Нотаріальний процес

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.038
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Н.Я. Заболотна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є засвоєння студентами знань у сфері правового регулювання нотаріальної діяльності в Україні, системи органів нотаріату в Україні, їх повноважень, зокрема щодо організації роботи державних нотаріальних контор та державних нотаріальних архівів, прав та обов’язків приватного нотаріуса, реєстрації приватної нотаріальної діяльності та відповідальністі приватного нотаріуса.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти комптентностей: Інтегральна компетентність (IHT) Здатність розв'язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності (ЗК) ЗКІ. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК7. Здатність приймати обгрунтовані рішення. Спеціальні (фахові предметні компетентності (СК) СК11. Здатність критично оцінювати ефективність представництва і захисту прав, свобод та інтересів клієнтів. СК12. Здатність утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника. СК14. Здатність самостійно готувати проекти нормативно-правових актів, обгрунтовувати суспільну обумовленість їх прийняття, прогнозувати результати їх впливу на відповідні суспільні відносини. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо законності, обгрунтованості та вмотивованості. Компетентності професійного спрямування (ПК) ПК4.2. Здатність застосовувати знання та правові норми у сфері здійснення нотаріальної діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання Результати навчання (РН): РН.1 Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності. PH 11. Аналізувати тa оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. PH 12. Обгрунтовувати правову позицію на різних стадіях правозастосування. РН 13. Мати практичні навички розв'язання проблем пов'язаних з реалізацією процесуальних функцій суб'єктів правозастосування. РН 15. Інтегрувати необхідні знання та розв'язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності. Результати навчання професійного спрямування (ПС) ПС4.2 Демонструвати вміння здійснювати нотаріальну діяльність.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Трудове право Супутні і наступні навчальні дисципліни Цивільне право, ч. 2
Короткий зміст навчальної програми: Зміст навчальної дисципліни становить поняття нотаріату, принципи нотаріату, джерела та система нотаріального права, виникнення та розвиток інституту нотаріату на українських та європейських теренах, особливості розвитку західноукраїнського нотаріату, характеристика нотаріату незалежної України, основні системи нотаріату, система органів нотаріату в Україні, їх повноваження, організація роботи державних нотаріальних контор та державних нотаріальних архівів, компетенція органів нотаріату та органів квазінотаріату, правовий статус нотаріуса, порядок доступу до професії нотаріуса, Вища кваліфікаційна комісія нотаріату, видача та анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, приватний нотаріус, реєстрація приватної нотаріальної діяльності, гарантії нотаріальної діяльності, таємниця вчинення нотаріальних дій, поняття і види нотаріальних дій, порядок вчинення нотаріальних дій, вимоги до документів, що подаються для вчинення нотаріальних дій, відмова у вчиненні нотаріальних дій, нотаріальне діловодство, оплата нотаріальних дій, загальні правила посвідчення правочинів, посвідчення правочинів щодо відчуження нерухомого та рухомого майна, посвідчення орендних договорів, посвідчення договорів ренти, довічного утримання (догляду), посвідчення заповітів, посвідчення інших договорів, видача свідоцтв про право на спадщину за законом та за заповітом, видача свідоцтв про право власності на частку в спільному майні подружжя, засвідчення вірності копій документів та ін.
Опис: Тема 1. Нотаріат в Україні. Нотаріальне право України: поняття, система. Тема 2. Система органів нотаріату в Україні, їх повноваження. Тема 3. Правовий статус нотаріуса в Україні. Тема 4. Приватна нотаріальна діяльність. Тема 5. Загальні засади здійснення нотаріальної діяльності. Тема 6. Загальні засади вчинення нотаріальних дій нотаріусами України. Тема 7. Загальні засади вчинення нотаріальних дій нотаріусами України. Тема 8. Загальні засади вчинення нотаріальних дій нотаріусами України.
