Адвокатське самоврядування

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Комарницька І.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Адвокатське самоврядування» є формування системи правових знань в галузі адвокатського самоврядування; надання знань щодо організації органів адвокатського самоврядування в Україні та порядку здійснення ними представництва інтересів адвокатів; вивчення основних положень про формування органів адвокатського самоврядування та особливості здійснення ними своїх повноважень; набуття практичних навичок застосування законодавства при здійсненні адвокатського самоврядування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) ІНТ Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності (ЗК). ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК). СК1. Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності. СК2. Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової системи Європейського Союзу на правову систему України. СК3. Здатність аналізувати та оцінювати вплив Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини на розвиток правової системи та правозастосування в Україні. СК5. Здатність використовувати сучасні правові доктрини та принципи у правотворчості та в процесі застосування інститутів публічного і приватного права, а також кримінальної юстиції. СК6. Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК9. Здатність застосовувати міждисциплінарний підхід в оцінці правових явищ та правозастосовній діяльності. СК10. Здатність ухвалювати рішення в ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування. СК11. Здатність критично оцінювати ефективність представництва і захисту прав, свобод та інтересів клієнтів. СК12. Здатність утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника. Компетентності професійного спрямування (ПК) ПК2.1 Здатність розуміти порядок реалізації самоврядних функцій адвокатури, діяльності національних та регіональних органів адвокатського самоврядування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 2. Співвідносити сучасну систему цивілізаційних цінностей з правовими цінностями, принципами та професійними етичними стандартами. РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження. РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності. РН 8. Аналізувати взаємодію міжнародного права та міжнародно-правових систем з правовою системою України на основі усвідомлення основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування права. РН 11. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. РН 13. Мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з реалізацією процесуальних функцій суб’єктів правозастосування. Результати навчання професійного спрямування ПС 2.1. Знання організаційних засад функціонування органів адвокатського самоврядування, реалізації самоврядних функцій адвокатури. Комунікація К 2. Обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Актуальні проблеми цивільного права та процесу (судова практика) Актуальні проблеми господарського права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни Організація адвокатської справи Процесуальне представництво Адвокатура зарубіжних країн
Короткий зміст навчальної програми: У правовій системі адвокатура відіграє найважливішу роль у забезпеченні права на правову допомогу. Роль адвокатури в Україні зростає. Це обумовлюється розвитком цивільного обігу та зростанням потреби у ефективній та високопрофесійній діяльності адвокатів У зв’язку з підвищенням значущості адвокатури зростає і роль адвокатського самоврядування. Адвокатське самоврядування своєю діяльністю має сприяти досягненню адвокатурою як інститутом правової системи завдань правосуддя, шляхом попередження порушення прав та інтересів клієнтів та забезпечення їх належної реалізації. Конституція України (ст.59) гарантує кожному громадянинові право на отримання кваліфікованої правової допомоги. Адвокатське самоврядування покликане забезпечувати реалізацію адвокатурою цього конституційного права громадян на отримання правової допомоги. Адвокатське самоврядування покликане забезпечувати охорону й захист прав і законних інтересів як адвокатів, так і клієнтів – громадян та юридичних осіб, шляхом організації надання правової допомоги та контролю. Предметом курсу є поняття та сутність адвокатського самоврядування в інституті адвокатури, юридична природа адвокатського самоврядування, організаційна побудова адвокатського самоврядування в Україні, порядок здійснення адвокатського самоврядування та його особливості. Метою дисципліни є ознайомити майбутніх фахівців з роллю адвокатського самоврядування у наданні адвокатами правової допомоги та у суспільному житті, з принципами адвокатського самоврядування, системою та завданнями органів адвокатського самоврядування, із загальними правилами здійснення адвокатського самоврядування. Викладання дисципліни «Адвокатське самоврядування» має на меті розкрити організаційні основи адвокатського самоврядування, ознайомити з його завданнями та принципами, ознайомити з загальними засадами організації та функціонування органів адвокатського самоврядування в Україні. Успішному засвоєнню даної дисципліни сприяє проведення практичних занять.
