Адміністративні послуги у сфері юстиції

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.061
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Сливка М.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Адміністративні послуги у сфері юстиції – навчальна дисципліна, метою вивчення якої є опанування студентами знань про сутність, зміст, види адміністративних послуг, у тому числі у сфері юстиції, їх особливості, принципи державної політики, і організаційно-правові засади надання адміністративних послуг, вимоги до якості адміністративних послуг, повноваження і відповідальність органів юстиції за порушення вимог законодавства у сфері надання адміністративних послуг.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти. Спеціальні (фахові предметні) компетентності: СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК8. Здатність застосовувати медіацію та інші правові інструменти альтернативного позасудового розгляду та вирішення правових спорів. СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості. Компетентності професійного спрямування: ПК7.1 Здатність розуміти порядок надання адміністративних послуг у сфері юстиції.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни «Адміністративні послуги у сфері юстиції» студент повинен демонструвати такі результати навчання: РН 1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 11. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. ПС7.1 Демонструвати знання порядку надання адміністративних послуг у сфері юстиції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика). Супутні й наступні навчальні дисципліни: - Правовий статус адміністративних судів в судовій системі України. - Проблеми здійснення адміністративного судочинства в Україні.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування системи наукових знань про правове регулювання порядку надання адміністративних послуг, зокрема у сфері юстиції, вивчення вітчизняних та зарубіжних підходів до розуміння сутності публічної та адміністративної послуги, вироблення основних умінь і навичок застосування законодавства щодо порядку надання адміністративних послуг у сфері юстиції, активізацію аналітичної діяльності студентів, а також проведення науково-дослідницької роботи.
Опис: Тема 1. Поняття адміністративних послуг та їх роль у формуванні правової держави. Тема 2. Державна політика у сфері надання адміністративних послуг. Тема 3. Оособливості функціонування єдиного державного вебпорталу електронних послуг (порталу дія). Тема 4. Адміністративні послуги у сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Тема 5. Адміністративна послуга щодо видачі свідоцтва на зайняття нотаріальною діяльністю. Тема 6. Адміністративні послуги у сфері реєстрації політичних партій та громадських об’єднань. Тема 7. Адміністративні послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях; • виступ на практичних заняттях із рефератом, доповіддю, участь у дискусії тощо; • виконання індивідуального науково-дослідного завдання; • письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу); • тестування, у т.ч. комп’ютерне тестування; • робота в групі на семінарських заняттях; • іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 35 балів; - індивідуальне науково-дослідне завдання (реферат, доповідь, презентація) – 5 балів. Разом за ПК – 40 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів - усна компонента -10 балів Разом за ЕК – 60 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про адміністративні послуги: Закон України від 06.09.2012 № 5203-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text. 2. Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: Закон України від 01.07.2004 № 1952-IV URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15#Text. 3. Про державну реєстрацію актів цивільного стану: Закон України від 01.07.2010. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2398-17#Text. 4. Берназюк О. Адміністративні електронні послуги: поняття та умови впровадження в Україні. Підприємництво, господарство і право. 2019. № 5. С. 196-199. 5. Кириченко Ю. М. Особливості надання органами місцевого самоврядування адміністративних послуг. Право і суспільство. 2020. № 2. Ч. 2. С. 151-156. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни (укладачі – к.ю.н., доцент Сливка М.М.). 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять (укладачі – к.ю.н., доцент Сливка М.М.). Інформаційні ресурси: Офіційний веб-портал Верховної Ради України: URL: http://www.rada.gov.ua. Офіційний вісник України (Єдине повне офіційне періодичне видання нормативно-правових актів України): URL: http://ovu.com.ua/articles. Національна парламентська бібліотека України: URL: http://www.rada.kiev.ua/LIBRARY/index.htm. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського: URL: http://www.nbuv.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).