Організація та управління геодезичним виробництвом
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.01.E.039
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: проф., д.т.н. Церклевич Анатолій Леонтійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентностей:
загальні компетентності:
- ЗК1. Дотримання етичних принципів досліджень і інтелектуальної чесності, а також
професійних кодексів поведінки;
- ЗК2. Володіння державною мовою на загальному та науковому рівнях;
- ЗК6. Виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування,
організації та управління комплексними діями або проектами, відповідальність за
прийняття рішень;
- ЗК10. Здатності до реалізації навчальних та соціальних завдань.
фахові компетентності:
- ФК3. Засвоєння базових знань із супутніх наук, що входять окремими блоками до
сфери геодезії і землеустрою (фізика, математика, інформатика, екологія, право, економіка та
інші), вміння використовувати їх теорії, принципи та технічні підходи;
- ФК7. Складання проектів і програм, організація та планування польових робіт в
геодезії та землеустрої;
- ФК12. Вирішення специфічних прикладних наукових та технічних завдань геодезії та
землеустрою у відповідності до спеціалізації.
фахові компетентності професійного спрямування:
- ФКП1.3. Проведення польових, камеральних інженерно-геодезичних вишукувальних
робіт для створення проектів під будівництво та реконструкцію будівель та споруд.
Результати навчання: знати:
- професійно-орієнтовані дисципліни спеціальності;
- технологію складання проектів виробництва топографо-геодезичних робіт і робіт, пов'язаних з інженерно-геодезичним забезпеченням будівництва і експлуатації споруд;
- методи дослідження та представлення інформації в процесі інженерно-вишукувальних та топографо-геодезичних робіт;
вміти:
- використовувати методи планування та раціонального використання виробничих ресурсів
для досягнення максимальних результатів виробництва при мінімальних витратах;
- нормувати і розраховувати заробітну плату, вести звітність;
- аналізувати виробничо-господарську діяльність;
- організовувати виконання інженерно-геодезичних робіт для вишукування, проектування, будівництва та експлуатації інженерних об'єктів;
- володіти практичними навичками з організації та управління виробництвом.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Знімання та інженерні вишукування населених пунктів,
• Метрологія, стандартизація і сертифікація.
Короткий зміст навчальної програми: Структура топографо-геодезичних та інженерно-геодезичних робіт. Методи організації
виробництва. Організація геодезичних робіт на виробництві, управління виробничими
процесами на топографо-геодезичному підприємстві. Технічне проектування, технологія і
організація проектних робіт. Проектно-кошторисний метод в плануванні топографо-
геодезичних робіт. Складання звітності, нормування та оплата праці. Особливості організації
робіт при інженерно-геодезичних вишукуваннях. Суть, задачі і види планування. Основи
бізнес планування. Управління підприємством. Менеджмент. Фінансово – економічні
результати діяльності підприємства.
Опис: 1. Предмет і завдання курсу. Форми виробничо-господарської діяльності.
2. Основи управління підприємством. Структура і принципи організації виробничого процесу.
3. Підприємство як суб'єкт господарювання.
4. Виробничий процес і його організація.
5. Технічне проектування, його значення і особливості.
6. Капітал і основні виробничі фонди.
7. Оборотні фонди і оборотні кошти. Фінансові активи та нематеріальні ресурси підприємства.
8. Фінансово – економічні результати діяльності підприємства. Дохід, прибуток і рентабельність.
9. Витрати виробництва, собівартість продукції та ціноутворення на підприємстві.
10. Продуктивність, виконання норм виробітку і оплата праці в геодезичному виробництві.
11. Виробничі інвестиції та бізнес планування.
12. Реструктуризація і санація, банкрутство та ліквідація підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи:
• поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист;
• поточний контроль за виконання контрольної роботи та її захист;
• захист індивідуального завдання;
• усне опитування з окремих розділів.
Лабораторні роботи оцінюються (Лаб. роб.№1;2 по 20 балів. Лаб. роб.№3– 30 балів)
Контрольна робота 20 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторна робота №1 – 20 б.
Лабораторна робота №2 – 20 б.
Лабораторна робота №3 - 30(15/15) б.
Контрольна робота – 20 б.
Залік (Усне опитування на початку кожного виду робіт ) - 10 б
Разом за дисципліну - 100 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Креніда Ю.Ф., Кривоберець Б.І. Організація, планування і управління геодезичним виробництвом: Підручник. - Донецьк.: ТОВ «Лебідь», 2004.-522 с.
2. Закон України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність ” від 23 грудня 1998 р. № 353-ХІУ.
3. Інструкція з топографічного знімання в масштабах і :5000, 1:2000, 1:1000 і 1:500. (ГКНТА-2.04-02-97}.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).