Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.05.E.073
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: старший викладач Бабій Любов Вячеславівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних загальних і фахових компетентностей:
- Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
- Використання сучасного геоінформаційного програмного забезпечення та обладнання;
- Розробка технологій і систем для вивчення і управління процесами і явищами навколишнього середовища;
- Виконувати проектування, керування і підтримку прийняття рішень;
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Застосовувати методи, обладнання та сучасне геоінформаційне програмне забезпечення для проведення польових, дистанційних і камеральних робіт з отримання та опрацювання геопросторових даних;
2. Застосовувати геоінформаційні технології і системи для вивчення і управління процесами і явищами навколишнього середовища;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фотограмметричні технології в геодезії та землеустрої
Короткий зміст навчальної програми: Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці – науково-практична дисципліна орієнтована на творчу та практичну самореалізацію студента в сфері проблематики створення підприємств, їх організаційно-правових форм та аспектів функціонування. Значну увагу приділено інноваційним процесам, організації виробництва, плануванню діяльності та засадам формування та використання всіх видів ресурсів та формуванню фінансово-економічних результатів діяльності суб'єктів господарювання. Практичні заняття та групові проекти як форма самостійної роботи студентів дозволяє сформувати ключові та професійні компетенції та випустити у життя сучасного конкурентоспроможного фахівця.
Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці входить в комплекс знань бакалавра спеціальності 193 Геодезія та землеустрій.
Опис: Вступ. Предмет і задачі курсу.
Виробничий процес та принцип організації робіт в геоматиці. Підприємство. Їх види та організаційно-правові форми. Персонал підприємства, продуктивність, оплата праці. Витрати на виробництво. Ціна на продукцію. Ефективність діяльності підприємства
Методи та критерії оцінювання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання застосовують метод контролю, який ґрунтується на позитивному принципі, що передбачає врахування рівня досягнень студента. Об'єктом оцінювання є знання, уміння та навички, досвід творчої діяльності. До основних функцій оцінювання рівня досягнення результатів навчання віднесено контролюючу, навчальну, діагностично-коригуючу, стимулюючо-мотиваційну та виховну. Елементами контролю є система вимог і правил, види контролю, зміст контролю за різними видами, критерії стобальної системи оцінювання. Види контролю поділяють на письмові звіти з практичних робіт та їх захист; усне індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування; участь в ділових іграх за темою практичних занять, виконання та презентації групових проектів, виконання та захист контрольної роботи; виконання проміжних тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік
• письмові звіти з практичних робіт, участь в ділових іграх, усне опитування, виконання групових проектів, контрольна робота (80%)
• підсумковий контроль (тестування): письмово-усна форма (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Організація і управління діяльністю. Топографо-геодезичні і картографічні роботи. Землевпорядні роботи: Навчальний посібник. – Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2013. - 508 с.
2. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с.
3. Гринчуцький В. І., Карапетян Е. Т., Погріщук Б. В. Економіка підприємства. Навчальний посібник. — Видавництво «Центр учбової літератури». Київ, 2010, 304 с.
4. З.І. Кобеля, С.І. Тодорюк, Л.Д. Водянка, Н.В.Філіпчук. Економіка праці і соціально-трудові відносини: методичний посібник для проведення семінарських та практичних занять.- Чернівці: Рута, 2019. 80 с.
5. Бабенко А.Г., Бондаревська К.В. Нормування праці : навчально-наочний посібник для студентів денної та заочної форм навчання. – Вид. 2-ге, доп. - Дніпропетровськ: Дніпропетровська державна фінансова академія, 2013. – 158 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.06.E.084
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фотограмметрія та геоінформатика
Лектор: старший викладач Бабій Любов Вячеславівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних загальних і фахових компетентностей:
- Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
- Вибір методів, засобів та обладнання для виконання фотограмметричних робіт;
- Розуміння принципів організації та процесів управління топографо-геодезичним та картографічним виробництвом;
- Здатність використовувати сучасне фотограмметричне програмне забезпечення та обладнання;
- Знання фотограмметричних технологій для розв’язання прикладних задач в геодезії, картографії та землеустрої;
- Уміння використовувати дані дистанційного зондування Землі для вивчення процесів і явищ навколишнього середовища.
