працівників при укладенні, зміні та розірванні трудового договору : монографія. Харків : Харків. нац. ун-т внутр. справ, 2016. 240 с. 32. Мисак О. Теоретичні проблеми визначення змісту юридичної відповіальності. Підприємництво, господарство і право. 2016. № 7. С. 129?132. 33. Основи публічного права України : навч. посібник / кол. авт. ; за заг. ред. к.ю.н., проф. А. Ю. Олійника, к.ю.н., доц. М. І. Кагадія. Київ : КНУТД ; Дніпро : Ліра ЛТД, 2017. 448 с. 34. Пєтков С. В. Трудові правовідносини в період воєнного стану в Україні : практичний посібник / Пєтков С. В., Журавльов Д. В., Дрозд О. Ю., Дрозд В. Г. Київ: Видавничий дім «Професіонал», 2022. 422 с. 35. Пижова М. О. Юридичні гарантії реалізації права працівників на справедливу оплату праці : монографія: Київ : Вид-во «Наукова столиця», 2021. 376 с. 36. Плескун О. В., Локтіонова В. В. Проблеми захисту трудових прав працівників в Україні. Юридичний науковий електронний журнал. 2021. № 5. С. 89?92. 37. Подорожній Є. Ю. Проблеми теорії та практики юридичної відповідальності у трудовому праві Україні : монографія. Харків : Ніка Нова, 2016. 420 с. 38. Прилипко С. М. Трудове право : посіб. для підгот. до держ. іспиту / С. М. Прилипко, О. М. Ярошенко. Харків : Право, 2015. 230 с. 39. Рим О. М. Трудове право Європейського Союзу : монографія. Львів : Вид-во Галич-Прес, 2020. 595 с. 40. Рим О. М. Трудове право Європейського Союзу та його вплив на розвиток трудового права України: дис. ... докт. юрид. наук.; спец. 12.00.05 – трудове право; право соціального забезпечення. Львів, 2021. 508 с. 41. Сорочишин М. В. Правові аспекти соціального діалогу у сфері праці : монографія. Одеса : Юрид. л-ра, 2014. 208 с. 42. Трудове право України : рекомендовано МОН України / С. М. Прилипко, О. М. Ярошенко, І. П. Жигалкін та ін. 5-те вид., доповн. Харків : Право, 2014. 760 с. 43. Трудове право : підручник / [О. М. Ярошенко, С. М. Прилипко, А. М. Слюсар та ін.] ; за заг. ред. О. М. Ярошенка. 3-тє вид., перероб. і допов. Харків : Право, 2021. 544 с. 44. Форманюк В. В. Правові засоби забезпечення трудової дисципліни : 12.00.05 : дис. ... канд. юрид. наук. НУ «ОЮА». Одеса, 2011. 202 с. 45. Хуторян Н. М. Теоретичні проблеми матеріальної відповідальності сторін трудових правовідносин: монографія. Київ: Інститут держави і права ім. В. М. Корецького НАН України, 2002. 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).