Методи та критерії оцінювання: В умовах використання інтерактивних технологій, заняття проводяться в активних і творчих формах. Проблемні й оглядові лекції, «активні» семінари з елементами «ділової гри», тренінги, заняття із застосуванням комп'ютерно-комунікаційної складової. Для формувань уміння та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); практичні (проведення експерименту, практики); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає презентацію готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький. Перевагою продуктивних методів є: проблемний виклад, частково-пошукові та дослідницькі методи, презентації, тренінги та ділові ігри, бесіди і дискусії, робота у ВНС Львівської політехніки, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації, спрямовані на активізацію і стимулювання навчально-пізнавальної діяльності студентів. Основними маркерами організації освітнього процесу з навчальної дисципліни «Нотаріальний процес», є формування компетентностей, розвитку компетентностей, перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей, корекції основних компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані заняття (заняття «дискусійна група», заняття з навчанням одних студентів іншими), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо. Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і підсумкового контролю знань студентів. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Нотаріальний процес». Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до практичних занять у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх. Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Нотаріальний процес», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу. Самостійна робота студента - це робота за певним переліком тем (завдань), відведених на самостійне вивчення, забезпечених навчально-методичною літературою (НМК, навчальними посібниками) та рекомендаціями, контрольована у виді тестових завдань, контрольних робіт, доповідей, рефератів тощо. Методи діагностики знань, за допомогою яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Нотаріальний процес», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та заліковий контролі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка з навчальної дисципліни «Нотаріальний процес» для студентів денної форми навчання складається з суми оцінок поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки за виконання підсумкової залікової контрольної роботи. Максимальна кількість балів за підсумковий контроль становить 100 балів, з яких 65 балів – за усне опитування на практичних заняттях та 35 балів – оцінка за виконання підсумкової залікової контрольної роботи. Поточний контроль проводиться на кожному практичному занятті та за результатами виконання завдань самостійної роботи. Він передбачає оцінювання теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти із зазначеної теми (у тому числі, самостійно опрацьованого матеріалу) під час роботи на практичних заняттях та виконання реферативних робіт. Максимальна оцінка в балах за усне опитування на практичних заняттях становить 65 балів, з яких: 60 балів – усне опитування студентів на практичних заняттях; 5 балів - виступ на практичних заняттях з доповіддю (рефератом). Усі бали здобуті студентом на практичних заняттях сумуються. На практичних заняттях з дисципліни «Нотаріальний процес» поточний контроль відбувається шляхом усного опитування студентів. Усна відповідь студента з теоретичних питань чи усне вирішення ним задачі (завдання) за темою практичного заняття оцінюється за шкалою від 4 до 0 балів. Критерії поточного оцінювання знань студентів на практичних заняттях: 4 бали - студент повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно самостійно та аргументовано його викладає під час усного виступу, глибоко та всебічно розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, використовуючи при цьому нормативні джерела, судову практику, обов’язкову та додаткову наукову літературу. 3 бали – студент достатньо повно володіє навчальним матеріалом, обґрунтовано його викладає під час усних виступів та письмових відповідей, в основному розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, проте при викладанні окремих питань допускає неточності та незначні помилки, недостатньо використовує судову практику при вирішенні задач (завдань). 2 бали – студент в цілому володіє навчальним матеріалом, але фрагментарно, поверхово (без аргументації та обґрунтування) викладає його під час усних виступів та письмових відповідей, недостатньо розкриває зміст теоретичних питань та практичних задач (завдань), допускаючи неточності у аргументації відповіді нормативними джерелами та прикладами з судової практики. 1 бал – студент частково володіє навчальним матеріалом не в змозі викласти зміст більшості питань теми під час усних виступів та письмових відповідей, допускаючи при цьому суттєві помилки. 