Державний земельний кадастр та оцінка нерухомості

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: к.е.н., доц. Музика Наталія Миронівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни полягає у володінні студентами базових знань щодо основ державного земельного кадастру та застосування їх при виконанні завдань які ставляться при веденні обліку кількості і якості земель, виконанні проектів землеустрою, формуванні геодезичної основи, складанні картографічних продуктів та їх застосування у різних сферах діяльності землеустрою, оцінки та кадастру.
Завдання: ЗК1. дотримання етичних принципів досліджень і інтелектуальної чесності, а також професійних кодексів поведінки у геодезії, землеустрої, картографії, геоінформаційних системах; ЗК4. здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів; ЗК5. опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та їх використання на практиці при виконанні робіт в землеустрої, геодезії, картографії; ЗК6. виконання робіт та навчання з високим рівнем автономності, планування, організації та управління комплексними діями або проектами в землеустрої та геодезичній діяльності, в оцінці землі та нерухомого майна, і забезпечення відповідальності за виконання цих робіт; ЗК7. використання інформаційних технологій та інноваційних підходів у землевпорядних та геодезичних роботах; ФК1. здатність до реалізації професійних обов’язків у землеустрої, геодезії, картографії, геоінформаційних системах та іншими видами професійних робіт; ФК2. знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методик в галузі геодезії і землеустрою; ФК5. здатність вибору методів, засобів та обладнання; ФК8. здатність збору, опрацювання, моделювання та аналізу геопросторових даних у польових та камеральних умовах; ФКП 3.5. уміння встановлювати на місцевості межі земельних ділянок, як об'єктів проектування; ФКП 3.6. відводити земельні ділянки у власність або користування, відмежування в натурі (на місцевості) вилучених і відведених земельних ділянок; ФКП 3.7. складання технічної документації із землеустрою та підготовка документів, що засвідчують право власності або право користування землею; ФКП 3.8. здатність використовувати матеріали земельного кадастру при складанні і обґрунтуванні проектів землеустрою, обчисленні розмірів плати за зем¬лю (податки) та інше; ФКП3.9. працювати з геодезичними приладами, створювати геодезичні мережі, виконувати кадастрове знімання і складати плани землеволодінь і землекористувань, обчислювати площі земельних ділянок, складати робочі креслення для виносу проектів в натуру (на місцевість) та інше; ФКП3.11. виконувати весь комплекс робіт по кадастру, включаючи роботи з державної реєстрації землеволодінь, обліку кількості і якості земель, бонітуванню ґрунтів і економічної оцінки земель;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН2. здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області геодезії та землеустрою; ЗН3. здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов; ЗН4. здатність продемонструвати базові знання в геодезії та землеустрої за відповідними спеціалізаціями; ЗН7. здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій; ЗН4. застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; УМ8. поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; УМ9. володіти методами організації топографо-геодезичного і землевпорядного виробництва від польових вимірювань до менеджменту й реалізації різноманітної топографічної та землевпорядної продукції на основі використання знань з основ законодавства і управління виробництвом;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Геодезія частина І,ІІ, ІІІ Наступні: Землеустрій Основи оцінки нерухомості
Короткий зміст навчальної програми: Державний земельний кадастр розглядається як єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі які розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Геодезичні, землевпорядні та картографічні роботи із застосуванням геоінформаційних систем і баз даних є основою для ведення державного земельного кадастру.
Опис: Загальна характеристика ДЗК; земельні ресурси як об`єкт державного земельного кадастру, кадастрове зонування; кадастрові зйомки; бонітування ґрунтів; економічна грошова оцінка земель, як складові частини державного земельного кадастру; грошова оцінка земель; державна реєстрація земельних ділянок; облік кількості та якості земель;
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт для денної форми навчання – 40 балів. Виконання та захист лабораторних робіт для заочної форми навчання – 20 балів. Виконання та захист контрольних робіт для заочної форми навчання – 20 балів. Екзаменаційний контроль – 50 балів. Усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кадастр територій: підручник / Л.М. Перович, І.Л. Перович, В.М. Сай. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2019. – 242 c. 2. Закон Ураїни “Про Державний земельний кадастр”. [Електронний ресурс]. Режим доступу. // https: // xn--80aagahqwyibe8an.com/ukrajiny-zakony/zakon-ukrajini-pro-derjavniy-zemelniy-kadastr2012.html. 3. Земельний кадастр: навчальний посібник / А.Г. Мартин, О.В. Тихенко, Л.В. Паламарчук – К.: Медінформ, 2015. – 550 c 4. Кадастр природно-заповідного фонду України: Навчальний посібник/ В.М. Сай, Ю.С. Хавар, Л.В. Винарчик. – Львів: Видавництво 2022 р. – 146 с. 5. Постанова кабінету України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 Київ. “Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру”.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).