Організація адвокатської справи

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Н.М. Павлюк
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Організація адвокатської справи» є закріплення, розширення та поглиблення знань студентів щодо змісту норм законодавства, яке регулює організацію та діяльність адвокатури, активізація їх аналітичної діяльності, вироблення навиків самостійного аналізу та тлумачення законодавства, засвоєння теоретичних основ сутності та змісту адвокатської діяльності, а також категоріального апарату, який використовується при викладанні дисципліни (адвокатура України, адвокат, адвокатська діяльність, захист, представництво, договір про надання правової допомоги тощо.); розширення кола знань про завдання сучасної адвокатури, види та форми адвокатської діяльності, що передбачені законодавством і застосовуються на практиці; ознайомлення з правовим та організаційним забезпеченням адвокатів, адвокатських бюро та адвокатських об’єднань; з’ясування студентами основних соціальних прав адвоката та його помічника, процедури дисциплінарного провадження щодо адвокатів та підстав припинення адвокатської діяльності; визначення структури й повноважень органів адвокатського самоврядування.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Інтегральна компетентність (ІНТ): ІНТ Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності (ЗК): ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті. Спеціальні (фахові предметні) компетентності (СК): СК3. Здатність аналізувати та оцінювати вплив Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини на розвиток правової системи та правозастосування в Україні. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК11. Здатність критично оцінювати ефективність представництва і захисту прав, свобод та інтересів клієнтів. СК12. Здатність розвивати та утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості. Компетентності професійного спрямування (ПК): ПК2.3 Здатність розуміти порядок організації адвокатської справи та володіти навиками щодо її здійснення в Україні.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Результати навчання (РН): РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності. РН 13. Мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з реалізацією процесуальних функцій суб’єктів правозастосування. Результати навчання професійного спрямування (ПС): ПС2.3. Розуміння порядку організації адвокатури та здійснення адвокатської справи в Україні. Комунікація (К): К2. Обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опанувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Актуальні проблеми цивільного права та процесу (судова практика) Актуальні проблеми господарського права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни Адвокатура зарубіжних країн Процесуальне представництво
Короткий зміст навчальної програми: У правовій системі адвокатура відіграє найважливішу роль у забезпеченні права на правову допомогу. Роль адвокатури в Україні зростає. Це обумовлюється розвитком цивільного обігу та зростанням потреби у ефективній та високопрофесійній діяльності адвокатів У зв’язку з підвищенням значущості адвокатури особливі вимоги пред’являються не тільки до адвокатської діяльності, а й до особи адвоката. Адвокатура як інститут правової системи своєю діяльністю має сприяти досягненню завдань правосуддя, шляхом попередження порушення прав та інтересів клієнтів та забезпечення їх належної реалізації. Конституція України (ст.59) гарантує кожному громадянинові право на отримання кваліфікованої правової допомоги. Адвокатура поряд з іншими інститутами правової системи забезпечує реалізацію цього конституційного права громадян. Адвокатура є інститутом, що забезпечує охорону й захист прав і законних інтересів громадян та юридичних осіб шляхом вчинення від їх імені процесуальних дій та надання правової допомоги. Предметом курсу є правова природа інституту адвокатури, юридична природа правового статусу адвоката, організаційна побудова адвокатури в Україні, порядок здійснення адвокатської діяльності та її особливості. Метою дисципліни є ознайомити майбутніх фахівців з роллю адвоката у суспільному житті, з принципами діяльності адвокатури, системою та завданнями органів адвокатури, із загальними правилами здійснення адвокатом своєї діяльності. Викладання дисципліни «Організація адвокатської справи» має на меті розкрити організаційні основи діяльності адвокатури, ознайомити з адвокатською справою та її принципами, ознайомити з загальними правилами здійснення адвокатом своєї діяльності. Успішному засвоєнню даної дисципліни сприяє проведення практичних занять.
