Державний земельний кадастр та оцінка нерухомості
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: к.е.н., доц. Музика Наталія Миронівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1. дотримання етичних принципів досліджень і інтелектуальної чесності, а також професійних кодексів поведінки у геодезії, землеустрої, картографії, геоінформаційних системах;
ЗК4. здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів;
ЗК5. опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та їх використання на практиці при виконанні робіт в землеустрої, геодезії, картографії;
ЗК6. виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування, організації та управління комплексними діями або проектами в землеустрої та геодезичній діяльності, в оцінці землі та нерухомого майна, і забезпечення відповідальності за виконання цих робіт;
ЗК7. використання інформаційних технологій та інноваційних підходів у землевпорядних та геодезичних роботах;
ФК1. здатність до реалізації професійних обов’язків у землеустрої, геодезії, картографії, геоінформаційних системах та іншими видами професійних робіт;
ФК2. знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методик в галузі геодезії і землеустрою;
ФК5. здатність вибору методів, засобів та обладнання;
ФК8. здатність збору, опрацювання, моделювання та аналізу геопросторових даних у польових та камеральних умовах;
ФКП 3.5. уміння встановлювати на місцевості межі земельних ділянок, як об'єктів проектування;
ФКП 3.6. відводити земельні ділянки у власність або користування, відмежування в натурі (на місцевості) вилучених і відведених земельних ділянок;
ФКП 3.7. складання технічної документації із землеустрою та підготовка документів, що засвідчують право власності або право користування землею;
ФКП 3.8. здатність використовувати матеріали земельного кадастру при складанні і обґрунтуванні проектів землеустрою, обчисленні розмірів плати за зем¬лю (податки) та інше;
ФКП3.9. працювати з геодезичними приладами, створювати геодезичні мережі, виконувати кадастрове знімання і складати плани землеволодінь і землекористувань, обчислювати площі земельних ділянок, складати робочі креслення для виносу проектів в натуру (на місцевість) та інше;
ФКП3.11. виконувати весь комплекс робіт по кадастру, включаючи роботи з державної реєстрації землеволодінь, обліку кількості і якості земель, бонітуванню ґрунтів і економічної оцінки земель;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ЗН2. здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області геодезії та землеустрою;
ЗН3. здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов;
ЗН4. здатність продемонструвати базові знання в геодезії та землеустрої за відповідними спеціалізаціями;
ЗН7. здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій;
ЗН4. застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи;
УМ8. поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
УМ9. володіти методами організації топографо-геодезичного і землевпорядного виробництва від польових вимірювань до менеджменту й реалізації різноманітної топографічної та землевпорядної продукції на основі використання знань з основ законодавства і управління виробництвом;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Геодезія частина І,ІІ, ІІІ
Наступні:
Землеустрій
Основи оцінки нерухомості
Короткий зміст навчальної програми: Державний земельний кадастр розглядається як єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі які розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Геодезичні, землевпорядні та картографічні роботи із застосуванням геоінформаційних систем і баз даних є основою для ведення державного земельного кадастру.
Опис: Загальна характеристика ДЗК; земельні ресурси як об`єкт державного земельного кадастру, кадастрове зонування; кадастрові зйомки; бонітування ґрунтів; економічна грошова оцінка земель, як складові частини державного земельного кадастру; грошова оцінка земель; державна реєстрація земельних ділянок; облік кількості та якості земель;
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт для денної форми навчання – 40 балів.
Виконання та захист лабораторних робіт для заочної форми навчання – 20 балів.
Виконання та захист контрольних робіт для заочної форми навчання – 20 балів.
Екзаменаційний контроль – 50 балів.
Усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кадастр територій: підручник / Л.М. Перович, І.Л. Перович, В.М. Сай. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2019. – 242 c.
2. Закон Ураїни “Про Державний земельний кадастр”. [Електронний ресурс]. Режим доступу. // https: // xn--80aagahqwyibe8an.com/ukrajiny-zakony/zakon-ukrajini-pro-derjavniy-zemelniy-kadastr2012.html.
3. Земельний кадастр: навчальний посібник / А.Г. Мартин, О.В. Тихенко, Л.В. Паламарчук – К.: Медінформ, 2015. – 550 c
4. Кадастр природно-заповідного фонду України: Навчальний посібник/ В.М. Сай, Ю.С. Хавар, Л.В. Винарчик. – Львів: Видавництво 2022 р. – 146 с.
5. Постанова кабінету України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 Київ. “Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру”.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).