0 балів – студент не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його викласти, не розуміє змісту теоретичних питань та практичних завдань. На практичних заняттях студенти можуть доповнювати відповіді, виступи, які оцінюються окремо. Доповнення відповіді оцінюються: 2 бали – отримують студенти, які глибоко володіють матеріалом, чітко визначили його зміст; зробили глибокий системний аналіз змісту виступу, виявили нові ідеї та положення, що не були розглянуті, але суттєво впливають на зміст доповіді, надали власні аргументи щодо основних положень даної теми. 1 бал - отримують студенти, які виклали матеріал з обговорюваної теми, що доповнює зміст виступу, поглиблює знання з цієї теми та висловили власну думку. На практичних заняттях студенти також можуть виступати з доповіддю у формі реферату за тематикою визначеною у Методичних вказівках для самостійної роботи з дисципліни «Нотаріальний процес». Максимальна кількість балів за підготовку реферату та виступ з рефератом на практичному занятті становить 5 балів. Семестровий контроль з дисципліни «Нотаріальний процес» проводиться у формі заліку за накопичувальною системою, який складається з письмового виконання залікових завдань та усної компоненти. Максимальна кількість балів за залік становить 100 балів і включає: 65 балів за усне опитування на практичних заняттях, 35 балів за залікову контрольну роботу. Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК) Усне опитування на практичних заняттях: - вибіркове опитування, фронтальне опитування тощо; - виступ із доповіддю, участь в обговоренні та вирішенні практичних завдань тощо; - робота в групі; - захист реферату- 65; виконання підсумкової залікової контрольної роботи - 35 Разом за дисципліну - 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Конституція України: прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. із змінами. [Електронний ресурс]. // Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80 2. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р. // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/435-15 3. Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. // http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 4. Сімейний кодекс України: Закон України від 10.01.2002 р. // http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2947-14ї 5. Господарський кодекс України: Закон України від 16.01.2003 р. // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/436-15. 6. Кримінальний кодекс України: Закон України від 05.04.2001 р. // http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2341-14 7. Земельний кодекс України: Закон України від 25.10.2001 р. // http://zakon.rada.gov.ua/go/2768-14 8. Цивільний процесуальний кодекс України від 18.032004 р. // http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1618-15 9. Про нотаріат: Закон України від 2 вересня 1993 р. // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3425-12 10. Про внесення змін до Закону України « Про нотаріат»: Закон України від 01.10. 2008 р. // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/614-17. 11. Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат» щодо державного регулювання нотаріальної діяльності: Закон України від 06.09.2012 р. // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5208-17. 12. Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення: Закон України від 14.10.2014 р. // http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1702-18 13. Про міжнародні договори України: Закон України від 29.06.2004 р. № 1906-ІV. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1906-15 14. Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: Закон України від 26.11.2015 р. // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/834-19 15. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності: Закон України від 06.10.2016 р. // http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1666-19 16. Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»: Закон України від 26.11.2015 // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/835-19. 17. Про державне мито: Декрет Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 р. № 7– 9. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/7-93 18. Порядок посвідчення заповітів і доручень, прирівнюваних до нотаріально посвідчених Затв. постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 1996 року // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/419-94-%D0%BF. 19. Порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України: Затв. Наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 р. // http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0282-12 20. Про державне мито: Декрет Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 р. № 7– 9. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/7-93 21. Порядок посвідчення заповітів і доручень, прирівнюваних до нотаріально посвідчених Затв. постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 1996 року // http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/419-94-%D0%BF. 22. Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності: Затв. наказом Міністерства юстиції України від 23.03.2011 р. № 888/5. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0406-11 23. Порядок підвищення кваліфікації нотаріусів, консультантів державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, помічників приватних нотаріусів: Затв. Наказом Міністерства юстиції України від 22 грудня 2010 р. № 3256/5. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1046-14 24. Порядок допуску осіб до складання кваліфікаційного іспиту та проведення кваліфікаційного іспиту Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату: Затв. наказом Міністерства юстиції України від 28 липня 2011 р. № 1905/5. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0926-11 25. Положення про порядок учинення нотаріальних дій в дипломатичних представництвах та консульських установах України: Затв. спільним наказом Міністерства юстиції та Міністерства закордонних справ України від 27.12.2004 р. № 142/5/310. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1649-04 Допоміжна 2. Бойко І. Й. Правове регулювання цивільних відносин в Україні (ІХ-ХХ ст.) : [навч. посіб. Для студ. вищ. навч. закладів]/ І. Й. Бойко. – К.: Атіка, 2013. – 348 с. 3. Долинська М. С. Ґенеза та еволюція нотаріальної діяльності на теренах Львівщини. – Львів: Растр-7, – 2018. –196 с. 4. Долинська М. С. До питання компетенції посадових і службових осіб, які вчиняють дії, прирівняні до нотаріально посвідчених / М. С. Долинська // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. – 2017. – Вип. 3. – С. 55-65. 5. Долинська М.С. Земельні питання в нотаріальній практиці / М.С. Долинська // Бібліотечка нотаріуса. – Додаток до журналу «Нотаріат для Вас». – Київ. – 2012. – 91 с. 6. Долинська М.С. Нотаріус як суб’єкт первинного фінансового моніторингу / М.С. Долинська // Вісник Львівського університету. Серія юридична. – 2011. – Випуск 54. – C. 202– 208. 7. Долинська М.С. Основні принципи українського нотаріального права / М.С. Долинська // Науковий Вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична – Львів, 2012. – Вип. 1 – с. 99-108. 8. Долинська М.С. Спадкування в Україні /М. С. Долинська. – Довідник нотаріуса. К.: Істина. 2007. – № 5. – 96 с. 9. Долинська М. С. Становлення та розвиток правового регулювання нотаріальної діяльності в Україні: монографія / М. С. Долинська. – Л.: ЛьвДУВС, 2015. – 988 с. 10. Долинська М.С. Становлення та розвиток законодавства про нотаріальну діяльність в Україні. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.01 – теорія та історія держави і права; історія політичних і правових учень. –Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2017. – 465 с. 11. Долинська М.С.Теоретичні та практичні аспекти доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. / М.С. Долинська // Вісник Львівського університету. Серія юридична. – 2012. – Випуск 55. – С.147– 157. 12. Долинська М. С. Українське нотаріальне право / М.С. Долинська. – К.: Юрінком Інтер, 2015. – 248 с. 13. Дякович М.М. Нотаріальне право України: Навч. посіб./ М. М. Дякович. – К.: Алерта; КНТ; ЦУЛ. 2009. – 683 с. 14. Дякович М.М. Хрестоматія нотаріального права України: Навч. посібн. / 2-е видання/ М. М. Дякович. – Істина, 2018. – 480 с. 15. Комаров В.В., Баранкова В.В. Нотариат и нотариальный процесс: Учебник / В.В. Комаров, В.В. Баранкова. – Харьков: Консум, 1999. – 240 с. 16. Комаров В.В. Нотаріат в Україні: підручник [Текст] / В.В. Комаров, В.В. Баранкова. – Х.: Право, 2011. – 384 с. Інформаційні ресурси 1. http://zakon5.rada.gov.ua/laws 2. http://vns.lp.edu.ua/course/search.php?search=%D1%
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Нотаріальний процес (курсова робота)

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.040
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Для керівництва курсовою роботою студента призначається науковий керівник із числа науково-педагогічних працівників кафедри за якими закріплене виконання курсової роботи.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсової роботи – закріпити та поглибити теоретичні і практичні знання студентів з нотаріального процесу, сформувати навички ведення самостійної наукової роботи, ознайомити з основними методами наукового дослідженим і навчити практично застосовувати їх, перевіривши разом з тим отриманні знання з навчальної дисципліни «Нотаріальний процес».
Завдання: Виконання курсової роботи передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності (ЗК) ЗК1.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК7. Здатність приймати обгрунтовані рішення. Спеціальні (фахові предметні компетентності (СК) СК12. Здатність утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника. Компетентності професійного спрямування (ПК) ПК4.6 Формувати власні обгрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми.