Опис: Тема 1. Місце і роль інституту адвокатури в умовах формування правової держави в Україні. Тема 2. Загальні засади функціонування адвокатури в Україні. Тема 3. Правова та соціальна природа адвокатської професії. Тема 4. Порядок здобуття права на зайняття адвокатською діяльністю в Україні. Тема 5. Організація та порядок проходження стажування для отримання особою свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю. Тема 6. Професійна етика адвокатів в Україні. Тема 7. Етичні аспекти відносин адвоката з клієнтами. Тема 8. Адвокатське досьє. Тема 9. Допуск іноземних адвокатів до надання правових послуг на території приймаючої держави. Тема 10. Адвокат у кримінальному провадженні. Тема 11. Участь адвоката у цивільному процесі. Тема 12. Участь адвоката у господарському та адміністративному судочинстві. Тема 13. Основи реалізації адвокатом функції представництва у конституційному судочинстві. Тема 14. Участь адвоката в третейському суді. Тема 15. Спілки та асоціації адвокатів. Тема 16. Адвокатське самоврядування. Тема 17. Участь адвоката у системі безоплатної правової допомоги. Тема 18. Стандарти адвокатської професії. Тема 19. Захист прав та інтересів адвокатів.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни «Організація адвокатської справи» є: 1) опрацювання лекційного матеріалу; 2) усне опитування на практичних заняттях; 2) виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання; 3) робота в групі на практичних заняттях; 4) екзамен. В умовах використання інтерактивних технологій, заняття проводяться в активних і творчих формах. Проблемні й оглядові лекційні заняття, «активні» практичні заняття з елементами «ділової гри» тощо. Для формувань уміння та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); практичні (проведення експерименту, практики); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає пред’явлення готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький. Перевагою продуктивних методів є: проблемний виклад, частково-пошукові та дослідницькі методи, презентації, тренінги та ділові ігри, бесіди і дискусії, робота у ВНС Львівської політехніки, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації, спрямовані на активізацію і стимулювання навчально-пізнавальної діяльності студентів. Основними маркерами організації освітнього процесу з навчальної дисципліни «Організація адвокатської справи», є формування компетентностей, розвитку компетентностей, перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей, корекції основних компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані заняття (заняття «дискусійна група», заняття з навчанням одних студентів іншими), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо. Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу, який проводиться з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Організація адвокатської справи» для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Організація адвокатської справи». Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Організація адвокатської справи», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу. Самостійна робота студента - це робота за певним переліком тем (завдань), відведених на самостійне вивчення, забезпечених навчально-методичною літературою (НМК, навчальними посібниками) та рекомендаціями, контрольована у виді тестових завдань, контрольних робіт, доповідей, рефератів тощо. До основних форм самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни «Організація адвокатської справи» відносяться: 1) опрацювання лекційного матеріалу; 2) написання реферату; 3) підготовка до екзамену. Під керівництвом викладача проводяться консультації щодо найскладніших питань навчальної програми, контроль семестрових робіт та інших видів завдань самостійної роботи студента. Підсумковий (семестровий) контроль передбачає: тестові завдання різних рівнів складності, казусні завдання (задачі), теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування); письмову та усну компоненти. Формою семестрового контролю результатів навчання студента з навчальної дисципліни «Організація адвокатської справи» за семестр є екзаменаційний контроль, який проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен з навчальної дисципліни «Організація адвокатської справи» проводить лектор за можливою участю асистента чи іншого викладача, який проводив практичні заняття з дисципліни. Методи діагностики знань, за допомогою яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Організація адвокатської справи», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та екзаменаційний контролі. Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти Максимальна оцінка в балах – 100 Поточний контроль (ПК): - усне опитування на практичних заняттях – 35 балів; - виступ на практичних заняттях (реферат) – 5 балів; Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів; - усна компонента – 10 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для студентів денної форми навчання семестрова оцінка з навчальної дисципліни «Організація адвокатської справи» складається з суми оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Максимальна кількість балів за підсумковий контроль становить 100 балів, з яких 40 балів – за поточний контроль (ПК) та 60 балів – екзаменаційний контроль (ЕК). Поточний контроль проводиться на кожному практичному занятті та за результатами виконання завдань самостійної роботи. Він передбачає оцінювання теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти із зазначеної теми (у тому числі, самостійно опрацьованого матеріалу) під час роботи на практичних заняттях та виконання реферативних робіт. Максимальна оцінка в балах поточного контролю становить 40 балів, з яких: 35 балів – усне опитування студентів на практичних заняттях; 5 балів - виступ на практичних заняттях з доповіддю (рефератом). Усі бали здобуті студентом на практичних заняттях сумуються. На практичних заняттях з дисципліни «Організація адвокатської справи» поточний контроль відбувається шляхом усного опитування студентів. Усна відповідь студента з теоретичних питань чи усне вирішення ним задачі (завдання) за темою практичного заняття оцінюється за шкалою від 4 до 0 балів. Критерії поточного оцінювання знань студентів на практичних заняттях 4 бали - студент повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно самостійно та аргументовано його викладає під час усного виступу, глибоко та всебічно розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, використовуючи при цьому нормативні джерела, судову практику, обов’язкову та додаткову наукову літературу. 3 бали – студент достатньо повно володіє навчальним матеріалом, обґрунтовано його викладає під час усних виступів та письмових відповідей, в основному розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, проте при викладанні окремих питань допускає неточності та незначні помилки, недостатньо використовує судову практику при вирішенні задач (завдань). 2 бали – студент в цілому володіє навчальним матеріалом, але фрагментарно, поверхово (без аргументації та обґрунтування) викладає його під час усних виступів та письмових відповідей, недостатньо розкриває зміст теоретичних питань та практичних задач (завдань), допускаючи неточності у аргументації відповіді нормативними джерелами та прикладами з судової практики. 1 бал – студент частково володіє навчальним матеріалом не в змозі викласти зміст більшості питань теми під час усних виступів та письмових відповідей, допускаючи при цьому суттєві помилки. 0 балів – студент не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його викласти, не розуміє змісту теоретичних питань та практичних завдань. На практичних заняттях студенти можуть доповнювати відповіді, виступи, які оцінюються окремо. Доповнення відповіді оцінюються: 2 бали – отримують студенти, які глибоко володіють матеріалом, чітко визначили його зміст; зробили глибокий системний аналіз змісту виступу, виявили нові ідеї та положення, що не були розглянуті, але суттєво впливають на зміст доповіді, надали власні аргументи щодо основних положень даної теми. 1 бал - отримують студенти, які виклали матеріал з обговорюваної теми, що доповнює зміст виступу, поглиблює знання з цієї теми та висловили власну думку. На практичних заняттях студенти також можуть виступати з доповіддю у формі реферату за тематикою визначеною у Методичних вказівках для самостійної роботи з дисципліни «Організація адвокатської справи». Максимальна кількість балів за підготовку реферату та виступ з рефератом на практичному занятті становить 5 балів. Семестровий контроль з дисципліни «Організація адвокатської справи» проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, який складається з письмової та усної компоненти. Максимальна кількість балів за екзамен становить 60 балів і включає: 50 балів за письмову компоненту та 10 балів за усну компоненту. Письмова компонента екзамену проводиться у формі письмової роботи, що включає тестові завдання двох рівнів складності: тести першого рівня оцінюються в 2 бали, тести другого рівня складності – у 3 бали. Письмова компонента