Управління розвитком територій
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.04.E.062
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: доктор економічних наук, професор Ступень Назар Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
ФКС 3.2 Вибір методів, засобів та обладнання для виконання робіт з землеустрою та кадастру;
ФКС 3.8 Здатність використовувати матеріали земельного кадастру при складанні і обґрунтуванні проектів землеустрою, обчисленні розмірів плати за землю (податки) та інше;
ФКС 3.12 Виконувати обробку, аналіз і систематизацію земельно-кадастрових даних.
РН 3.1 . Знати нормативно-правову, методичну бази державного земельного кадастру, кадастрів природних ресурсів, землеустрою.
РН 3.4 Володіти принципами державного управління земельними ресурсами, загальнодержавним та регіональними програмами використання та охорони земель, упорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань та створення нових.
РН 3.6 Володіти методами геопросторових кадастрових даних для виконання управлінських рішень у сфері кадастру та землеустрою.
Результати навчання: ЗН1 здатність продемонструвати знання та розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі геодезії та землеустрою;
ЗН2 здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області геодезії та землеустрою;
ЗН4 здатність продемонструвати базові знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі геодезії та землеустрою;
ЗН7 здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій;
ЗН8 здатність продемонструвати базові знання в геодезії та землеустрої за відповідними спеціалізаціями;
УМ 2 здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій;
УМ 3 здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
УМ 6 здійснювати пошук інформації в різних джерелах та виконувати роботу застосовуючи базові навички за професійною тематикою;
УМ 7 уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей;
УМ 9 володіти методами організації топографо-геодезичного і землевпорядного виробництва від польових вимірювань до менеджменту й реалізації різноманітної топографічної та землевпорядної продукції на основі використання знань з основ законодавства і управління виробництвом;
КОМ1 навички взаємодії з іншими людьми, уміння роботи в групах;
КОМ3 здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити і врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Інфраструктура територій
Державний земельний кадастр
Супутні і наступні:
Містобудівний кадастр
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційне забезпечення для прийняття адекватних управлінських рішень необхідно здійснювати з урахуванням даних земельного, міського, водного, лісового та інших видів кадастрів, а також кодексів, законів і нормативно-правових документів.
Робочою програмою дисципліни передбачено проведення лекційних та практичних занять. Практичні заняття базуються на матеріалах лекцій та матеріалі, який самостійно вивчається студентами, включають розгляд конкретних питань та розрахункові завдання.
Самостійна робота студентів передбачає підготовку до практичних занять, проведення індивідуальних консультацій, самостійне опрацювання окремих питань.
Опис: Теоретичні основи управління розвитком територій.
Планування розвитку територій.
Організація управління розвитком територій.
Регулювання планування, забудови та іншого використання територій. Організаційно-правове регулювання розвитком територій.
Формування інфраструктури розвитку територій, її суть та складові.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт (40), контрольна робота (10)
• проміжний контроль (40 , контрольний захід, залік): письмово-усна форма (10)
Критерії оцінювання результатів навчання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на практичних заняттях, виконання та захист практичних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист практичних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – 2 тематичних контролі, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1 Земельний кодекс України: Науково-практичний коментар / За заг. ред. В.І. Семчика. – 3-є вид., перероб. і доп. – К.: Видавничий Дім «Ін Юре», 2007.– 896 с.
2 Правове регулювання земельних відносин в Україні: зб. норм.-прав. актів і суд.-прокурор. практики / за заг. ред. М. І. Гаврилюка. – К.: Прав. єдність: Алерта, 2013. – 1312 с.
3 Концепція єдиної системи нормативно-правових актів у сфері державного земельного кадастру : [затв. наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 12.12.2008 р. №610] // Землевпорядний вісник. – 2009. – №1.
4 Закон України "Про оцінку земель" (Відомості Верховної Ради (ВВР), 11 грудня 2003, №1378-IV).
5 Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2001, №47, ст.251).
6 Закон України від 17.02.2011 № 3038-vi “Про регулювання містобудівної діяльності”.
7 Дідик В.В., Павлів А.П. Планування міст: Підручник / В.В. Дідик, А.П. Павлів. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 412 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).