Оціночна діяльність
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.04.E.057
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: к.е.н., Гулько Олександра Романівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: дати студентам необхідні знання, що дозволять їм володіти виконанням процесу нормативної та експертної оцінки нерухомості. Вивчення дисципліни має підготувати студентів до подальшого творчого осмислення, формування та вирішення конкретних практичних і методичних завдань, які пов’язані із оцінкою об’єктів нерухомого майна у конкретних умовах.
Результати навчання:
ФСК 4.3. Базові знання основних нормативно-правових та методичних актів, довідкових матеріалів, чинних національних стандартів, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у сфері оцінки землі та нерухомого майна;
ФСК4.4. Знання та володіння практичними навиками проведення оціночних робіт;
ФСК 4.8. Знання класифікації нерухомого майна та його особливостей, як об’єкта оцінки, поняття нерухомості і нерухомої власності, види прав, інтересів та зобов’язань щодо нерухомості;
ФСК 4.9. Знати бази оцінки та особливості їх застосування, основи теорії вартості грошей у часі, поширені методи визначення ставок капіталізації і дисконту;
ФСК 4.12. Знання процедури професійної підготовки оцінювачів, норм професійної діяльності та етики, порядок отримання сертифіката суб’єкта оціночної діяльності.
РН4.1. Застосовувати методи збирання, зберігання, накопичення, опрацювання, моделювання та аналізу інформації у сфері оцінки землі та нерухомого майна;
РН4.5. Демонструвати знання з організації та управління земельно-кадастровим виробництвом, роботами з оцінки земель та нерухомого майна.
РН4.6. Володіти методами геопросторових кадастрових даних для виконання управлінських рішень у сфері кадастру, землеустрою та оцінки нерухомості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Супутникова геодезія та сферична астрономія
Супутні:
Технічна експертиза будівель і споруд
Короткий зміст навчальної програми: Оціночна діяльність має особливе значення для оподаткування міських земель та здійснення майнових угод із землею та правом її оренди на вторинному ринку. Окрім цього, оцінка майна є обов’язковою складовою усіх інвестиційних механізмів. Отож, від стану оціночної діяльності, рівня розвитку її теоретичної та методичної бази залежать темпи здійснення земельної та економічної реформ. Земельна реформа, яка здійснюється в Україні, спрямована власне на створення умов для розвитку інституту приватної власності на землю, приватизації землі, переведення земельних відносин на ринкові засади.
Опис:
Поняття оцінки вартості майна. Нормативно-правова та методична база експертної оцінки
Професійна оціночна діяльність: форми, суб’єкти та об’єкти. Вимоги до суб’єктів оціночної діяльності. Їх права та обов’язки.
Бізнес та нерухомість як об’єкти експертної оцінки.
Поняття оцінки бізнесу. Особливості бізнесу як об’єкта оцінки. Необхідність та мета оцінки бізнесу. Сутність категорії «нерухомість».
Характеристика основних об’єктів нерухомості. Загальна класифікація нерухомості. Родові та власні ознаки нерухомого майна.
Вартість як основна категорія оцінки.
Вартість об’єктів оцінки. Види вартості.
Фактори, що впливають на ціну об’єктів. Принципи оцінки.
Загальна характеристика процесу оцінки вартості майна
Структура процесу оцінки. Основні підходи і методи оцінки вартості підприємства.
Узгодження результатів, отриманих за допомогою різних підходів.
Оцінка об’єктів нерухомості витратним підходом.
Загальна характеристика витратного підходу. Сфера застосування. Методи розрахунку вартості відтворення та вартості заміщення.
Визначення зносу об’єктів нерухомості.
Методи та критерії оцінювання: • виконання звіту з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи (40%);
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль Тематичні контролі Усне опиту-вання Разом
за
дисципліну
практичні
заняття КР Разом балів №1 №2 Разом балів
40 10 50 20 20 40 10 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Перович Л.М. Оцінка нерухомості: навч.посібник / Л.М.Перович, Ю.П.Губар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 296с.
2. Фридман Д., Ордуэй Н. Анализ и оценка приносящей доход не-движимости. — М.: Дело ЛТД, 1995. — 440с.
3. Харрисон Г. С. Оценка недвижимости. — М.: РИО
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).