екзаменаційного контролю проводиться в межах одного робочого дня. Результати оцінювання виконаних студентами робіт виставляються на роботах студентів. Усна компонента проводиться не пізніше наступного робочого дня. Усна компонента екзаменаційного контролю проводиться у формі усного опитування студента за програмою дисципліни «Організація адвокатської справи». Під час усної компоненти викладач фіксує запитання та оцінки кожної відповіді в балах на письмовій роботі студента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Про адвокатуру та адвокатську діяльність : Закон України від 05.07.2012 р. № 5076 VI / Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради України. 2013. № 27. Ст. 282. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5076-17#Text (дата звернення: 13.08.2021). 2. Закон України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Науковопрактичний коментар. 2 ге вид. зі змін. та доповн. / за заг. ред. д-ра юрид. наук, проф. М. А. Погорецького. К.: Алерта, 2019. 346 с/ 3. Адвокатська етика в мережі Інтернет: проблемні питання. Портал: Дзеркало суддів. Дата публікації: 25.07.2018. URL: http://suddya.com.ua/news/advokatska-etika-v-merezi-internet-problemni-pitanna (дата звернення: 07.09.2021). 4. Адвокатура України: підручник. М. А. Погорецький, О. Г. Яновська. Юрінком Інтер, 2014. 368 с. 5. Бірюкова А. М. Адвокатура України в умовах глобалізації: монографія. К.: Алерта, 2018. 424 с. 6. Договір між адвокатом та клієнтом: особливості. Дата публікації: 13.12.2019. URL: https://lexinform.com.ua/yuridychna-praktyka/dogovirmizh-advokatom-ta-kliyentom-osoblyvosti/ (дата звернення: 07.11.2020) 7. Стандарти незалежності юридичної професії Міжнародної асоціації юристів : прийняті у вересні 1990 р. в Нью-Йорку. URL: http://bibliograph.com.ua/kodex-9/24.htm (дата звернення: 13.08.2021). – Заголовок з екрана. 8. Молдаван А. В. Адвокатура України: навчальний посібник. 2013. Алерта. 256 с. 9. Основні положення про роль адвокатів: (прийняті VIII Конгр. ООН по запобіганню злочинам у серпні 1990 р.) від 01.08.1990 р. / Верховна Рада України : офіц. веб-портал. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_835#Text (дата звернення: 13.08.2021). Заголовок з екрану. 10. Кодекс поведінки європейських адвокатів : прийнятий на пленарній сесії Ради адвокат. об’єднань та спілок адвокатів Європи 28.10.1988 р. / Національна асоціація адвокатів України. URL: https://unba.org.ua/assets/uploads/legislations/inshi-dokumenty/ kodeks_ povedinky_yevropeyskykh_advokativ(ukr).pdf (дата звернення: 13.08.2021). – Заголовок з екрана. 11. Правила адвокатської етики. Затв. Звітно-виборним з’їздом адвокатів України. Від 09.06.2017. м. Київ. URL: https://unba.org.ua/assets/uploads/ legislation /pravila/ 2017 06 09 pravila-2017_596f00dda53cd.pdf (дата звернення: 06.09.2021). 12. Погорецький М. А., Яновська О. Т. Адвокатура України: підручник. 2014. Юрінком Інтер. 368 с. 13. Фіалевський Д. П. Адвокатура. Підручник.3-тє вид. Алерта. Київ. 2017. 624 с. Допоміжна: 14. Адвокатура України: уроки перших років самоврядності лабораторія законодавчих ініціатив. Київ, 2018. URL: https://parlament.org. ua/wpcontent/uploads/ 2018/09/Shadow _Report_Bar _19.09.2018pdf-1.pdf 15. Андрійцьо В. Д. Судове доказування як розумово-процесуальна діяльність у цивільному судочинстві. Адвокат. 2013. № 7. С. 13–15. 16. Аракелян М. Р. Адвокатура Украини – інститут громадянського суспільства: правова природа. Наукові праці Національного університету «Одеська юридична академія». 2013. Т. 11. С. 78–85. 17. Бойкова М. А. Роль адвоката у вирішенні питань, пов'язаних з цивільним позовом у кримінальному судочинстві. Бюлетень Міністерства юстиції України. 2013. № 10. С. 170–176. 18. Буроменский М. В. Обращение в Европейский суд по правам человека (практика Суда и особенности украинского законодательства). Центр суддівських студій. URL: https://www.twirpx.com/file/295448/ (дата звернення: 13.08.2021). – Заголовок з екрана. 19. Вільчик Т.Б. Напрями адаптації законодавства, що регулює надання безоплатної правничої допомоги в Україні, до європейських стандартів. Право України. № 12. 2016. С. 29-36. 20. Вільчик Т.Б. Адвокатура та громадянське суспільство у правовій державі. Право України. 2014. № 11 С. 243–250. 21. Вільчик Т. Б. Функції інституційної адвокатури. Форум права: електрон. наук. фахове вид. 2017. № 2. С. 24–29. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/FP_index.htm_2017_2_6.pdf 22. Звіт Національної асоціації адвокатів України за 2019 рік. URL: NEW_ ANNUAL_REPORT_2019_05.pdf (unba.org.ua) (дата звернення 28.11.2020). 