Основи інженерної геодезії

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.024
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: старший викладач, к.т.н. Петров Сергій Леонідович к.т.н. Корлятович Тетяна Юріївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни є набуття студентами теоретичних і практичних знань з геодезичних методів забезпечення процесу будівельного виробництва та вміння застосування цих знань для розв'язування конкретних виробничих і наукових завдань геодезичного та будівельного виробництва. У процесі вивчення дисципліни студенти повинні надбати тверді навички для виконання геодезичних робіт на різних об'єктах народного господарства, стати повноцінними спеціалістами на виробництві. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні оволодіти основними видами геодезичних робіт, що виконуються під час будівництва; виконувати трасуванням лінійних споруд; володіти основними методами встановлення конструкцій в проектне положення в плані, по висоті та по вертикалі.
Завдання: Завданнями цієї дисципліни є: - розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань; - вчитися й оволодівати сучасними знаннями; - працювати в команді; - застосовувати нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали у професійній діяльності. - застосовувати інструменти, прилади, обладнання, устаткування при виконанні завдань геодезії та землеустрою. - здійснювати моніторинг та оцінку земель. - розробляти документацію із землеустрою та з оцінки земель, кадастрову документацію, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри.
Результати навчання: - Виконувати обстеження і вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи при виконанні професійних завдань з геодезії та землеустрою. - Брати участь у створенні державних геодезичних мереж та спеціальних інженерно-геодезичних мереж, організовувати та виконувати топографічні та кадастрові знімання, геодезичні вимірювання, інженерно-геодезичні вишукування для проектування, будівництва та експлуатації об’єктів будівництва. - Обирати і застосовувати інструменти, обладнання, устаткування та програмне забезпечення, які необхідні для дистанційних, наземних, польових і камеральних досліджень у сфері геодезії та землеустрою. - Розробляти і приймати ефективні рішення щодо професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою, у тому числі за умов невизначеності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Геодезія ч2 Кореквізити • Основні геодезичні роботи, • Інженерна геодезія ч1 • Інженерно-геодезичне забезпечення 3D моделювання та ВІМ технології у будівництві • Електронні інженерно-геодезичні прилади з основами метрології • Сучасні методи опрацювання інженерно-геодезичних спостережень
Короткий зміст навчальної програми: Викладання дисципліни має на меті ознайомити студентів з основними етапами та технологією виконання геодезичних робіт для забезпечення будівництва, методами підготовки даних та способами виконання розмічувальних геодезичних робіт; методами встановлення конструкцій в проектне положення; методами та прикладами оформлення результатів виконавчих знімань на різних етапах будівництва та способами оформлення; методиками спостережень за деформаціями будівель та споруд. Також в результаті вивчення дисципліни студенти повинні набути теоретичних вмінь з вирішення специфічних інженерно-геодезичних завдань та практичних навиків з використання сучасних геодезичних приладів для їх вирішення.
Опис: Організація геодезичних робіт під час будівництва. Геодезична підготовка проекту. Геодезичні розмічувальні роботи. Розмічувальні інженерно-геодезичні мережі. Розмічувальні роботи при зведенні підземної частини будинку. Геодезичні роботи при зведенні надземної частини висотних будинків. Виконавчі зйомки.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи: - поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист; - тестування у віртуальному навчальному середовищі; - захист розрахунково-графічної роботи; - усне опитування з окремих розділів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист лабораторних робіт (max 30 балів). Лабораторна робота №1, оцінюються в 15 балів; Лабораторні роботи №2-№3 – по 6 бали. Лабораторна робота №4 – 3 бали Виконання і захист розрахунково-графічної роботи (max 15 балів). Екзаменаційний контроль – 55 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Баран П. І. Інженерна геодезія. 618 С. 2012. ISBN 978-966-646-125-7. 2. Мороз О.І., Тревого І.С., Шевченко Т.Г. Геодезичні прилади. Львів, НУ „ЛП”, 2005. 3. Островський А.Л., Мороз О.І., Тарнавський В.Л. Геодезія. Ч. ІІ. Львів, НУ „ЛП”, 2007. 4. Тартачинський Р.М., Дейнека Ю.П., Смірнова О.М. та ін. Практикум з інженерної геодезії. Оцінка точності проектів спеціальних геодезичних мереж. Львів, ІП „СТІП”, 2001. 5. Тартачинський Р.М. Основи інженерної геодезії. Львів, ІП „СТІП” 1999. 6. Літинський В.О., Ващенко В.І., Перій С.С.. Геодезичні прилади в топографії. Львів, Євросвіт, 2012. 7. Мороз О.І. Топографія. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 220 с. 8. ДБН В.1.3 – 2:2010 Геодезичні роботи в будівництві. 49 С. Київ. 2010. 9. Умовні знаки для топографічних планів масштабів 1:5000 – 1:500. Київ, 2001. 10. Основні положення про створення Державної геодезичної мережі України. - Постанова Кабінету Міністрів України від 8.06.1998 р. № 844. 11. Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500. (ГКНТА 2.04.-02-98). К., 1999. 12. Інструкція по нівелюванню І, II, III и IV классов. 1990. 13. Авакян В.В. Геодезичне забезпечення цивільного будівництва. Навчальний посібник. ч. 2 , 2008. 14. Довідник з геодезичних робіт у будівельно-монтажному виробництві (За ред. Ю.В. Поліщука )1990. 15. Уставич Г.А., Костенко Г.Д. Геодезичні роботи при будівництві та експлуатації великих енергетичних об'єктів. 1983. 16. Геодезичні методи вивчення деформацій земної кори на геодинамічних полігонах. 1985. 17. Левчук Г.П., Новак В.Е., Конусов В.Г. Прикладна геодезія. 1981.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).