Методи опрацювання GNSS вимірювань
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.07.E.093
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища геодезія та астрономія
Лектор: ст. викладач, к.т.н. Серант Оксана Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій.
2. Уміння застосовувати сучасні програмні продукти для ефективного опрацювання великих масивів супутникових вимірювань.
3. Уміння використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутникова геодезія та сферична астрономія
Інформаційні GNSS – ресурси
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення програмних пакетів для опрацювання GNSS- вимірювань. У курсі розглядаються такі питання: Види супутникових вимірювань. Класифікація похибок вимірювань. Методи GNSS спостережень. Коефіцієнти погіршення точності GNSS спостережень. Програми для опрацювання GNSS спостережень. Блоки які входять в пакети програм для опрацювання GNSS-вимірів. Опис програми LGO (Leica Geo Office) GNSS спостережень фірми Leica. Основне меню та етапи роботи. Попереднє опрацювання та планування GNSS –спостережень. Вибір системи відліку та системи координат Опрацювання GNSS бази, або вектора між двома пунктами. Режим автоматичного опрацювання, режим ручного опрацювання, перегляд результатів. Врівноваження GNSS – мережі. Статистичний аналіз результатів опрацювання для оцінки точності. Звіт про врівноваження GNSS-вимірів отриманих за допомогою програми. Застосування GNSS –вимірювань. Вирішення інженерних задач за допомогою GNSS – технологій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне фронтальне та експрес- опитування – 5% , захист звітів з лабораторних робіт -40% ,
Підсумковий контроль: екзамен (письмова компонента - 45 %, усна компонента - 10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гоффман-Велленгоф Б., Ліхтенеггер Г., Коллінз Д. Глобальна система визначення місцезнаходження (GPS): Теорія і практика /Пер. з англ. – К.: Наукова думка, 1996. – 392 с.
2. Зазуляк П.М., Гавриш В.І., Євсеєва Е.М., Йосипчук М.Д. Основи математичного опрацювання геодезичних вимірювань.- Львів: Растр-7.- 2007.- 408с.
3. Gunter Seeber, Satellite Geodesy, 2nd completely revised and extended edition. Walter de Gruyter · Berlin · New York 2003, ISBN 3-11-017549-5
4. Elliott D. Kaplan Christopher J. Hegarty. Understanding GPS/GNSS. Principles and Applications. Third Edition 2017 Artech House, ISBN-13: 978-1-63081-058-0
5. Черняга П. Г. Супутникова геодезія : навч. посіб. / П. Г. Черняга, І. М. Бялик, Р. М. Янчук. – Рівне : НУВГП, 2013
6. Літнарович Р.М. Конструювання і дослідження математичних моделей. Модель пункту GPS спостережень . Частина 6. МЕГУ, Рівне, 2009, -104 с
7. Understanding GPS/GNSS Principles and Applications Third Edition Elliott D. Kaplan, Christopher J. Hegarty: Artech House – Boston/London -2017, -1016 art.