23. Заборовський В. В. Перевірка відомостей про дисциплінарний проступок адвоката як початкова стадія дисциплінарного провадження щодо адвоката. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Право. 2015. Вип. 30. Т. 2. С. 173–178. 24. Ісакова В. М. Право на правову допомогу: поняття, особливості, гарантії : автореф. дис. … канд. юрид. наук : 12.00.01; Нац. ун-т «Юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого». Харків, 2013. 19 с. 25. Історія адвокатури України. Ч. 1 / Т. В. Варфоломеєва, О. Д. Святоцький, В. С. Кульчицький, З. М. Багринівський, Т. В. Кисельова, М. М. Михеєнко, О. Г. Пушенко, В. А. Чехович; Спілка адвокатів України. - 2-е вид., переробл. і доповн. К.: СДМ-Студіо, 2002. 285 c. 26. Косенко М.С. Організаціно-правові засади діяльності кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури: Автореф. дис. канд юрид. наук: 12.00.10; Академія адвокатури України. К., 2014. 19 с. 27. Лахтіонова Р. Організаційно-правові форми здійснення адвокатської діяльності. Адвокатське бюро. 2013. № 1. С. 16–20. 28. Правила адвокатської етики. URL. https://unba.org.ua/assets/uploads/legislation/pravila/ 2017 06 09 pravila2017_596f00dda53cd.pdf 29. Роговенко Д.С. Законодавчі засади діяльності української адвокатури у 70-х – 80-х рр. ХХ ст Адвокатура України: історія та сучасність: матеріали Всеукраїнського круглого столу. Київ; Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка. 2013. С. 128-132. 30. Северин К. М. Основні елементи принципу незалежності адвокатської діяльності на сучасному етапі. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Право 2014. Вип.28 (3). С.162–cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_ 64.exe?I21DBN= LINK& P21DBN= UJRN&Z21I D=&S21REF= 10&S21CNR= 20&S21STN= 1&S21FMT=ASP_ meta& C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=nvuzhpr_2014_28(3)__42 31. Слива Л. Адвокатура на порозі змін: за і проти адвокатської монополії. Бюлетень. 2016. –№4. 2. 32. Сущенко В. Модель професійної культури адвоката: критерії та підходи. Юридична газета. Від 1 лютого 2017 р. URL: http://yurgazeta.com/publications/practice/inshe/model-profesiynoyi-kulturi-advokatakriteriyi-ta-pidhodi.html 33. Стоматіна В. М. Поняття та сутність безоплатної правової допомоги в Україні. Право і безпека. 2012. № 3. С. 135–138. 34. Хмелевська Н. В. Теоретичні й нормативно-прикладні основи забезпечення правової допомоги адвокатом в Україні : автореф. дис. … канд. юрид. наук : 12.00.10; Акад. адвокатури України. Харків, 2013. 19 с/ 35. Ходжаева Е. Адвокатская монополия – за и против. Ведомости. 2015. №3770 36. Хотенець П. В. Правовий статус адвоката в Україні : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.10; Нац. юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого. Харків, 2001. 206 с. 37. Цыбулевская О. И. Принципы права: нравственное измерение / Принципы Российского права: общетеоретический и отраслевой аспекты. Саратов, 2010. С. 176–199. 38. Чупріна Г. В. Представництво інтересів іноземців та осіб без громадянства у справах за зверненням Державної міграційної служби України з приводу примусового видворення. Право і суспільство. 2012. № 2. C.13–17. 39. Чекмарьова Л.Ю. Актуальні питання класифікації моделей страхування професійної відповідальності адвоката. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. 139-142. 40. Шевчук С. В. Концепція позитивних обов’язків держави у практиці Європейського суду з прав людини. Право України. 2010. №?2. С. 59–60. 9.І нформаційні ресурси в мережі Інтернет: 41. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://www.rada.gov.ua (дата звернення: 13.08.2021). 42. Офіційний сайт Кабінету Міністрів України. URL: https://www.kmu.gov.ua (дата звернення: 13.08.2021).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація адвокатської справи (курсова робота)

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.024
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Для керівництва курсовою роботою студента призначається науковий керівник із числа науково-педагогічних працівників кафедри за якою закріплене виконання курсової роботи.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсової роботи – закріпити та поглибити теоретичні і практичні знання студентів за спеціальністю, сформувати навички ведення самостійної наукової роботи, ознайомити з основними методами наукового дослідженим і навчити практично застосовувати їх, перевіривши разом з тим отриманні знання з навчальної дисципліни "Організація адвокатської справи".
