Державні реєстри в нотаріальній практиці

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.042
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Н.Я. Заболотна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» є засвоєння студентами знань та практичних навичок по роботі по реєстрації нотаріальних дій в Єдиному реєстрі довіреностей, Спадковому реєстрі тощо, а також по вчиненню реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень тощо, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за обраною спеціальністю.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти комптентностей: Інтегральна компетентність (IHT) Здатністьрозв?язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності (ЗК) ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК7. Здатність приймати обгрунтовані рішення. Спеціальні (фахові предметні компетентності (СК) СК5. Здатність використовувати сучасні правові доктрини та принципи у правотворчості та в процесі застосовування інститутів публічного і приватного права, а також кримінальної юстиції. СК13. Здатність доносити до фахівців і нефахівців у сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер оптимальних рішень з належною аргументацією. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо законності, обгрунтованості та вмотивованості. Компетентності професійного спрямування (ПК): ПК4.4 Здатність розуміти порядок формування застосовування державних реєстрів у нотаріальній практиці.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання Результати навчання (РН) РН1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 7. Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні технології у наданні правничих послуг. РН 13. Мати практичні навички розв'язання проблем пов'язаних з реалізацією процесуальних функцій суб'єктів правозастосування. РН 15. Інтегрувати необхідні знання та розв'язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності. Результати навчання професійного спрямування (ПС) ПС4.4 Демонструвати вміння користування державними реєстрами в нотаріальній практиці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Актуальні проблеми цивільного права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни Процесуальне представництво Договірне право Нотаріальний процес
Короткий зміст навчальної програми: Зміст навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» становить систему теоретичних та практичних питань, що стосуються поняття та видів державних реєстрів, що використовуються в роботі нотаріуса, їх правового регулювання; об’єктів, що підлягають реєстрації в державних реєстрах; структури Єдиного реєстру довіреностей, Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, Єдиного реєстру нотаріусів, Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Спадкового реєстру, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; порядку внесення відомостей до реєстрів; порядку доступу до реєстрів та отримання відомостей з реєстрів тощо. Глибоке засвоєння студентами основних положень цієї навчальної дисципліни є необхідною умовою формування кваліфікованих фахівців, зокрема, майбутніх адвокатів, юрисконсультів тощо.
Опис: Тема 1. Поняття та види Державних реєстрів в роботі нотаріуса Тема 2. Єдиний реєстр нотаріусів та Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів Тема 3. Єдиний реєстр довіреностей Тема 4. Спадковий реєстр Тема 5. Державний реєстр обтяжень рухомого майна Тема 6. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно Тема 7. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно Тема 8. Доступ нотаріусів до Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів Тема 9.Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Тема 10.Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Тема 11. Інші Державні реєстри, до яких мають доступ нотаріуси, у зв’язку із здійсненням нотаріальної діяльності Тема 12. Інші Державні реєстри, до яких мають доступ нотаріуси, у зв’язку із здійсненням нотаріальної діяльності
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» є: 1) опрацювання лекційного матеріалу; 2) усне опитування на практичних заняттях; 2) виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання; 3) робота в групі на практичних заняттях; 4) екзамен. В умовах використання інтерактивних технологій, заняття проводяться в активних і творчих формах. Проблемні й оглядові лекційні заняття, «активні» практичні заняття з елементами «ділової гри» тощо. Для формування умінь та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); практичні (проведення експерименту, практики); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає презентацію готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький. Перевагою продуктивних методів є: проблемний виклад, частково-пошукові та дослідницькі методи, презентації, тренінги та ділові ігри, бесіди і дискусії, робота у ВНС Львівської політехніки, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації, спрямовані на активізацію і стимулювання навчально-пізнавальної діяльності студентів. Основними маркерами організації освітнього процесу з навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці», є формування компетентностей, розвитку компетентностей, перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей, корекції основних компетентностей, комбіновані, інтерактивні, інтегровані заняття (заняття «дискусійна група», заняття з навчанням одних студентів іншими), заняття формату «прес-конференції», ділові ігри, форуми, брифінги, квести, тощо. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» для студентів заочної форми навчання складається з оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці». Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу. Підсумковий (семестровий) контроль передбачає: тестові завдання різних рівнів складності, казусні завдання (задачі), теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування); письмову та усну компоненти. Формою семестрового контролю результатів навчання студента з навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» за семестр є екзаменаційний контроль, який проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен з навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» проводить лектор за можливою участю асистента чи іншого викладача, який проводив практичні заняття з дисципліни. Методи діагностики знань, за допомогою яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Процесуальне представництво», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та екзаменаційний контролі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для студентів денної форми навчання семестрова оцінка з навчальної дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» складається з суми оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Максимальна кількість балів за підсумковий контроль становить 100 балів, з яких 40 балів – за поточний контроль (ПК) та 60 балів – екзаменаційний контроль (ЕК). Поточний контроль проводиться на кожному практичному занятті та за результатами виконання завдань самостійної роботи. Він передбачає оцінювання теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти із зазначеної теми (у тому числі, самостійно опрацьованого матеріалу) під час роботи на практичних заняттях та виконання реферативних робіт. Максимальна оцінка в балах поточного контролю становить 40 балів, з яких: 35 балів – усне опитування студентів на практичних заняттях; 5 балів - виступ на практичних заняттях з доповіддю (рефератом). Усі бали здобуті студентом на практичних заняттях підсумовуються. На практичних заняттях з дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» поточний контроль відбувається шляхом усного опитування студентів. Усна відповідь студента з теоретичних питань чи усне вирішення ним задачі (завдання) за темою практичного заняття оцінюється за шкалою від 4 до 0 балів. Критерії поточного оцінювання знань студентів на практичних заняттях 4 бали - студент повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно самостійно та аргументовано його викладає під час усного виступу, глибоко та всебічно розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, використовуючи при цьому нормативні джерела, судову практику, обов’язкову та додаткову наукову літературу. 3 бали – студент достатньо повно володіє навчальним матеріалом, обґрунтовано його викладає під час усних виступів та письмових відповідей, в основному розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, проте при викладанні окремих питань допускає неточності та незначні помилки, недостатньо використовує судову практику при вирішенні задач (завдань). 2 бали – студент в цілому володіє навчальним матеріалом, але фрагментарно, поверхово (без аргументації та обґрунтування) викладає його під час усних виступів та письмових відповідей, недостатньо розкриває зміст теоретичних питань та практичних задач (завдань), допускаючи неточності у аргументації відповіді нормативними джерелами та прикладами з судової практики. 1 бал – студент частково володіє навчальним матеріалом не в змозі викласти зміст більшості питань теми під час усних виступів та письмових відповідей, допускаючи при цьому суттєві помилки. 0 балів – студент не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його викласти, не розуміє змісту теоретичних питань та практичних завдань. На практичних заняттях студенти можуть доповнювати відповіді, виступи, які оцінюються окремо. Доповнення відповіді оцінюються: 2 бали – отримують студенти, які глибоко володіють матеріалом, чітко визначили його зміст; зробили глибокий системний аналіз змісту виступу, виявили нові ідеї та положення, що не були розглянуті, але суттєво впливають на зміст доповіді, надали власні аргументи щодо основних положень даної теми. 1 бал - отримують студенти, які виклали матеріал з обговорюваної теми, що доповнює зміст виступу, поглиблює знання з цієї теми та висловили власну думку. На практичних заняттях студенти також можуть виступати з доповіддю у формі реферату за тематикою, визначеною у Методичних вказівках для самостійної роботи з дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці». Максимальна кількість балів за підготовку реферату та виступ з рефератом на практичному занятті становить 5 балів. Семестровий контроль з дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці» проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою, який складається з письмової та усної компоненти. Максимальна кількість балів за екзамен становить 60 балів і включає: 50 балів за письмову компоненту та 10 балів за усну компоненту. Письмова компонента екзамену проводиться у формі письмової роботи, що включає тестові завдання трьох рівнів складності: тести першого рівня оцінюються в 3 бали, тести другого рівня складності – у 4 бали, тести третього рівня складності – у 5 балів. Письмова компонента екзаменаційного контролю проводиться в межах одного робочого дня. Результати оцінювання виконаних студентами робіт виставляються на роботах студентів. Усна компонента проводиться не пізніше наступного робочого дня. Усна компонента екзаменаційного контролю проводиться у формі усного опитування студента за програмою дисципліни «Державні реєстри в нотаріальній практиці». Під час усної компоненти викладач фіксує запитання та оцінки кожної відповіді в балах на письмовій роботі студента. Максимальна оцінка в балах 100 Поточний контроль (ПК): -усне опитування на практичних заняттях – 35 балів; -виступ на практичних заняттях (реферет) – 5 балів; Разом за ПК – 40 Екзаменаційний контроль (ЕК) письмова компонента – 50 усна компонента – 10 Разом за дисципліною – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Конституція України від 28.06.1996 р. із змінами. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text. 2. Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/435-15. 3. Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. URL: http: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 4. Сімейний кодекс України: Закон України від 10.01.2002 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14#Text. 5. Господарський кодекс України: Закон України від 16.01.2003 р. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/436-15. 6. Кримінальний кодекс України: Закон України від 05.04.2001 р. URL: http: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2341-14. 7. Земельний кодекс України: Закон України від 25.10.2001 р. http: zakon.rada.gov.ua/go/2768-14. 8. Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004 р. URL: http: zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1618-15. 9. Про нотаріат: Закон України від 2 вересня 1993 р. URL: ttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3425-12#Text. 10. Про внесення змін до Закону України « Про нотаріат»: Закон України від 01.10. 2008 р. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/614-17. 11. Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат» щодо державного регулювання нотаріальної діяльності: Закон України від 06.09.2012 р. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5208-17. 12. Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення: Закон України від 06.12.2019 р. URL https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/361-20. 13. Про міжнародні договори України: Закон України від 29.06.2004 р. № 1906-ІV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1906-15#Text. 14. Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: Закон України від 26.11.2015 р. № 834-VIII. URL: https://ips.ligazakon.net/document/T150834?an=1. 15. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності: Закон України від 06.10.2016 р. № 1666-VIII. URL: http: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1666-19. 16. Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»: Закон України від 26.11.2015 р. № 835-VIII. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/835-19. 17. Порядок посвідчення заповітів і доручень, прирівнюваних до нотаріально посвідчених: Постанова Кабінету Міністрів України від 15.06.1996 р. N 419. URL: http: zakon3.rada.gov.ua/laws/show/419-94-%D0%BF. 18. Порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України: Наказ Міністерства юстиції України від 22.02.2012 р. № 296/5. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0282-12#Text. 19. Про державне мито: Декрет Кабінету Міністрів України від 21.01.1993 р. № 7– 9. URL: http: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/7-93 20. Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності: Наказ Міністерства юстиції України від 23.03.2011 р. № 888/5. URL: https://ips.ligazakon.net/document/RE19144. 21. Порядок підвищення кваліфікації нотаріусів, консультантів державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, помічників приватних нотаріусів: Наказ Міністерства юстиції України від 28.08.2014 р. № 1422/5. URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/re25823?an=ul-1. 22. Порядок допуску осіб до складання кваліфікаційного іспиту та проведення кваліфікаційного іспиту Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату: Наказ Міністерства юстиції України від 28.07.2011 р. № 1905/5. URL: https://ips.ligazakon.net/document/RE19664?an=7. 23. Положення про порядок учинення нотаріальних дій в дипломатичних представництвах та консульських установах України: Наказ Міністерства юстиції та Міністерства закордонних справ України від 27.12.2004 р. № 142/5/310. URL: https://ips.ligazakon.net/document/RE10248. 24. Положення про державний нотаріальний архів: Наказ Міністерства юстиції України від 18.05.2009 р. № 870/5. URL: https://ips.ligazakon.net/document/RE16459. Допоміжна: 1. Безсмертна Н. Практичні аспекти нотаріального посвідчення правочинів. Право України. 2006. №3. С.56-59 2. Бойко І. Й. Правове регулювання цивільних відносин в Україні (ІХ ХХ ст.) : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів. Київ: Атіка, 2013. 348 с. 3. Долинська М. С. Ґенеза та еволюція нотаріальної діяльності на теренах Львівщини. Львів: Растр 7, 2018. 196 с. 4. Долинська М. С. До питання компетенції посадових і службових осіб, які вчиняють дії, прирівняні до нотаріально посвідчених. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. 2017. Вип. 3. С. 55-65. 5. Долинська М. С. Земельні питання в нотаріальній практиці. Бібліотечка нотаріуса. Додаток до журналу «Нотаріат для Вас». Київ. 2012. 91 с. 6. Долинська М. С. Нотаріус як суб’єкт первинного фінансового моніторингу. Вісник Львівського університету. Серія юридична. 2011. Випуск 54. C. 202 208. 7. Долинська М. С. Основні принципи українського нотаріального права. Науковий Вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. Львів, 2012. Вип. 1 с. 99 108. 8. Долинська М. С. Спадкування в Україні. Довідник нотаріуса. Київ: Істина. 2007. № 5. 96 с. 9. Долинська М. С. Становлення та розвиток правового регулювання нотаріальної діяльності в Україні: монографія. Л.: ЛьвДУВС, 2015. 988 с. 10. Долинська М. С. Становлення та розвиток законодавства про нотаріальну діяльність в Україні. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.01 теорія та історія держави і права; історія політичних і правових учень. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2017. 465 с. 11. Долинська М. С. Теоретичні та практичні аспекти доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Вісник Львівського університету. Серія юридична. 2012. Випуск 55. С.147-157. 12. Долинська М. С. Українське нотаріальне право. Київ: Юрінком Інтер, 2015. 248 с. 13. Дякович М. М. Нотаріальне право України: Навч. посіб.. Київ: Алерта; КНТ; ЦУЛ. 2009. 683 с. 14. Дякович М. М. Хрестоматія нотаріального права України: навч. посібн. 2 е видання. Істина, 2018. 480 с. 15. Єфіменко Л. В. Передумови зародження нотаріату в українському праві. Бюлетень Міністерства юстиції України. 2010. № 4 5. С. 12-20. 16. Єфіменко Л. В. Розвиток нотаріату в Україні: стан та проблеми. Бюлетень Міністерства юстиції України. 2010. № 8. С. 8-15. 17. Журавльов Д. В., Коротюк О.В., Чижмарь К. І. Правова охорона нотаріальної таємниці: монографія. Київ: ОВК, 2017. 190 с. 18. Ільєва Н. В. Виникнення та розвиток інституту нотаріату в Україні. Південноукраїнський правничий часопис Одеського державного університету внутрішніх справ. 2011. Випуск 3. С. 267-269. 19. Кальницький Михайло. Нариси історії нотаріату України. Укр. Нотар. Палата. Київ: Гопак, 2008. 144 с. Інформаційні ресурси - Офіційний веб-портал Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua. - Урядовий портал. Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua. - Судова влада України. URL: https://court.gov.ua. - Офіційний веб-сайт Верховного Суду України. URL: www.scourt.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).