Результати навчання: Результати навчання (РН) РН1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН .3 Проводити збір, інтегрований аналіз т а узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження. РН 4. Здійснювати презентацію свого дослідження з правової теми, застосовуючи першоджерела та прийоми правової інтерпретації складних комплексних проблем, що постають з цього дослідження, аргументувати висновки. РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності. РН 10. Проводити порівняльно-правовий аналіз окремих інститутів права різних правових систем, враховуючи взаємозв'язок правової системи України з правовими системами Ради Європи та Європейського Союзу. PH 11. Аналізувати Ta оцінювати застосування окремих правових інститутів. практику. PH 12. Обгрунтовувати правову позицію на різних стадіях правозастосування. Результати навчання професійного спрямування (ПС) ПС4.6 Здійснювати аналіз суспільних процесів у контексті аналізованої проблематики, проводити збір та аналіз матеріалів з різних джерел, формувати власні обґрунтовані судження. Комунікація (К) К2 Обгрунтовано формулювати свою правову позицію вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи. Автономія та відповідальність (AB) АВ1 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Актуальні проблеми трудового права України Актуальні проблеми цивільного права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни Адвокатське самоврядування Актуальні проблеми господарського права та процесу (судова практика) Нотаріальний процес Організація адвокатської справи Адвокатура зарубіжних країн Державні реєстри в нотаріальній практиці Договірне право Процесуальне представництво
Короткий зміст навчальної програми: Професійний рівень юристів багато в чому визначається вмінням правильно тлумачити закони та інші нормативно-правові акти, своєчасно і правильно приймати правові рішення, юридично і грамотно складати правові документи. Ці завдання слід вирішувати протягом всього навчального процесу. Важливе значення в закріпленні теоретичних знань з курсу «Нотаріальний процес» і формуванню навичок самостійної професійної діяльності та навичок науково-дослідницької роботи займає курсова робота. Написання курсової роботи передбачено навчальними планами і є однією з важливих форм самостійної роботи студента.
Опис: Важливою складовою підготовки у закладах вищої освіти висококваліфікованих фахівців є науково-дослідна робота студентів, яка включає в себе засвоєння методики організації науково-дослідної роботи та роботу над науковим дослідженням під керівництвом викладачів. Одним з напрямків науково-дослідної роботи, яка здійснюється в межах освітнього процесу, є підготовка да написання, виконання та захист курсових робіт, які є основними науковими працями, що виконуються студентами індивідуально в процесі їх навчання у вищому навчальному закладі. Курсова робота передбачає систематизацію, закріплення та розширення теоретичних знань, ознайомлення з методами, напрацьованими іншими дослідниками у відповідній галузі правової науки, обґрунтування результатів власного дослідження. Дана робота є закономірним підсумком теоретичної, науково-практичної роботи студента протягом певного періоду навчання, тому процес написання курсової роботи – важливий і відповідальний етап підготовки фахівця-правознавця. Виконання та захист курсової роботи передбачає: • поглиблене вивчення навчальної дисципліни, систематизацію та закріплення отриманих за конкретний період навчання теоретичних знань з дисципліни; • перевірку здатності студента правильно визначати актуальність обраної теми курсової роботи, виявляти і аналізувати науково-теоретичні та практичні проблеми, пов’язані з нею, робити теоретичні узагальнення і висновки та надавати рекомендації щодо їх вирішення; • розвиток навичок самостійної наукової роботи та оволодіння методикою наукових досліджень, пошуку науково-теоретичних джерел і роботи з ними; • контроль рівня отриманих студентом знань з дисципліни, вміння стисло і зрозуміло доповісти основні проблеми та висновки курсової роботи і захистити їх.