Завдання: Виконання курсової роботи передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності (ЗК) ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) Спеціальні (фахові предметні компетентності (СК) СК11. Здатність критично оцінювати ефективність представництва і захисту прав, свобод та інтересів клієнтів. СК12. Здатність утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника. Компетентності професійного спрямування (ПК) ПК2.6 Формувати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми.
Результати навчання: Програмні результати навчання (РН) РН1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження. РН 4. Здійснювати презентацію свого дослідження з правової теми, застосовуючи першоджерела та прийоми правової інтерпретації складних комплексних проблем, що постають з цього дослідження, аргументувати висновки. РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності. РН 9. Використовувати педові знання і методики у процесі правотворення та правозастосування інститутів публічного та приватного права і кримінальної юстиції. РН 10. Проводити порівняльно-правовий аналіз окремих інститутів права різних правових систем, враховуючи зваємозв’язок правової системи України з правовими системами Ради Європи та Європейського Союзу. РН 11. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. РН 12. Обґрунтувати правову позицію на різних стадіях правозастосування. Результати навчання професійного спрямування (ПС) ПС2.6 Здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті аналізованої проблематики, проводити збір та аналіз матеріалів з різних джерел, формувати власні обґрунтовані судження. Автономія та відповідальність (АВ) АВ1 Здатність проводити навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Актуальні проблеми трудового права України Актуальні проблеми цивільного права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни Адвокатське самоврядування Актуальні проблеми господарського права та процесу (судова практика) Нотаріальний процес Організація адвокатської справи Адвокатура зарубіжних країн Державні реєстри в нотаріальній практиці Договірне право Процесуальне представництво
Короткий зміст навчальної програми: Професійний рівень юристів багато в чому підвищеним вмістом правильно тлумачити закони та інші нормативно-правові акти, іноді і правильно приймати правові рішення, юридично і грамотно складати правові документи. Ці завдання слід вирішувати течію всього навчального процесу. Важливе значення в закріпленні теоретичних знань з курсу "Організація адвокатської справи" і формування навичка самостійної професійної діяльності та навичок науково-дослідницької роботи займається курсовою роботою. Написання курсової роботи передбачено навчальними планами і є однією з важливих форм самостійної роботи студента.
