Правове регулювання е-комерції

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.054
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Бліхар Марія Миронівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Правове регулювання електронної комерції» полягає в досягненні здобувачами вищої освіти рівня знань, умінь і навичок, необхідного і достатнього для здійснення професійної юридичної (практичної та дослідницької) діяльності у сфері правового регулювання електронної комерції
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ? ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. – загальних: ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті. – спеціальних (фахових, предметних): СК2 Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової системи Європейського Союзу на правову систему України. СК5. Здатність використовувати сучасні правові доктрини та принципи у правотворчості та в процесі застосовування інститутів публічного і приватного права, а також кримінальної юстиції. СК6. Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію. СК9. Здатність застосовувати міждисциплінарний підхід в оцінці правових явищ та правозастосовній діяльності. СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості. ? компетентностей професійного спрямування: ПС6.2 Володіти знаннями у сфері правового регулювання електронної комерції.
Результати навчання: РН1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ПС6.2. Володіти знаннями у сфері правового регулювання електронної комерції.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна охоплює загальні засади функціонування системи електронної комерції в Україні, включаючи базові поняття, сферу поширення правовідносин електронної комерції, принципи, що діють у сфері електронної комерції. Головна увага приділяється порядку укладення електронного договору та його особливостям, зокрема, правилам щодо пропозиції укласти електронний договір (оферта) та надання відповіді про прийняття пропозиції (акцепт) щодо укладення електронного договору. Важливе місце займають суміжні щодо електронної комерції сфери, – використання електронних документів та електронних цифрових підписів, захист персональних даних, використання електронних грошей, порядок розрахунків у сфері електронної комерції. Наскрізну роль відіграють практичні аспекти правозастосування у сфері електронної комерції.
Опис: Тема 1. Загальні засади правового регулювання електронної комерції та вчинення електронних правочинів. Тема 2. Електронний документообіг в електронній комерції. Тема 3. Електронні комунікації в електронній комерції та правовий статус їх учасників. Тема 4. Електронний підпис в електронній комерції. Тема 4. Електронний підпис в електронній комерції. Тема 5. Електронні довірчі послуги в електронній комерції. Тема 6. Захист персональних даних у сфері електронної комерції. Тема 7. Розрахунки у сфері електронної комерції. Тема 8. Електронні гроші у сфері електронної комерції.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання знань студентів є: – усне опитування на семінарських заняттях; – виступ на семінарських заняттях (із доповіддю, у дискусії тощо); – тестування; – письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу); – індивідуальне науково-дослідне завдання (стаття, тези); – робота в групі на семінарських заняттях; – підсумкове залікове тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 70 балів: - поточні бали за семінарські заняття - 60 балів. - індивідуальне науково-дослідне завдання (стаття, тези) - 10 балів. Семестровий контроль: - залікове тестування - 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронна комерція – історія розвитку, визначення, плюси, мінуси і перспективи. URL:http://radka.in.ua 2. Про електронну комерцію. Закон України від 03.09.2015 № 675-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#Text 3. Товкун Л.В, Федоровська М.А. Актуальні питання правового регулювання електронної комерції в Україні. Юридичний науковий електронний журнал. 2020. № 9. С. 282–286. URL: http://www.lsej.org.ua/9_2020/71.pdf 4. Голубєва Н.Ю. Реалізація угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом у частині електронної торгівлі. URL. http://dspace.onua.edu.ua/bitstream/handle/11300/8779/64- 69.pdf?sequence=1&isAllowed=y 5. Некіт К.Г. Особливості змісту та здійснення права віртуальної власності. Часопис цивілістики. 2019. № 32. С. 86–92. 6. Некіт К.Г. Захист права власності на нематеріальні активи у практиці Європейського суду з прав людини. Правові новели. 2020. № 10. С. 101-108. 7. Тітова Г. О. Класифікація суб’єктів, що мають право на обслуговування відповідних засобів електронних розрахунків. Ірпінський юридичний часопис. 2020. № 4. С.144-153. 8. Тітова Г. О. Поняття, ознаки та види розрахунків у сфері електронної комерції. Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. 2019. № 3. C. 57-66. 9. Тітова Г. О. Правове регулювання електронних розрахунків у Європейському Союзі. Visegrad Journal on Human Rights. 2020. № 6-2. С. 133-137.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).