Методи та критерії оцінювання: Курсова робота може бути не допущена до захисту у випадку, якщо: у роботі відсутня хоча б одна з обов'язкових структурних частин; зміст роботи не відповідає обраній темі, або викладений матеріал не відповідає темі чи змісту роботи; у роботі використані нечинні нормативні акти; виявлення фактів переписування матеріалу з інших джерел без посилання; робота написана на тему, яка не передбачена в списку рекомендованих тем і не погоджена з науковим керівником роботи. Захист курсових робіт створено прилюдно, у відповідності до встановленого графіка, затвердженого завідувачем кафедри. Процедура захисту стислого викладу студентом головних проблем дослідження та їх можливого розв'язання, обговорення основних результатів. При підготовці до захисту курсової роботи студента перш за все слід почитати рецензію наукового керівника на курсову роботу, в якій вказані як позитивні її сторони, так і недоліки.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання самостійності та якості курсової роботи проводиться на підставі публічного захисту перед комісією. Якість виконання курсової роботи та результати її захисту оцінюються колегіально за 100–бальною шкалою, 4–бальною шкалою («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») та за шкалою ЄКТС. Результати оцінювання написання, оформлення та захисту курсової роботи відображаються в листі оцінювання – залікова відомість. Під час оцінювання курсової роботи до уваги беруться такі параметри: 1) науковий рівень дослідження (ступінь розкриття теми, структурно–логічної узгодженості викладення матеріалу за розділами та підрозділами, ґрунтовність висновків і пропозицій тощо); 2) дотримання строків написання та правил оформлення дипломної роботи (рівень відповідності діючим вимогам і стандартам); 3) результати захисту курсової роботи (ступінь володіння матеріалом, правильність відповідей на питання, що були поставлені членами комісії, вміння аргументувати свою відповідь і за необхідності викладати свою точку зору тощо). За національною шкалою результат виконання та захисту курсової роботи визначається так: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». На «відмінно» оцінюється робота, виконана на актуальну тему, у якій містився глибокий аналіз певної науково–практичної проблеми. Робота не містить будь–яких помилок як із погляду теорії та методології дослідження, так і з погляду методики. Студент під час захисту продемонстрував вміння застосовувати теоретичні знання для практичного вирішення актуальних питань, доводити науково–теоретичні та практичні положення висновків. Його відповіді на питання членів комісії із захисту були чіткими, правильними, обґрунтованими. На «добре» оцінюється робота, зміст якої відповідає вимогам правильного науково–практичного підходу до розробки проблематики певного спрямування та у процесі захисту студент виявив вміння логічно мислити, проте у відповідях допустив неточності, що не змінюють суттєво якість курсової роботи. На «задовільно» оцінюється робота та її захист, якщо вони відповідають, головним чином, тим вимогам, що висувалися до знань основного матеріалу. При цьому у відповідях недостатньо точно були сформульовані причинно–наслідкові зв’язки між явищами та процесами, оперування фактами відбувалося на рівні запам’ятовування. На «незадовільно» оцінюється курсова робота та її захист, якщо вони не відповідали основним встановленим вимогам: студент не знав більшої частини матеріалу курсової, не вмів встановлювати причинно–наслідкові зв’язки між явищами та процесами, завчив матеріал без його усвідомлення. Якщо студент захистив курсову роботу на оцінку «Незадовільно», то наказом по університету йому призначається тема курсової роботи, керівник і терміни виконання. Якщо студент захистив курсову роботу на «Незадовільно» – він має доопрацювати курсову роботу з урахуванням зауважень, які отримав при захисті курсової роботи. Терміни доопрацювання та захисту курсової роботи встановлюються засіданням кафедри. Результат виконання та захисту курсової роботи визначається за 100–бальною шкалою, національною шкалою та шкалою ЄКТС. За 100–бальною шкалою за рішенням, прийнятим на засіданні кафедри, 50 балів відводиться для оцінки змісту, 20 балів – для оцінки оформлення й організації виконання КР та 30 балів – для оцінки її захисту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конституція України від 28.06.1996 р. із змінами. