Захист прав та інтересів осіб в ІТ-сфері

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.053
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Крикавська І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є формування необхідних теоретичних знань і практичних навиків, які дозволять розв’язувати комплексні проблеми у галузі професійної та дослідницької діяльності, набуття практичних навичок для вирішення конкретних юридичних ситуацій щодо захисту прав інтелектуальної власності, інформаційних та ІТ прав.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: – загальних: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті. ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти. – спеціальних (фахових предметних): СК1. Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності. СК4. Здатність оцінювати взаємодію міжнародного права та міжнародних правових систем з правовою системою України. СК5. Здатність використовувати сучасні правові доктрини та принципи у правотворчості та в процесі застосовування інститутів публічного і приватного права, а також кримінальної юстиції. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК11. Здатність критично оцінювати ефективність представництва і захисту прав, свобод та інтересів клієнтів. СК13. Здатність доносити до фахівців і нефахівців у сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер оптимальних рішень з належною аргументацією. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості. компетентностей професійного спрямування: ПК6.1 Здатність розуміти порядок захисту прав та інтересів осіб в ІТ сфері.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності. РН 7. Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні технології у наданні правничих послуг. ПС6.1 Демонструвати знання порядку захисту прав та інтересів осіб в ІТ сфері. АВ1. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правове регулювання е-комерції, Проблеми здійснення адміністративного судочинства в Україні.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна спрямована на вивчення студентами особливостей судового захисту прав інтелектуальної власності, інформаційних та ІТ прав. Передбачається опанування студентами теоретичних та практичних питань щодо складення позовної заяви, відзиву, відповіді на відзив, заперечення, інших процесуальних документів, щодо особливостей доказування у даній категорії справ, вивчення правового регулювання і позицій судової практики з тематики спецкурсу, а саме щодо особливостей судового захисту прав на різні об'єкти інтелектуальної власності, інформаційних та ІТ прав
Опис: Тема 1. Особливості розгляду справ щодо захисту прав інтелектуальної власності, інформаційних прав та прав в ІТ сферію Тема 2. Вищий суд з питань інтелектуальної власності. Тема 3. Порядок подання позову у справах про захист прав інтелектуальної власності. Темв 4. Захист інформаційних прав та прав в ІТ сфері, підготовче провадження. Тема 5. Докази і доказування у справах щодо захисту прав інтелектуальної власності, інформаційних прав та прав в ІТ сфері Тема 6. Особливості судового розгляду справ інтелектуальної власності, справ щодо захисту інформаційних прав та прав в ІТ сфері. Тема 7. Особливості захисту авторських та суміжних прав. Тема 8. Особливості захисту патентних прав. Тема 9. Особливості захисту прав на торговельні марки і інші засоби індивідуалізації. Тема 10. Позасудовий порядок захисту прав інтелектуальної власності. Тема 11. Кримінально-правова охорона прав інтелектуальної власності. Тема 12. Гармонізація законодавства України з правом ЄСу сфері захисту прав та інтересів осіб в ІТ сфері. Тема 13. Судова практика ЄС у сфері захисту прав та інтересів осіб в ІТ сфері.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування на практичних заняттях. 2. Виконання та захист контрольної роботи. 3. Виконання індивідуальних завдань на практичних заняттях. 4. Екзамен (письмова компонента, усна компонента).
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі: Поточний контроль (ПК): 50 балів – опитування на практичних заняттях; 10 балів – виконання та захист контрольної роботи. 40 балів – Екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Dratler Jr, Jay, and Stephen M. McJohn. Intellectual Property Law: Commercial, Creative and Industrial Property. Law Journal Press, 2022. 2. Rochelle Cooper Dreyfuss, Justine Pila. The Oxford Handbook of Intellectual Property Law. Oxford University Press, 2018. 1010 p. 3. Судова експертиза об’єктів інтелектуальної власності: реалії та перспективи : Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 19 лютого 2021 року) / За заг. ред. О. П. Куманської-Нор; уклад. Хомич Н.П., Струк І.О., Калінічеко М.М., Тарасенко Л.Л. Л.: ЛНДІСЕ Мінюст. України, 2021. – 148 с. 4. Харитонова О. І., Харитонов Є. О., Ківалова Т. С., Дмитришин В. Навчально-методичний комплекс дисципліни складається з таких структурних елементів: 1. Робоча програма навчальної дисципліни. 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи. 3. Методичні вказівки для виконання контрольних робіт. 4. Електронний навчально-методичний комплекс. Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua 2. Офіційний веб-сайт Державної податкової служби України: https://tax.gov.ua/ 3. Національна бібліотека ім. В.І. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/ 4. Юридична бібліотека. URL: http://pravo.biz.ua/ 5. Союз юристів України - Всеукраїнське громадське об'єднання. URL: http://www.lawyersunion.org.ua 6. Правознавець. URL: http://www.pravoznavec.com.ua/ 7. ЛІГА.net. URL: http://liga.net/ 8. Юридичний портал. URL: http://jurisprudence.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).