Основи інженерної геодезії
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.024
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: старший викладач, к.т.н. Петров Сергій Леонідович
к.т.н. Корлятович Тетяна Юріївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданнями цієї дисципліни є:
- розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань;
- вчитися й оволодівати сучасними знаннями;
- працювати в команді;
- застосовувати нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали у професійній діяльності.
- застосовувати інструменти, прилади, обладнання, устаткування при виконанні завдань геодезії та землеустрою.
- здійснювати моніторинг та оцінку земель.
- розробляти документацію із землеустрою та з оцінки земель, кадастрову документацію, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
Результати навчання: - Виконувати обстеження і вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи при виконанні професійних завдань з геодезії та землеустрою.
- Брати участь у створенні державних геодезичних мереж та спеціальних інженерно-геодезичних мереж, організовувати та виконувати топографічні та кадастрові знімання, геодезичні вимірювання, інженерно-геодезичні вишукування для проектування, будівництва та експлуатації об’єктів будівництва.
- Обирати і застосовувати інструменти, обладнання, устаткування та програмне забезпечення, які необхідні для дистанційних, наземних, польових і камеральних досліджень у сфері геодезії та землеустрою.
- Розробляти і приймати ефективні рішення щодо професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою, у тому числі за умов невизначеності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Геодезія ч2
Кореквізити
• Основні геодезичні роботи,
• Інженерна геодезія ч1
• Інженерно-геодезичне забезпечення 3D моделювання та ВІМ технології у будівництві
• Електронні інженерно-геодезичні прилади з основами метрології
• Сучасні методи опрацювання інженерно-геодезичних спостережень
Короткий зміст навчальної програми: Викладання дисципліни має на меті ознайомити студентів з основними етапами та технологією виконання геодезичних робіт для забезпечення будівництва, методами підготовки даних та способами виконання розмічувальних геодезичних робіт; методами встановлення конструкцій в проектне положення; методами та прикладами оформлення результатів виконавчих знімань на різних етапах будівництва та способами оформлення; методиками спостережень за деформаціями будівель та споруд. Також в результаті вивчення дисципліни студенти повинні набути теоретичних вмінь з вирішення специфічних інженерно-геодезичних завдань та практичних навиків з використання сучасних геодезичних приладів для їх вирішення.
Опис: Організація геодезичних робіт під час будівництва. Геодезична підготовка проекту. Геодезичні розмічувальні роботи. Розмічувальні інженерно-геодезичні мережі. Розмічувальні роботи при зведенні підземної частини будинку. Геодезичні роботи при зведенні надземної частини висотних будинків. Виконавчі зйомки.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи:
- поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист;
- тестування у віртуальному навчальному середовищі;
- захист розрахунково-графічної роботи;
- усне опитування з окремих розділів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист лабораторних робіт (max 30 балів).
Лабораторна робота №1, оцінюються в 15 балів;
Лабораторні роботи №2-№3 – по 6 бали.
Лабораторна робота №4 – 3 бали
Виконання і захист розрахунково-графічної роботи (max 15 балів).
Екзаменаційний контроль – 55 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Баран П. І. Інженерна геодезія. 618 С. 2012. ISBN 978-966-646-125-7.
2. Мороз О.І., Тревого І.С., Шевченко Т.Г. Геодезичні прилади. Львів, НУ „ЛП”, 2005.
3. Островський А.Л., Мороз О.І., Тарнавський В.Л. Геодезія. Ч. ІІ. Львів, НУ „ЛП”, 2007.
4. Тартачинський Р.М., Дейнека Ю.П., Смірнова О.М. та ін. Практикум з інженерної геодезії. Оцінка точності проектів спеціальних геодезичних мереж. Львів, ІП „СТІП”, 2001.
5. Тартачинський Р.М. Основи інженерної геодезії. Львів, ІП „СТІП” 1999.
6. Літинський В.О., Ващенко В.І., Перій С.С.. Геодезичні прилади в топографії. Львів, Євросвіт, 2012.
7. Мороз О.І. Топографія. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 220 с.
8. ДБН В.1.3 – 2:2010 Геодезичні роботи в будівництві. 49 С. Київ. 2010.
9. Умовні знаки для топографічних планів масштабів 1:5000 – 1:500. Київ, 2001.
10. Основні положення про створення Державної геодезичної мережі України. - Постанова Кабінету Міністрів України від 8.06.1998 р. № 844.
11. Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500. (ГКНТА 2.04.-02-98). К., 1999.
12. Інструкція по нівелюванню І, II, III и IV классов. 1990.
13. Авакян В.В. Геодезичне забезпечення цивільного будівництва. Навчальний посібник. ч. 2 , 2008.
14. Довідник з геодезичних робіт у будівельно-монтажному виробництві (За ред. Ю.В. Поліщука )1990.
15. Уставич Г.А., Костенко Г.Д. Геодезичні роботи при будівництві та експлуатації великих енергетичних об'єктів. 1983.
16. Геодезичні методи вивчення деформацій земної кори на геодинамічних полігонах. 1985.
17. Левчук Г.П., Новак В.Е., Конусов В.Г. Прикладна геодезія. 1981.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).