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text. 2. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/435-15. 3. Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. URL: http: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 4. Сімейний кодекс України: Закон України від 10.01.2002 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14#Text. 5. Господарський кодекс України: Закон України від 16.01.2003 р. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/436-15. 6. Кримінальний кодекс України: Закон України від 05.04.2001 р. URL: http: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2341-14. 7. Земельний кодекс України: Закон України від 25.10.2001 р. http: zakon.rada.gov.ua/go/2768-14. 8. Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004 р. URL: http: zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1618-15. 9. Про нотаріат: Закон України від 2 вересня 1993 р. URL: ttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3425-12#Text. 10. Про внесення змін до Закону України « Про нотаріат»: Закон України від 01.10. 2008 р. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/614-17. 1. Безсмертна Н. Практичні аспекти нотаріального посвідчення правочинів. Право України. 2006. №3. С.56-59 2. Бойко І. Й. Правове регулювання цивільних відносин в Україні (ІХ ХХ ст.) : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів. Київ: Атіка, 2013. 348 с. 3. Долинська М. С. Ґенеза та еволюція нотаріальної діяльності на теренах Львівщини. Львів: Растр 7, 2018. 196 с. 4. Долинська М. С. До питання компетенції посадових і службових осіб, які вчиняють дії, прирівняні до нотаріально посвідчених. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. 2017. Вип. 3. С. 55-65. 5. Долинська М. С. Земельні питання в нотаріальній практиці. Бібліотечка нотаріуса. Додаток до журналу «Нотаріат для Вас». Київ. 2012. 91 с. 6. Долинська М. С. Нотаріус як суб’єкт первинного фінансового моніторингу. Вісник Львівського університету. Серія юридична. 2011. Випуск 54. C. 202 208. 7. Долинська М. С. Основні принципи українського нотаріального права. Науковий Вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. Львів, 2012. Вип. 1 с. 99 108. 8. Долинська М. С. Спадкування в Україні. Довідник нотаріуса. Київ: Істина. 2007. № 5. 96 с. 9. Долинська М. С. Становлення та розвиток правового регулювання нотаріальної діяльності в Україні: монографія. Л.: ЛьвДУВС, 2015. 988 с. 10. Долинська М. С. Становлення та розвиток законодавства про нотаріальну діяльність в Україні. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.01 теорія та історія держави і права; історія політичних і правових учень. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2017. 465 с. 11. Долинська М. С. Теоретичні та практичні аспекти доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Вісник Львівського університету. Серія юридична. 2012. Випуск 55. С.147-157. 12. Долинська М. С. Українське нотаріальне право. Київ: Юрінком Інтер, 2015. 248 с. 13. Дякович М. М. Нотаріальне право України: Навч. посіб.. Київ: Алерта; КНТ; ЦУЛ. 2009. 683 с. 14. Дякович М. М. Хрестоматія нотаріального права України: навч. посібн. 2 е видання. Істина, 2018. 480 с. 15. Єфіменко Л. В. Передумови зародження нотаріату в українському праві. Бюлетень Міністерства юстиції України. 2010. № 4 5. С. 12-20. 16. Єфіменко Л. В. Розвиток нотаріату в Україні: стан та проблеми. Бюлетень Міністерства юстиції України. 2010. № 8. С. 8-15. 17. Журавльов Д. В., Коротюк О.В., Чижмарь К. І. Правова охорона нотаріальної таємниці: монографія. Київ: ОВК, 2017. 190 с. 18. Ільєва Н. В. Виникнення та розвиток інституту нотаріату в Україні. Південноукраїнський правничий часопис Одеського державного університету внутрішніх справ. 2011. Випуск 3. С. 267-269. 19. Кальницький Михайло. Нариси історії нотаріату України. Укр. Нотар. Палата. Київ: Гопак, 2008. 