Опис: Важливою складовою підготовкою у вищих навчальних закладах висококваліфікованих фахівців є науково–дослідна робота студентів, яка включає в себе початкову методику організації науково–дослідної роботи та роботи над науковими дослідженнями під керівництвом викладачів. З напрямків науково–дослідної роботи, яка забезпечується в межах освітнього процесу, є підготовка до написання, виконання та захисту курсових робіт, які є основними науковими працями, що забезпечуються студентами індивідуально в процесі їх навчання у вищому навчальному закладі. Курсова робота забезпечує систематизацію науки, закріплення та розширення теоретичних знань, ознайомлення з методами, напрацьованими іншими дослідниками у відповідній галузі правової науки, обґрунтування результатів власного дослідження. Дана робота є закономірним підсумком теоретичної, науково–практичної роботи студента протягом певного періоду навчання, тому процес написання курсової роботи – важливий і відповідний етап підготовки фахівця–правознавця. Виконання та захист курсової роботи: • поглиблене вивчення, систематизація та закріплення отриманих за конкретний період навчання теоретичних знань з дисципліни; • перевірку здатності студента правильно визначати актуальність обраної теми курсової роботи, виявляти та аналізувати науково–теоретичні та практичні задачі, пов’язані з нею, робити теоретичні узагальнення та висновки та давати рекомендації щодо їх вирішення; • розвиток навичок самостійної наукової роботи та оволодіння методикою наукових досліджень, пошуку науково–теоретичних джерел і роботи з ними; • контроль рівня отриманих студентом знань з дисципліни, вміння стисло і зрозуміло доповісти основні проблеми та висновки курсової роботи і захистити їх.
Методи та критерії оцінювання: Курсова робота може бути не допущена до захисту у випадку, якщо: у роботі відсутня хоча б одна з обов'язкових структурних частин; зміст роботи не відповідає обраній темі, або викладений матеріал не відповідає темі чи змісту роботи; у роботі використані нечинні нормативні акти; виявлення фактів переписування матеріалу з інших джерел без посилання; робота написана на тему, яка не передбачена в списку рекомендованих тем і не погоджена з науковим керівником роботи. Захист курсових робіт створено прилюдно, у відповідності до встановленого графіка, затвердженого завідувачем кафедри. Процедура захисту стислого викладу студентом головних проблем дослідження та їх можливого розв'язання, обговорення основних результатів. При підготовці до захисту курсової роботи студента перш за все слід почитати рецензію наукового керівника на курсову роботу, в якій вказані як позитивні її сторони, так і недоліки.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання самостійності та якості курсової роботи проводиться на підставі публічного захисту перед комісією. Якість виконання курсової роботи та результати її захисту оцінюються колегіально за 100-бальною шкалою, 4-бальною шкалою («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») та за шкалою ЄКТС. Результати оцінювання написання, оформлення та захисту курсової роботи відображаються в листі оцінювання – залікова відомість. Під час оцінювання курсової роботи до уваги беруться такі параметри: 1) науковий рівень дослідження (ступінь розкриття теми, структурно-логічної узгодженості викладення матеріалу за розділами та підрозділами, ґрунтовність висновків і пропозицій тощо); 2) дотримання строків написання та правил оформлення дипломної роботи (рівень відповідності діючим вимогам і стандартам); 3) результати захисту курсової роботи (ступінь володіння матеріалом, правильність відповідей на питання, що були поставлені членами комісії, вміння аргументувати свою відповідь і за необхідності викладати свою точку зору тощо). За національною шкалою результат виконання та захисту курсової роботи визначається так: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». На «відмінно» оцінюється робота, виконана на актуальну тему, у якій містився глибокий аналіз певної науково-практичної проблеми. Робота не містить будь-яких помилок як із погляду теорії та методології дослідження, так і з погляду методики. Студент під час захисту продемонстрував вміння застосовувати теоретичні знання для практичного вирішення актуальних питань, доводити науково-теоретичні та практичні положення висновків. Його відповіді на питання членів комісії із захисту були чіткими, правильними, обґрунтованими. На «добре» оцінюється робота, зміст якої відповідає вимогам правильного