Підсудність справ адміністративним судам України

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.066
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Малець
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою курсу «Підсудність справ адміністративними судами» є ознайомлення студентів з основами становлення адміністративної юстиції в Україні, відмінністю адміністративного судочинства від інших видів судочинства, системою адміністративних судів, організацією діяльності та структурою адміністративних судів, територіальна та юрисдикційна підсудність справ адміністративним судам.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. СК5. Здатність використовувати сучасні правові доктрини та принципи у правотворчості та в процесі застосовування інститутів публічного і приватного права, а також кримінальної юстиції. СК6. Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК9. Здатність застосовувати міждисциплінарний підхід в оцінці правових явищ та правозастосовній діяльності. СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості. Компетентності професійного спрямування (ПК) ПК7.5 Здатність розуміти порядок визначення підсудності справ адміністративним судам України.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН 1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 5. Дискутувати зі складних правових проблем, пропонувати і обґрунтовувати варіанти їх розв’язання. РН 11. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. РН 13. Мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з реалізацією процесуальних функцій суб’єктів правозастосування. РН 15. Інтегрувати необхідні знання та розв’язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності. Результати навчання професійного спрямування (ПС) ПС7.5 Вміння визначати підсудність справ адміністративним судам України. Комунікація (К) К2 Обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни: Розгляд окремих категорій справ адміністративними судами України
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу має важливе значення для підготовки майбутніх юристів, передбачає ознайомлення студентів з особливостями територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України, здобуття знань про поняття, завдання, принципи застосування територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України, порядок судового розгляду адміністративної справи. Адміністративний судовий механізм захисту прав людини дозволяє усунути свавілля з боку державних органів, забезпечуючи проведення в життя принципу її відповідальності за свою діяльність перед людиною. В рамках вивчення дисципліни розглядаються особливості розгляду адміністративних справ, з врахуванням територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України.
Опис: Тема 1. Становлення адміністративної юстиції в Україні Тема 2. Поняття, завдання і принципи адміністративного судочинства в Україні Тема 3. Організація судової влади (адміністративних судів) в Україні Тема 4. Предметна юрисдикція Тема 5. Інстанційна юрисдикція Тема 6. Територіальна юрисдикція (підсудність) Тема 7. Учасники судового адміністративного процесу. Докази та доказування в судовому адміністративному процесі Тема 8. Розгляд окремих категорій адміністративних справ
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики знань - це способи діяльності викладача і студентів, в ході яких виявляються засвоєння учбового матеріалу та оволодіння студентами знаннями, вміннями та навичками. Основними методами діагностики знань є: усне опитування, письмова та практична перевірка, стандартизований контроль. Загальне значення цих методів полягає в тому, щоб найкращим чином забезпечити своєчасний і всебічний зворотний зв’язок між студентами і викладачем.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточні бали за практичні заняття - 40 Екзамен - 60 Разом за дисципліну -100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конституція України: прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28.06.1996. URL: http://zakon5 .rada. gov.uaЛaws/show/254к/96-вр. 2. Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2747-15. 3. Писаренко Н. Б. Засади адміністративного судочинства (сучасний український контекст): монографія. Харків: Право, 2019. 248 с. 4. Зошит для лекцій з адміністративного судочинства. Частина 1 /уклад. Н. Б. Писаренко. Харків: Право, 2017. 40 с. 5. Адміністративне право України. Повний курс: підручник / Галунько В., Діхтієвський П., Кузьменко О., Стеценко С. та ін. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2018. 446с. 6. Качур І.А. Порядок розгляду адміністративних справ: у контексті стадійності адміністративного судочинства. Юридичний науковий електронний журнал. 2018. № 3. С. 152-156. 7. Сучасні виклики та актуальні проблеми судової реформи в Україні: Матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. / Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого. Чернівці: 2018. 392с. URL: http: //j usticelawdep .chnu.edu. ua/wp-content/uploads/2019/01 /%D0%93%D0% BE%D 1 %80%D0%B4%D 1 %94%D 1 %94%D0%B2_%D0%A7%D0%B5%D 1 %80 %D0%BD%D 1 %96%D0%B2%D 1 %86%D 1 %96_2018.pdf.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).