Основи геоматики
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.008
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Геодезія
Лектор: к.т.н., доцент Тартачинська З.Р.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у професійній діяльності предметної області наук про Землю або впродовж навчання із застосуванням сучасних теорій та методів дослідження природних та антропогенних об’єктів та процесів із використанням комплексу міждисциплінарних даних та за умовами недостатності інформації.
загальні компетентності:
К04. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
фахові компетентності:
К16. Здатність застосовувати кількісні методи при дослідженні геосфер.
К19. Здатність проводити моніторинг природних процесів.
К30. Здатність використовувати професійно профільовані знання в галузі наук про Землю (геодезії, фотограмметрії, геології, супутниковій геодезії) для космічного знімання;
К31. Здатність використовувати знання й уміння в галузі геодезії, картографії, топографії для проведення моніторингу;
К35. Уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння картографічних дисциплін під час формування інфраструктури геопросторових даних;
К58. Знання основ геології, геофізики, гідрології, механіки ґрунтів, геодезії, екології та 3D моделювання з метою вирішення задач соціально-економічного, політичного і екологічного розвитку регіону і держави в цілому.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю.
ПР04. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю.
ПР05. Вміти проводити польові та лабораторні дослідження.
ПР11. Впорядковувати і узагальнювати матеріали польових та лабораторних досліджень.
ПР15. Уміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні: Геодезія і топографія, частина 1, Вища математика ч. 1, Фізика
супупні: Навчальна практика з геодезії та геологія, Математичне опрацювання геодезичних вимірів, Геологія і геоморфологія
Короткий зміст навчальної програми: У програмі навчальної дисципліни розглядаються загальні принципи геометричного та тригонометричного нівелювання, польові і камеральні роботи під час виконання тахеометричного знімання, методика створення топографічних планів і цифрових карт та викреслювання профілів ділянки місцевості, основні методи опрацювання результатів польових вимірювань. Під час вивчення курсу студент повинен здобути практичні навики роботи з геодезичними приладами, оволодіти методикою виконання топографічного знімання та створення планів, ознайомитись з функціональними можливостями програми Digitals і вивчити технологію створення умовних знаків в цьому програмному середовищі.
Опис: РОЗДІЛ 1. НІВЕЛЮВАННЯ
Геометричне нівелювання.
Нівелювання поверхні.
Нівелювання траси.
РОЗДІЛ 2. ТОПОГРАФІЧНЕ ЗНІМАННЯ
Тахеометричне знімання.
Польові роботи в тахеометричному зніманні.
Камеральні роботи в тахеометричному зніманні.
Викреслювання фрагменту цифрової карти за допомогою програмного забезпечення Digitals.
Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання студентів:
усний індивідуальний, комбінований і фронтальний опити на початку кожного заняття;
поточний контроль за виконанням лабораторних робіт;
перевірка індивідуальних завдань студентів та письмових розрахунково-графічних робіт;
тестова перевірка і оцінка знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Виконання та захист лабораторних робіт студентами ДФН
5 балів виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 3 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач.
4 бали виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи без суттєвих помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 4 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач.
3 бали виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з деякими неточностями, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 5 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання з несуттєвими помилками, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні задач.
2 бали виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з деякими помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 6 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні задач.
1 бал виставляються за виконання власного варіанту відповідної лабораторної роботи з помилками, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні 7 занять від дати видачі завдання до лабораторної роботи. Захист лабораторної роботи на визначену кількість балів передбачає низький рівень знань навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні задач.
Примітка: Викладач методом апроксимації відповідей під час захисту лабораторної роботи здійснює виставляння відповідних балів залежно від вище наведених критеріїв оцінювання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Островський А.Л., Мороз О.І., Тарнавський В.Л. Геодезія, частина ІІ: Підручник для вузів. Львів. НУ «Львівська політхніка», 2007. – 508 с.
2. Літинський В., Ващенко В., Перій С. Геодезичні прилади в топографії. Частина перша. Навчальний посібник. – Львів: Євросвіт, 2013. – 268 с.
3. Островський А.Л., Мороз О.І., Тартачинська З.Р., Гарасимчук І.Ф. Геодезія. Частина перша. Топографія. Навчальний посібник. Львів: вид-во Львівської політехніки, 2011, 440 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).