науково-практичного підходу до розробки проблематики певного спрямування та у процесі захисту студент виявив вміння логічно мислити, проте у відповідях допустив неточності, що не змінюють суттєво якість курсової роботи. На «задовільно» оцінюється робота та її захист, якщо вони відповідають, головним чином, тим вимогам, що висувалися до знань основного матеріалу. При цьому у відповідях недостатньо точно були сформульовані причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами, оперування фактами відбувалося на рівні запам’ятовування. На «незадовільно» оцінюється курсова робота та її захист, якщо вони не відповідали основним встановленим вимогам: студент не знав більшої частини матеріалу курсової, не вмів встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами, завчив матеріал без його усвідомлення. Якщо студент захистив курсову роботу на «Незадовільно» – він має доопрацювати курсову роботу з урахуванням зауважень, які отримав при захисті курсової роботи. Захист курсової роботи студент здійснює перед комісією, як правило, у перший тиждень семестрового контролю за розкладом, затвердженим кафедрою. Комісія оцінює: якість виконаної студентом курсової роботи за критеріями, наведеними в Положенні про рейтингове оцінювання досягнень студентів; доповідь студента; – повноту та правильність відповідей на поставлені студентові запитання. У разі отримання студентом від 0 до 25 балів комісія не атестує студента та виставляє в екзаменаційній відомості оцінку «незадовільно». За цієї умови студент має право лише на повторне виконання курсової роботи, якщо він не підлягає умовам відрахування. У разі отримання студентом від 26 до 49 балів він, якщо не підлягає умовам відрахування, має право на повторний захист курсової роботи перед комісією з ліквідації академічних заборгованостей у терміни, визначені наказом ректора Університету. Студентові, який виконує курсову роботу на умовах повторного вивчення, видають нове завдання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про адвокатуру та адвокатську діяльність : Закон України від 05.07.2012 р. № 5076 VI / Верховна Рада України. Відомості Верховної Ради України. 2013. № 27. Ст. 282. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5076-17#Text (дата звернення: 13.08.2021). 2. Закон України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». Науковопрактичний коментар. 2 ге вид. зі змін. та доповн. / за заг. ред. д-ра юрид. наук, проф. М. А. Погорецького. К.: Алерта, 2019. 346 с/ 3. Адвокатська етика в мережі Інтернет: проблемні питання. Портал: Дзеркало суддів. Дата публікації: 25.07.2018. URL: http://suddya.com.ua/news/advokatska-etika-v-merezi-internet-problemni-pitanna (дата звернення: 07.09.2021). 4. Адвокатура України: підручник. М. А. Погорецький, О. Г. Яновська. Юрінком Інтер, 2014. 368 с. 5. Бірюкова А. М. Адвокатура України в умовах глобалізації: монографія. К.: Алерта, 2018. 424 с. 6. Договір між адвокатом та клієнтом: особливості. Дата публікації: 13.12.2019. URL: https://lexinform.com.ua/yuridychna-praktyka/dogovirmizh-advokatom-ta-kliyentom-osoblyvosti/ (дата звернення: 07.11.2020) 7. Стандарти незалежності юридичної професії Міжнародної асоціації юристів : прийняті у вересні 1990 р. в Нью-Йорку. URL: http://bibliograph.com.ua/kodex-9/24.htm (дата звернення: 13.08.2021). – Заголовок з екрана. 8.Молдаван А. В. Адвокатура України: навчальний посібник. 2013. Алерта. 256 с. 9. Основні положення про роль адвокатів: (прийняті VIII Конгр. ООН по запобіганню злочинам у серпні 1990 р.) від 01.08.1990 р. / Верховна Рада України : офіц. веб-портал. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_835#Text (дата звернення: 13.08.2021). Заголовок з екрану. 10. Кодекс поведінки європейських адвокатів : прийнятий на пленарній сесії Ради адвокат. об’єднань та спілок адвокатів Європи 28.10.1988 р. / Національна асоціація адвокатів України. URL: https://unba.org.ua/assets/uploads/legislations/inshi-dokumenty/ kodeks_ povedinky_yevropeyskykh_advokativ(ukr).pdf (дата звернення: 13.08.2021). – Заголовок з екрана. 11. Правила адвокатської етики. Затв. Звітно-виборним з’їздом адвокатів України. Від 09.06.2017. м. Київ. URL: https://unba.org.ua/assets/uploads/ legislation /pravila/ 2017 06 09 pravila-2017_596f00dda53cd.pdf (дата звернення: 06.09.2021). 12. Погорецький М. А., Яновська О. Т. Адвокатура України: підручник. 2014. Юрінком Інтер. 368 с. 13. Фіалевський Д. П. Адвокатура. Підручник.3-тє вид. Алерта. Київ. 2017. 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).