Опис: Тема 1. Історія адвокатського самоврядування на території України. Тема 2. Визначення, адвокатського самоврядування. Правові засади діяльності та організації адвокатського самоврядування в Україні. Тема 3. Організаційні форми адвокатського самоврядування. Тема 4. Фінансове забезпечення органів адвокатського самоврядування. Тема 5. Роль органів адвокатського самоврядування по забезпеченню організації адвокатської діяльності. Тема 6. Напрями розвитку адвокатського самоврядування в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється з огляду на здатність студента обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи; оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності; проводити порівняльно-правовий аналіз окремих інститутів права різних правових систем, враховуючи взаємозв’язок правової системи України з правовими системами Ради Європи та Європейського Союзу; мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з реалізацією процесуальних функцій суб’єктів правозастосування; використовувати знання щодо організації адвокатури, здійснення адвокатської справи в Україні та зарубіжних країнах; рівень спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень; здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах; використання іноземних мов у професійній діяльності, тощо. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Адвокатське самоврядування». Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовку рефератів, практичних завдань, розв’язки задач тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до занять шляхом фронтального опитування, вибіркового усного опитування за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій, тощо. Оцінювання досягнення визначених результатів навчання викладачем здійснюється з використанням методів фронтального опитування, вибіркового усного опитування; виступів на практичних заняттях, виконання індивідуальних завдань (вирішення практичних завдань, підготовка реферату). На практичних заняттях викладач оцінює якість засвоєних знань та досягнення результатів навчання шляхом проведення усного та фронтальне опитування студентів, вибіркового усного опитування з метою вияснення теоретичної підготовки студентів. В процесі усного опитування викладач оцінює: рівень засвоєння студентом навчального матеріалу, вміння використовувати теоретичні знання при виконанні практичних задач; обґрунтованість суджень та логічність викладення інформації, обґрунтованість висновків; повноту розкриття теми; перелік опрацьованих джерел. Активізація розумової діяльності та перевірка здатності застосовувати набуті знання у різних правових ситуаціях, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки проводиться шляхом постановки звдань, які загострюють увагу студента на важливих моментах матеріалу, запрпонуванням імітаційних вправ (задач), які глибше роз’ясняють положення лекції. Імітаційні вправи мають бути простими і не вимагати довгих роздумів на їхнє вирішення. Результати засвоєння теоретичних положень дисципліни «Адвокатське самоврядування» та набуття навиків їх практичного застосування перевіряються за допомогою аналізу підготованих студентами індивідуальних практичних завдань (розв’язків практичних завдань, задач) та підготовки рефератів). Зміст задач та теми рефератів наведені у методичних вказівках до проведення практичних завдань. До індивідуальних завдань студентів із дисципліни «Адвокатське самоврядування» відноситься написання рефератів на задану тему, розв’язки практичних завдань, задач, творча наукова робота та підготовка публікації за напрямом дисципліни «Адвокатське самоврядування» у фахових виданнях України, наукових виданнях, які входять до міжнародних наукометричних баз даних, доповідей на наукових заходах (конференціях, симпозіумах, семінарах) із публікацією матеріалів та тез, наукових робіт на конкурс студентських наукових робіт. Реферат є формою закріплення і контролю знань та навичок, набутих студентами в процесі їх практичної підготовки. Метою написання реферату є підтвердження рівня опанування знань, демонстрація знання відповідної літератури, вміння аналізувати теоретичний та практичний матеріал, робити узагальнення та висновки. Наукова робота студентів спрямована на підготовку публікації за напрямом дисципліни «Адвокатське самоврядування» у фахових виданнях України, наукових виданнях, які входять до міжнародних наукометричних баз даних, доповідей на наукових заходах (конференціях, симпозіумах, семінарах) із публікацією матеріалів та тез, підготовку роботи на конкурс студентських наукових робіт. При підготовці публікації викладач оцінює дотримання вимог обраного фахового видання України, наукового видання, яке входять до міжнародних наукометричних баз даних, вимог до оформлення тез доповідей на наукових заходах (конференціях, симпозіумах, семінарах), вимог конкурсу студентських наукових робіт. Тема наукової роботи студента узгоджується з керівником з огляду на актуальні проблеми діяльності адвокатури.