Основи автоматизації робіт з кадастру та землеустрою
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.03.E.049
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: Старший викладач Винарчик Лілія Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральні компетентності: здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
загальні компетентності:
ЗК1 дотримання етичних принципів досліджень і інтелектуальної чесності, а також професійних кодексів поведінки;
ЗК4 здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів;
ЗК6 виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування, організації та управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень;
ЗК9 збереження навколишнього середовища та забезпечення сталого розвитку суспільства;
ЗК11 формування комунікаційної стратегії та роботи у складі творчого, зокрема, інтернаціонального колективу, відповідальності за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, зокрема під час проведення навчальних та кваліфікаційних навчально-технологічних практик.
фахові компетентності:
ФК2 знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методик в галузі геодезії і землеустрою;
ФК4 використання знань із загальних інженерних наук у навчанні та професійній діяльності;
ФК5 здатність вибору методів, засобів та обладнання;
ФК6 практичне проведення польових, дистанційних і лабораторних досліджень в геодезії та землеустрої;
ФК7 складання проектів і програм, організація та планування польових робіт в геодезії та землеустрої;
ФК10 підготовки технічних звітів та оформлення результатів польових, камеральних та дистанційних досліджень в геодезії та землеустрої.
Фахові компетентності професійного спрямування:
ФКП3.3 базові знання основних нормативно-правових актів та додаткових матеріалів, чинних інструкцій та інших нормативних документів в галузі землеустрою та кадастру;
ФКП3.4 розроблення схем землеустрою, техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земельних ресурсів;
ФКП3.5 уміння встановлювати на місцевості межі земельних ділянок, як об'єктів проектування;
ФКП3.6 відводити земельні ділянки у власність або користування, відмежування в натурі (на місцевості) вилучених і відведених земельних ділянок;
ФКП3.7 складання технічної документації із землеустрою та підготовка документів, що засвідчують право власності або право користування землею;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ЗН1 здатність продемонструвати знання та розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі землеустрою та кадастру;
ЗН2 здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області геодезії та землеустрою;
ЗН6 систематичне розуміння базових аспектів та концепцій геодезії та землеустрої;
ЗН7 здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій;
ЗН10 розуміння основ охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Уміння:
УМ1 здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач, оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації даних;
УМ4 застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи;
УМ6 здійснювати пошук інформації в різних джерелах та виконувати роботу застосовуючи базові навички за професійною тематикою;
УМ8 поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
УМ10 уміння організації власної діяльності для ефективного управління часом.
Комунікація:
КОМ1 навички взаємодії з іншими людьми, уміння роботи в групах;
КОМ3 здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити і врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Організація і управління виробництвом
Державний земельний кадастр
Землеустрій
Супутні:
Реєстрація нерухомості
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи автоматизації робіт з кадастру та землеустрою» здійснює забезпечення та реалізацію поставлених задач для отримання якнайбільшого прибутку землевпорядними організаціями в умовах ринкової економіки; навчає основам автоматизації робіт в кадастрі та землеустрої.
Робочою програмою дисципліни передбачено проведення лекційних та практичних занять. Практичні заняття базуються на матеріалах лекцій та матеріалі, який самостійно вивчається студентами, включають розгляд конкретних питань.
Самостійна робота студентів передбачає підготовку до практичних занять, проведення індивідуальних консультацій, самостійне опрацювання окремих питань а також написання контрольних робіт.
Опис: Автоматизація та інформатизація землевпорядних робіт
Застосування геодезичних приладів в кадастрі та землеустрої
Загальні положення про сучасні програмні пакети опрацювання даних кадастрових знімань
Аналіз програмних засобів, призначених для оформлення робіт із землеустрою
Створення картографічних матеріалів за допомогою програмного забезпечення Digitals
Особливості роботи з відкритим програмним продуктом Quantum GIS
Поняття обмінного файлу в Україні
Використання GPS технологій та БПЛА (квадрокоптерів) при проведенні кадастрових робіт
Особливості застосування безпілотних літальних апаратів та використання GPS технологій під час війни
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на практичних заняттях, виконання та захист практичних робіт, письмові контрольні заходи та усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист практичних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, написання контрольних робіт, тестових тематичних контролів, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік
1. Виконання та захист практичних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для ДФН – 40 балів, для ЗФН – 30 балів.
2. Виконання та захист контрольної роботи №1 – 10 балів.
3. Виконання та захист контрольної роботи №2 для ЗФН – 10 балів.
4. Написання тестового тематичного контролю №1 – 20 балів.
5. Написання тестового тематичного контролю №2 – 20 балів.
6. Усне опитування – 10 балів.
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бачишин Б.Д. «Автоматизація геодезичних вимірювань в землеустрої». Навчальний посібник. – Рівне: НУВГП, 2013. – 228с.
2. Т.Г. Шевченко, О.І. Мороз, І. С. Тревого Геодезичні прилади: практикум. - Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2010. – 235с.
3. Сайт розробника програми Digitals компанії «Геосистема» www.geosystema.net/digitals/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).