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Демонструвати знання і розуміння основних теорій, методів, технологій, принципів організації робіт та нормативних документів в сфері фотограмметрії;
2. Вміти обирати методи, засоби та обладнання для виконання фотограмметричних робіт та проведення польових, дистанційних і камеральних досліджень для отримання геопросторових даних за даними дистанційного зондування;
3. Знати технології лазерного сканування місцевості та розуміти основні технологічні процеси обробки даних лазерного сканування;
4. Використовувати сучасне фотограмметричне програмне забезпечення та обладнання та дані дистанційного зондування Землі для вивчення процесів і явищ навколишнього середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фотограмметричні технології в геодезії та землеустрої
Короткий зміст навчальної програми: Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці – науково-практична дисципліна орієнтована на творчу та практичну самореалізацію студента в сфері проблематики створення підприємств, їх організаційно-правових форм та аспектів функціонування. Значну увагу приділено інноваційним процесам, організації виробництва, плануванню діяльності та засадам формування та використання всіх видів ресурсів та формуванню фінансово-економічних результатів діяльності суб'єктів господарювання. Практичні заняття та групові проекти як форма самостійної роботи студентів дозволяє сформувати ключові та професійні компетенції та випустити у життя сучасного конкурентоспроможного фахівця.
Управління виробництвом та організація робіт в геоматиці входить в комплекс знань бакалавра спеціальності 193 Геодезія та землеустрій.
Опис: Вступ. Предмет і задачі курсу.
Виробничий процес та принцип організації робіт в геоматиці. Підприємство. Їх види та організаційно-правові форми. Персонал підприємства, продуктивність, оплата праці. Витрати на виробництво. Ціна на продукцію. Ефективність діяльності підприємства
Методи та критерії оцінювання: Для оцінювання рівня досягнення результатів навчання застосовують метод контролю, який ґрунтується на позитивному принципі, що передбачає врахування рівня досягнень студента. Об'єктом оцінювання є знання, уміння та навички, досвід творчої діяльності. До основних функцій оцінювання рівня досягнення результатів навчання віднесено контролюючу, навчальну, діагностично-коригуючу, стимулюючо-мотиваційну та виховну. Елементами контролю є система вимог і правил, види контролю, зміст контролю за різними видами, критерії стобальної системи оцінювання. Види контролю поділяють на письмові звіти з практичних робіт та їх захист; усне індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування; участь в ділових іграх за темою практичних занять, виконання та презентації групових проектів, виконання та захист контрольної роботи; виконання проміжних тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік
• письмові звіти з практичних робіт, участь в ділових іграх, усне опитування, виконання групових проектів, контрольна робота (80%)
• підсумковий контроль (тестування): письмово-усна форма (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок визначають згідно «Стандарту забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 03.09. Положення про організацію та проведення семестрового контролю результатів навчання студентів»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Організація і управління діяльністю. Топографо-геодезичні і картографічні роботи. Землевпорядні роботи: Навчальний посібник. – Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2013. - 508 с.
2. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с.
3. Гринчуцький В. І., Карапетян Е. Т., Погріщук Б. В. Економіка підприємства. Навчальний посібник. — Видавництво «Центр учбової літератури». Київ, 2010, 304 с.
4. З.І. Кобеля, С.І. Тодорюк, Л.Д. Водянка, Н.В.Філіпчук. Економіка праці і соціально-трудові відносини: методичний посібник для проведення семінарських та практичних занять.- Чернівці: Рута, 2019. 80 с.
5. Бабенко А.Г., Бондаревська К.В. Нормування праці : навчально-наочний посібник для студентів денної та заочної форм навчання. – Вид. 2-ге, доп. - Дніпропетровськ: Дніпропетровська державна фінансова академія, 2013. – 158 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).