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється з огляду на здатність студента зібрати потрібну інформацію, засвоїти знання, що дозволяють відтворити факти, демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів і норм фундаментальних галузей права, розуміти їх зміст та природу, вміння застосовувати знання у новій ситуації зі змінними умовами, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки, давати оцінку, показати переваги та недоліки, зробити загальний висновок, виявлення інтересу до потрібної інформації, формування в нього уявлення про те, як потрібно діяти, та готовності виконувати дії під керівництвом викладача та самостійно, надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях, тощо. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Адвокатське самоврядування». Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовку рефератів, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до занять шляхом фронтального опитування, вибіркового усного опитування за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій, тощо. Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти денної форми навчання Максимальна оцінка в балах 100 Поточний контроль (ПК): -усне опитування – 30 балів; -підготовка реферату, виконання задач, практичних завдань, студентська наукова робота – 10 балів; Разом за ПК – 40 балів. Екзаменаційний контроль: -письмова компонента – 50 балів; -усна компонента – 10 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Конституція України: Прийнята Верховною радою України 28.06.1996 р. Відомості Верховної Ради, 1996. № 30. Ст.141. 2. Про адвокатуру та адвокатську діяльність: Закон України від 5 липня 2012 р. № 5076-VI. Офіційний вісник України. 2012. № 62. Ст. 17. 3. Конвенція про захист прав і основних свобод людини від 04 листопада 1950 р. Права людини і професійні стандарти для юристів в документах міжнародних організацій. Амстердам. Київ, 1996. 4. Основні положення про роль адвокатів, прийняті VIII Конгресом ООН по запобіганню злочинам: офіційний документ ООН від 1 серпня 1990 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/995_835 5. Рекомендації № R (2000) 21 Комітету Міністрів державам-членам Ради Європи про свободу професійної діяльності адвокатів: ухвалені Комітетом Міністрів Ради Європи на 72-й зустрічі заступників міністрів 25 жовтня 2000 р. URL: https://supreme.court.gov.ua/userfiles/R_2000_21_2000_10_25.pdf 6. Питання оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу: постанова Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 р. № 465 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/465-2014-%D0%BF 7. Про безоплатну правову допомогу: Закон України від 02.06.2011 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3460-17 8. Положення про Вищу кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури, затверджено Установчим з’їздом адвокатів України від 17 листопада 2012 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/n0004418-12 9. Правила адвокатської етики: затверджені звітно-виборним з’їздом адвокатів України від 09 червня 2017 року URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/n0001891-17 10. Регламент кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури регіону, затверджений рішенням Ради адвокатів України від 16 лютого 2017 року № 77 URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0077418-13 11. Адвокатура України: Навчальний посібник: У 2 кн. / За ред. доктора юридичних наук, професора С. Я. Фурси. Київ : Видавець Фурса С. Я. : КНТ, 2020. 940 с. 12. Личенко І. О., Баїк О. І., Чорнописька В. З., Бобко У. П., Дашо Т. Ю. Адвокатура: вітчизняний та іноземний досвід організації та функціонування: монографія. Львів: Навчально-науковий інститут права, психології та інноваційної освіти, 2019. 169 c. 13. Макарчук В. С. Історія світової та вітчизняної адвокатури: навч. посібник. 2-ге вид., випр. і допов. Львів :Видавництво Львівської політехніки, 2018. 308 с. 14. Чорнописька В. З., З. А. Добош, О. І. Баїк, І. О. Личенко. Організація адвокатської справи: вітчизняний та іноземний досвід: колективна монографія. ФОП Кепещук П. М., 2020. 188 c. 15. Заборовський В. В. Правовий статус адвоката в умовах становлення незалежної адвокатури України: монографія. Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2017. 