Фізика

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.007
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Доцент кафедри фізики, к.ф.-м.н. Каркульовська Мар'яна Савівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення фізики та результати навчання: -створити майбутньому спеціалістові надійний фундамент на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка; -дати можливість орієнтуватися в основних фізичних ідеях, модельних підходах, та фізично грамотно їх використовувати; -допомогти орієнтуватися в потоці науково-технічної інформації.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей (знань, умінь, навичок): загальні компетентності: -здатність застосовувати складні спеціалізовані задачі геодезії та землеустрою із застосуванням геоінформаційних технологій та сучасного програмного забезпечення для розв’язування різних наукових і практичних завдань в галузі геоматики; - здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями; - здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях; - застосовувати концептуальні знання природничих і соціально-економічних наук при виконанні завдань геодезії та землеустрою.
Результати навчання: Студент повинен показати наступні програмні результати навчання: -застосовувати концептуальні знання природничих і соціально-економічних наук при виконанні завдань геодезії та землеустрою
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити: Курс фізики та курс математики за середню школу • кореквізити: Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни. Тип дисципліни: нормативна. Цикл: математичної та природничо-наукової підготовки. Мова навчання: українська. Рік навчання: 1 курс. Семестр: І перший. Кредити: 5. Форми навчання, для яких читається дисципліна: денна, заочна, при необхідності дистанційна. Запланована навчальна діяльність: лекцій 30 год., лабораторних занять 30 год., практичних занять 15 год., самостійної роботи 75 год.; разом 150 год. Методи викладання: словесні (лекція, розповідь, дискусія, пояснення), практичні (лабораторні роботи, розрахунково-графічні завдання), наочні методи (ілюстрування, демонстрування). У випадку необхідності лекції та інші заняття проводяться онлайн. Методи контролю і оцінювання навчальних досягнень: усне опитування, тестування, захист лабораторних робіт. Вид семестрового контролю: іспит.
Опис: У програмі навчальної дисципліни "Фізика" розглядаються загальні поняття та закони фізики з наступних тем: Фізичні основи механіки; Молекулярна фізика і термодинаміка; Електрика і магнетизм; Фізика коливань і хвиль; Оптика; Квантова фізика; Елементи ядерної фізики; Фізика твердого тіла.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): контроль самостійної роботи студента, розрахункова робота, усне опитування при допуску та захисті лабораторних робіт • Підсумковий контроль (60%): екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання студентів: усний індивідуальний, комбіновані та фронтальні опитування на початку кожного заняття; поточний контроль за виконанням лабораторних робіт; перевірка індивідуальних завдань студентів та письмових розрахунково-графічних робіт; тестова перевірка і оцінка знань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література • Лопатинський І.Є., Зачек І.Р. Каркульовська М.С. [та ін.] Фізика для студентів геодезичних напрямків. Підручник. - Львів, 2020 р – 304 с. • Лопатинський І.Є., Зачек І.Р. [та ін.] Фізика для геодезичних спеціальностей. Підручник. - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2015 р – 340 с. • Воловик П.М.Фізика для ун-тів.- К.; Ірпінь: Перун, 2005р.- 864 с. • Збірник здач з фізики. Навч. посібник. - За ред. І.Р. Зачека - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2016 р. • Збірник здач з фізики з розв’язками. Навч. посібник. - За ред. І.Р. Зачека - Львів, 2020 р. • Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2022 р. • Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2022 р. • Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2007 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).