144 с. 20. Комаров В. В., Баранкова В.В. Нотариат и нотариальный процесс: учебник. Харьков: Консум, 1999. 240 с. 21. Комаров В. В. Нотаріат в Україні: підручник. Харків: Право, 2011. 384 с. 22. Король О. М., Башта М.О. Чорнила нотаріуса віками не вицвітають вінницька обласна нотаріальна палата; Кер. Проекту С.М. Дунаєвська; укл. О.М. Король, М.О. Башта. Вінниця: ДП «Державна картографічна фабрика». 2009. 144 с. 23. Майкут Х. В. Нотаріат: курс лекцій. Львів.: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2012. 212 с. 24. Медвідь Ф. М., В. Ф. Усенко Ф. М., Медвідь Я. Ф. Нотаріальний процес в Україні: навчальний посібник. За ред. Ф. М. Медвідя. Київ: Атіка. 2006. 324 с. 25. Нелін О. І. Інституту нотаріату в Україні: від минувшини до сьогодення: монографія О. І. Нелін. Київ: Видавничо поліграфічний центр «Київський університет», 2013. 130 с. 26. Нотаріат в Україні: навч. посіб. за ред. В. М. Бесчастного. Київ: Знання, 2008. 494 с. 27. Нотаріат в Україні: підручник: у 3 кн. 3 тє вид., доповн. і переробл. Книга 1. Організація нотаріату з практикумом за заг. ред. С. Я. Фурси. Київ: Алерта, 2015. 484 с. 28. Нотаріат в Україні : навчальний посібник Ю. В. Нікітін, С. С. Бичкова, А. Г. Чубенко, В. К. Матвійчук, Е. О. Гіда, Т. П. Устименко, Н. О. Чучкова. 4 е вид. доп. І переробл. За заг. ред.. докт., юрид. наук,професора Ю. В. Нікітіна. Київ: «Національна академія управління»; «Алерта», 2016. 586 с. 29. Науково практичннй коментар Цивільного кодексу України. За ред. В. М. Коссака. 2 ге вид. змінене і доповнене. Київ: Істина, 2008. 992 с. 30. Науково практичний коментар Цивільного кодексу України: У 2 т., 3 тє вид., перероб. і доп. за відповід. ред. О. В. Дзери (кер.авт.кол.), Н.С. Кузнєцової, В.В. Луця. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1920 с. 31. Науково практичний коментар Цивільного кодексу України. Київ: Істина, 2006. 928 с. 32. Радзієвська Л. Е., Пасічник С. Г. Нотаріат в Україні: навч. посібник За відп. ред. Л.К. Радзієвської. Київ: Юрінком Інтер, 2000. 528 с. 33. Сміян Л.С., Нікітін Ю.В., Хоменко П.Г. Нотаріат в Україні: навчальний посібник (2 е вид., стереотип.). За ред. Ю. В. Шкітіна. Київ: КНТ, 2008. 632 с. 34. Теорія нотаріального процесу: науково-практичний посібник. За заг. ред. С. Я. Фурси. Київ: Алерта; Центр учбової літератури, 2012. 920 с. 35. Фурса С. Я., Фурса Є. І. Нотаріат в Україні. Теорія і практика: навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. Київ: А.С.К., 2001. 976 с. 36. Фурса С. Я., Фурса С. І. Спадкове право: Науково практ. посібник. Київ: КНТ, 2008. 1216 с. 37. Харитонов Є.О. Цивільне та сімейне право: підручник. Київ: Всеукраїнська асоціація видавців «Правова єдність», 2009. 968 с. 38. Харитонов Є. О., Харитонова О. І., Стефанчук Р. О. Науково практичний коментар Цивільного кодексу України. 2 ге вид. Київ: Всеукраїнська асоціація видавців «Правова єдність», 2010. 752 с. 39. Хімченко С. В. Особливості цивільно правової відповідальності нотаріуса. Південноукраїнський правничий часопис Одеського державного університету внутрішніх справ. 2009. Випуск 4. с. 108-110. 40. Хімченко С. В. Цивільна відповідальність нотаріуса за порушення таємниці вчинюваних нотаріальних дій. Південноукраїнський правничий часопис Одеського державного університету внутрішніх справ. 2011. Випуск 2. С. 124-126. 41. Цивільне право України: підручник: У 2 т. Борисова В. 1. (кер. авт. кол.), Баранова Л. М., Жилінкова І. В. та ін.; За заг. ред. В.І. Борисової, І.В. Спасибо Фатєєвої, В.Л. Яроцького. Київ: Юрінком Інтер, 2007. Т. 1. 480 с. 42. Цивільне право України: Загальна частина: в 2 т.: 3 тє вид., перероб. і доп. За ред. О. В. Дзери, Н. С. Кузнецової. Київ:Юрінком Інтер, 2010. 976 с. 43. Черниш В. М. Сучасний стан підготовки кадрів для органів нотаріату та перспективи розвитку нотаріальної науки і практики. Бюлетень Міністерства юстиції України. 2010. № 8. С. 132- 135. 44. Черниш Володимир Забезпечення охорони нотаріальної таємниці нотаріуса в українському законодавстві. Юридична України. 2014. № 8. С. 9-13.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).