900 с. Допоміжна: 1. Личенко І. О. Адвокатура зарубіжних країн: підручник. Львів: ФОП Кепещук П. М., 2020. 255 c. 2. Адвокатура України : Збірник нормативно-правових актів / Г. В. Барабаш, Ю. М. Крамаренко, О. С. Тарасенко, С. А. Шалгунова, О. В. Шамара / За заг. ред. Шалгунової С. А. Дніпро : Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 2020. 236 с. 3. Бірюкова А. М. Адвокатура України в умовах глобалізації. Київ : Правова єдність : Алерта, 2018. 423 с. 4. Бакаянова Н. М., Кісліцина І. О. Адвокатська етика: навчально-методичний посібник (для здобувачів вищої освіти денної форми навчання). Одеса : Фенікс, 2020. 127 с. 5. Іваницький С. О. Теоретичні основи організації адвокатури в Україні: принципи та система : монографія. Київ : Інтерсервіс, 2017. 800 с. 6. Організація адвокатури та адвокатська діяльність : навч. посіб. для підгот. до комплекс. іспиту / [Назаров І. В. та ін.]; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, каф. адвокатури. Харків : Право, 2019. 351 с. 7. Загальний кодекс правил для адвокатів країн Європейського Співтовариства, прийнятий делегацією дванадцяти країн–учасниць на пленарному засіданні в Страсбурзі у жовтні 1988 р URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/994_343 8. Заболотна Н.Я., Добрянський М.В. Адвокатське самоврядування за законодавством України та Польщі: порівняльно-правовий аспект. Юридичний науковий електронний журнал. 2023. № 2. С. 512–515. 9. Організація судових та правоохоронних органів. Частина 1. Основи судоустрою України. Навчальний посібник. У двох частинах. 2-ге видання, перероблене і доповнене. За редакцією Л.М. Москвич. Харків: Право, 2018. 244 с. 10. Організація судових та правоохоронних органів. Частина 2. Основи правоохоронної та правозахисної діяльності. Навчальний посібник. У двох частинах. 2-ге видання, перероблене і доповнене. За редакцією Л.М. Москвич. Харків: Право, 2018. 370 с. 11. Організація адвокатури та адвокатська діяльність. Навчальний посібник для підготовки до комплексного іспиту. І.В. Назаров, Т.Б. Вільчик, О.М. Овчаренко та ін. Харків: Право, 2019. 352 с. 12. Нотаріат. Підручник (Ювілейна серія «НЮУ 215 років«). В.В. Комаров, В.В. Баранкова. Харків: Право, 2019. 416 с. 13. Організація адвокатури та адвокатська діяльність. Навчальний посібник для підготовки до комплексного іспиту. І.В. Назаров, Т.Б. Вільчик, О.М. Овчаренко та ін. Харків: Право, 2019. 352 с. 14. Кальян О., Мисак О. Юридична відповідальність: проблеми системного розуміння. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Право», 2019. №59. С.51-54. 15. Кальян О., Мисак О. Дискусійні питання юридичної відповідальності. Visegrad Journal on Human Rights. 2018. №5, (volume2). С.27-31. 16. Yu. Kozachenko, O.Kalian. Judicial examination in Ukraine theoretical and methodological aspects. Aктуальні проблеми теорії і практики експертизи товарів: матли VІ міжнар. наук.-практ. інтернет-конференції (м. Полтава 04-05 квітня 2019 р.). Полтава : ПУЕТ, 2019. С.392-394 17. Кальян О.С. Теоретичні питання застосування принципу верховенства права у цивільному процесі. збірник наукових праць науково-практичної конференції професорсько-викладацького складу Полтавської державної аграрної академії за підсумками науково-дослідної роботи в 2019 році (м. Полтава, 22-23 квітня 2020 року). Полтава: РВВ ПДАА, 2020. С. 47-49. URL: http://dspace.pdaa.edu.ua:8080/ xmlui/bitstream/handle/123456789/7913/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82_% D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD %D1%84_2020_%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9.pdf?sequence=1 &isAllowed=y Інформаційні ресурси http://rada.gov.ua// – офіційний сайт Верховної Ради України https://www.kmu.gov.ua/ – офіційний сайт Кабінету Міністрів України http://www.mlsp.gov.ua – офіційний сайт Міністерства соціальної політики України https://www.president.gov.ua/documents – офіційний сайт Президента України https://minjust.gov.ua – офіційний сайт Міністерства юстиції України. https://lawyersunion.org.ua – сайт Спілки юристів України http:// www.drs.gov.ua › regulations - – Нормативно-правові акти України http://www.nbuv.gov.ua – Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського. http:// nlu.org.ua – Національна бібліотека України ім. Ярослава Мудрого http://pravo.biz.ua/ – Pravo.biz.ua : юридична бібліотека http:// www.coe.int – Рада Європи http:// europa.eu.int/eur-lex/ – База законодавства ЄС - EUR-Lex http:// www.echr.coe.int – Європейський суд з прав людини http:// www.eurocourt.org.ua – Український портал практики Європейського суду з прав людини http:// www.chartesociale.coe.int – Європейська соціальна хартія
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).