Прикладне застосування даних дистанційного зондування

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.06.E.081
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: проф. Бурштинська Христина Василівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знання теорії аерокосмічного знімання з допомогою фотографічної, оптико-електронної, телевізійної, радіотеплової, лазерної, радіолокаційної апаратури; • розуміння принципів використання аерокосмічних знімальних систем для розв’язання конкретних завдань; • володіння програмними продуктами для виконання моніторингу; • знання методики оцінювання якості зображення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Немає
Короткий зміст навчальної програми: Модель дистанційного зондування Землі. Основні тематичні завдання, які розв’язують на підставі ДЗЗ. Літальні авіаційні апарати. Класифікація аерознімальних літаків і їх характеристики. Класифікація космічних літальних апаратів. Ресурсні супутники Землі. Основні параметри польоту космічного літального апарата. Класифікація знімальних систем. Телевізійні знімальні системи. Оптико-електронні знімальні системи лінійкового та матричного типу. Сканувальні знімальні системи. Радіохвильові знімальні системи.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічної та контрольної роботи, усне опитування (40%) • підсумковий екзамен: письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бурштинська Х.В. Аерофотографія: Підручник.-Львів: Вид. ЛАГТ, 1999, - 356 с. 2. Бурштинська Х.В., Станкевич С.А. Аерокосмічні знімальні системи: Підручник Видавництво НУ ”Львівська політехніка”, 2013.- 376 с. 3. Дистанционное зондирование: количественный подход. Пер.англ. М.: Недра, 1983. 4. Кохан С.С., Востоков А.Б. Дистанційне зондування Землі: теоретичні основи. Підручник.- К.: Вища школа, 2009.- 511с.