Інфраструктура територій
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.03.E.048
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: доктор економічних наук, професор Ступень Назар Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань;
фахові компетентності:
ФКС3.2. Вибір методів, засобів та обладнання для виконання робіт з землеустрою та кадастру;
ФКС3.8. Здатність використовувати матеріали земельного кадастру при складанні і обґрунтуванні проектів землеустрою, обчисленні розмірів плати за землю (податки) та інше;
ФКС3.12. Виконувати обробку, аналіз і систематизацію земельно-кадастрових даних.
Результати навчання: РН3.1. Знати нормативно-правову, методичну бази державного земельного кадастру, кадастрів природних ресурсів, землеустрою.
РН3.4. Володіти принципами державного управління земельними ресурсами, загальнодержавним та регіональними програмами використання та охорони земель, упорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань та створення нових.
РН3.6. Володіти методами геопросторових кадастрових даних для виконання управлінських рішень у сфері кадастру та землеустрою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Землеустрій
Супутні і наступні: Мітобудівний кадастр
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційне забезпечення для прийняття адекватних управлінських рішень необхідно здійснювати з урахуванням даних земельного, міського, водного, лісового та інших видів кадастрів, а також кодексів, законів і нормативно-правових документів.
Робочою програмою дисципліни передбачено проведення лекційних та практичних занять. Практичні заняття базуються на матеріалах лекцій та матеріалі, який самостійно вивчається студентами, включають розгляд конкретних питань та розрахункові завдання.
Самостійна робота студентів передбачає підготовку до практичних занять, проведення індивідуальних консультацій, самостійне опрацювання окремих питань.
Опис: Тема 1. Розвиток територій та інфраструктури міста.
1. Розвиток територій та інфраструктури міста.
2. Нормативно-правові акти.
Тема 2. Інфраструктура, як чинник розвитку територій
1.Управління розвитком інфраструктури територій.
2. Розвиток інфраструктури територій.
Тема 3. Формування інфраструктури територій, її суть та складові
1. Складові інфраструктури територій.
2. Вулично-дорожна мережа міста.
3. Транспортна інфраструктура.
4. Мережа ліній громадського транспорту.
Тема 4. Планування територій.
1. Основні завдання планування і забудови територій.
2. Планування територій на загальнодержавному рівні.
3. Планування територій на регіональному рівні.
4. Планування територій на місцевому рівні.
Тема 5. Регулювання планування та забудови територій, а також іншого використання
1.Регіональні правила забудови.
2. Місцеві правила забудови.
3. Моніторинг забудови та іншого використання територій
Тема 6. Планування інфраструктури сільської місцевості.
1. Порядок врахування громадських і приватних інтересів при плануванні і забудові територій
2. Планування територіальної інфраструктури сільської місцевості
3. Регулювання планування територіальної інфраструктури сільської місцевості.
Тема 7. Використання ГІС у інфраструктурі територій
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт (40), контрольна робота (10)
• проміжний контроль (40 , контрольний захід, залік): письмово-усна форма (10)
Критерії оцінювання результатів навчання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на практичних заняттях, виконання та захист практичних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, захист практичних робіт, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Залік – 2 тематичних контролі, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Земельний кодекс України: Науково-практичний коментар / За заг. ред. В.І. Семчика. – 3-є вид., перероб. і доп. – К.: Видавничий Дім «Ін Юре», 2007.– 896 с.
2. Єфіменко Л.В. Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень// Навчально-методичний посібник:К.:2011-224с.
3. Правові основи майнових і земельних відносин. / За заг.ред. В.М.Єрмоленка/ 2006.-364с.
4. Земельні відносини в Україні. Організаційно-правовий механізм. /Збірник основоположних актів законодавства. Під заг.ред. А.С. Даниденка. – Київ, 2007.-128с.
5. Ступень М.Г. Кадастр населених пунктів. - Львів Новий світ-2004.-392с.
6. Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” та інших законодавчих актів України : Закон України (зі змінами, внесеними згідно із Законом України від N 5245-VI ( 5245-17 ) від 06.09.2012) // [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).