Геодезія, частина 2
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.021
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Геодезія
Лектор: доцент, к.т.н. Перій С.С.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
загальні компетентності:
ЗК5. Опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та використання їх в практичних ситуаціях;
ЗК8. Дотримання правил безпеки життєдіяльності та охорони праці;
ЗК10. Здатності до реалізації навчальних та соціальних завдань;
ЗК12. Здатність до пошуку, опрацювання, аналізу інформації з різних джерел та проведення досліджень на відповідному рівні;
фахові компетентності:
ФК3. Засвоєння базових знань із супутніх наук, що входять окремими блоками до сфери геодезії і землеустрою (фізика, математика, інформатика, екологія, право, економіка та інші), вміння використовувати їх теорії, принципи та технічні підходи;
ФК4. Використання знань із загальних інженерних наук у навчанні та професійній діяльності;
ФК6. Практичне проведення польових, дистанційних і лабораторних досліджень в геодезії та землеустрої;
ФКП1.5. Використання сучасного геодезичного програмного забезпечення та обладнання для вирішення задач геодезії.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ЗН2. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області геодезії та землеустрою;
ЗН4. Здатність продемонструвати базові знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою;
ЗН7. Розуміння різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні: геодезія та топографія, ч.1,2, вища математика, геодезія ч.1
супутні: математична обробка геодезичних вимірів, навчальна практика з геодезії, основні геодезичні роботи, иища геодезія
Короткий зміст навчальної програми: У програмі навчальної дисципліни Геодезія ч.2 розглядаються питання виконання вимірювання віддалі електронними тахеометрами. Дослідження топографічних електронних тахеометрів на базисах. Похибки у вимірювані лінії електронним тахеометром. Способи прив’язування до близьких недоступних пунктів. Врівноваження поліґонометричних ходів та мереж. Топоґрафічне знімання у масштабах 1:5 000-1:500. Методи створення знімальної основи. Електронне топоґрафічне знімання. Тригонометричне нівелювання технічної точності та IV класу. Створення карт на ЕОМ за результатами ЕТЗ.
Опис: Кутові вимірювання в поліґонометрії 4 кл., 1 та 2 розрядів.
Лінійні вимірювання в поліґонометрії 4 кл., 1 та 2 розрядів.
Топоґрафічне знімання у масштабах 1:5 000-1:500.
Знімальна основа
Електронне топоґрафічне знімання.
Основні відомості з геометричної оптики. Оптичні деталі та оптичні
системи геодезичних приладів.
Фізичні основи вимірювання віддалей і кутів в електронних
тахеометрах.
Методи та критерії оцінювання: Опитування, тестові контролі, перевірка конспектів лекцій та лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Виконання та захист лабораторних робіт студентами ДФН
5 балів (Лабораторні роботи №1, №2) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 3 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач.
4 бали (Лабораторні роботи №1, №2) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без суттєвих помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 4 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач.
3 бали (Лабораторні роботи №1, №2) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з деякими неточностями, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 5 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні задач.
2 бали (Лабораторні роботи №1, №2) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з деякими помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 6 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні задач.
1 бал (Лабораторні роботи №1, №2) – виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 7 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає низький рівень знань навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні задач.
Примітка: Викладач методом апроксимації відповідей під час захисту лабораторної роботи здійснює виставляння відповідних балів в залежності від вище наведених критеріїв оцінювання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Островський А.Л., Мороз О.І., Тарнавський В.Л. Геодезія, частина ІІ: Підручник для вузів. Львів. НУ «Львівська політхніка», 2007. – 508 с.
2. Шевченко Т.Г., Мороз О.І., Тревого І.С. Геодезичні прилади: Підручник / За редакцією Т.Г.Шевченка. – Львів: вид-во НУ «Львівська політехніка», 2006. – 464 с.
3. Віртуальне середовище – https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3056
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).