Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.059
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Чистоклетов Л.Г.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» є комплексна підготовка студентів-правників з метою формування і розвитку їх професійної компетенції в інформаційно-комунікаційній сфері та у сфері інформаційної безпеки.
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті. СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності. СК5. Здатність використовувати сучасні правові доктрини та принципи у правотворчості та в процесі застосовування інститутів публічного і приватного права, а також кримінальної юстиції. СК13. Здатність доносити до фахівців і нефахівців у сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер оптимальних рішень з належною аргументацією. ПК6.5 Здатність аналізувати проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
Результати навчання: РН 1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності. ПС6.5 Пояснювати характер проблем правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Адміністративне право Інформаційне право Правове забезпечення інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» дозволить здобувачам отримати знання правових режимів інформації та інформаційних ресурсів; реалізації інформаційно-правових відносин у інформаційно-комунікаційній сфері; інформаційної безпеки інформаційних ресурсів; проблем інформаційної культури та інформаційної етики; корпоративного та відомчого регулювання у національному інформаційному просторі і в інформаційно-комунікаційних мережах.
Опис: Нормативно-праве регулювання правових режимів інформації і інформаційних ресурсів; Формування та реалізація інформаційно-правових відносин у інформаційно-комунікаційній сфері; Інформаційна безпека інформаційних ресурсів; Обмеження доступу до інформації провайдерами; Інформаційні системи; Відносини, що формуються під час використання хмарних обчислень; Забезпечення інформаційної безпеки і безпеки інформаційних ресурсів; Проблеми інформаційної культури і інформаційної етики; Корпоративне та відомче регулювання в національному інформаційному просторі і в інформаційно-комунікаційних мережах, у тому числі соціальних мережах; Правова природа інформаційних відносин з позиції філософії і соціології права; Особливості інституційної структури правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери; Джерела інформаційного міжнародного права; Особливості використання інформаційних технологій у публічному управлінні; Вплив правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери на національну безпеку у контексті забезпечення територіальної цілісності та суверенітету.
Методи та критерії оцінювання: Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань студентів. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери». Поточний контроль проводиться у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); опитування з використанням методу «мікрофон»; тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; письмової контрольної роботи (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань, тестових завдань). Семестровий контроль: СК з дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» проводиться у формі екзамену в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр. Екзамен з навчальної дисципліни проводить лектор за участю асистента чи іншого викладача, який вів практичні заняття з дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для студентів заочної форми навчання підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Максимальна кількість балів за екзамен становить 100 балів, з яких: 90 балів – письмова компонента, 10 балів усна компонента. Письмова компонента екзамену для студентів заочної форми навчання проводиться у формі письмової роботи, що включає тестові завдання трьох рівнів складності: тести першого рівня оцінюються в 2 бала, тести другого рівня складності у 4 бали, а тести другого рівня складності – у 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Hermann-Josef Blanke, Ricardo Perlingeiro The Right of Access to Public Information. Springer-Verlag GmbH Germany: part of Springer Nature, 2018. 2. Брижко В.М., Фурашев В.М. Інформаційне право та інформаційне законодавство : наукове видання. – (НДІІП НАПрН України). Київ: Видавничий дім “АртЕК”, 2020. 288 с. 3. ІТ право / [авт. кол.: О.П. Джочка, В.М. Мартин, Ю.Я. Самагальська та ін.] ; за заг. ред. О.С. Яворської. – Львів : Левада, 2017. – 470 с. – ISBN 617-7527-07-6. 4. ІТ право: проблеми і перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (17 листопада 2017 р.). URL: https://www.academia.edu/35173056/ 5. ІТ право: проблеми та перспективи розвитку в Україні: збірник матеріалів ІІІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 7 грудня 2018 р.). URL: https://www.academia.edu/38628059 Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» для здобувачів освіти за освітньою програмою «Правознавство» (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.). 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.). 3. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.). 4. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4949. Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).