Основи інвентаризації та моніторингу земельних ресурсів

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.03.E.047
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: к.е.н., доц. Музика Наталія Миронівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета та завдання дисципліни полягає у вивченні та формуванні здобувачами вищої освіти знань, умінь та навиків для їх кваліфікованої участі у роботах пов’язаних з проведення моніторингу, оволодінням методологією і методикою проведення інвентаризації об’єктів нерухомості застосовуючи геодезичне знімання та матеріали аерофотознімання.
Завдання: Вивченням навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. загальні компетентності: ЗК4. здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів; ЗК5. опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та їх використання на практиці при виконанні робіт з інвентаризації нерухомості; ЗК7. використання інформаційних технологій та інноваційних підходів при проведенні інвентаризаційних та геодезичних роботах; ЗК10. здатності до реалізації навчальних та соціальних завдань; ЗК12. здатність до пошуку, опрацювання, аналізу інформації з різних джерел та проведення досліджень на фаховому рівні; ФК1. здатність до реалізації професійних обов’язків при виконанні робіт з інвентаризації нерухомості та супутніми роботами у землеустрої, геодезії; ФК3. засвоєння базових знань із супутніх наук, що входять окремими блоками до сфери геодезії і землеустрою (фізика, математика, інформатика, екологія, право, економіка та інші), вміння використовувати їх теорії, принципи та технічні підходи; ФК5. здатність вибору методів, засобів та обладнання; ФК6. практичне проведення польових, дистанційних і лабораторних досліджень при інвентаризаційних роботах, включаючи геодезію; ФК7. складання проектів і програм, організація та планування польових робіт в геодезії та землеустрої; ФК9. використання сучасного геодезичного, геоінформаційного та фотограмметричного програмного забезпечення та обладнання при проведенні інвентаризаційних робіт; ФК11. агрегування польових, камеральних та дистанційних даних на теоретичній основі з метою синтезування нових знань у сфері геодезії та землеустрою; ФКП3.1. знання і розуміння основних теорій, методів, принципів і методик у сфері землеустрою та кадастру; ФКП3.2. вибір методів, засобів та обладнання для виконання робіт з землеустрою та кадастру; ФКП3.4. розроблення схем землеустрою, техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земельних ресурсів, проведення моніторингу земель; ФКП3.5. уміння встановлювати на місцевості межі земельних ділянок, як об'єктів проектування;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН2. здатність продемонструвати знання основопрофесійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області геодезії та землеустрою; ЗН3. здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування, відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов; ЗН7. здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій; ЗН9. здатність критично оцінювати отримані результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення; УМ1. здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач, оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації даних; УМ2. здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій; УМ3. здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; УМ4. застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; УМ6. здійснювати пошук інформації в різних джерелах та виконувати роботу застосовуючи базові навички за професійною тематикою; КОМ3. здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити і врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Державний земельний кадастр Землеустрій Наступні: Містобудівний кадастр Управління розвитком територій
Короткий зміст навчальної програми: Державна інвентаризація земель розглядається як комплекс робіт з установлення факту використання земель, їх правового режиму, меж, розмірів земельних ділянок в натурі (на місцевості) відповідно до документів, що посвідчують право на земельну ділянку, та документації із землеустрою, розроблення заходів з усунення причин порушення земельного законодавства. Моніторинг земельних ресурсів розглядається як система спостережень за станом земель з метою своєчасного виявлення змін, їх оцінки, відвернення та ліквідації наслідків негативних процесів, а також формує і підтримує на сучасному рівні інформаційної системи про стан земельних ресурсів, залучає у господарське або інше використання на певній території. Державна інвентаризація земель забезпечує ведення Державного земельного кадастру, здійснює контроль за використанням і охороною земель; визначення якісного стану земельних ділянок, їх меж, розміру та складу угідь; проводить узгодження даних отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку і є підставою для прийняття за результатами інвентаризації земель органами місцевого самоврядування відповідних рішень; здійснення землеустрою.
Опис: Основні положення про інвентаризацію земель. Організація та порядок виконання інвентаризації земель. Формування технічної документації з інвентаризації земель. Інвентаризації земель об’єктів житлового фонду. Інвентаризація порушених земель. Порядок проведення технічної інвентаризації збудованих (реконструйованих) будинків, допоміжних будівель та споруд. Складання планів поверхів будівель та проведення підрахунку площ і об’ємів. Проведення поточних інвентаризаційно-оцінювальних робіт. Порядок складання технічних паспортів на житловий будинок садибного типу, квартиру, садовий (дачний) будинок, гараж, громадський будинок. Зміст моніторингу земель. Зміст моніторингу земель. Система моніторингу грунтів на землях сільськогосподарського призначення. Моніторинг антропогенного забруднення грунтів. Стратегія розвитку моніторингу та охорони земель в Україні.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Виконання та захист лабораторних робіт №1, №2, №3 для денної форми навчання – 40 балів (оцінюються №1 – 15, №2 – 10 балів; №3 – 15 балів); 2. Виконання та захист лабораторних робот №1 і №2 для заочної форми навчання оцінюються максимально 20 балів (по 10 балів). Виконання та захист контрольних робіт №1, №2 для заочної форми навчання – 20 балів (по 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України “Про державний земельний кадастр”. // [Електронний ресурс]. Режим доступу http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3613-17. 2. Постанова кабінету України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 Київ. “Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру”. // [Електронний ресурс]. Режим. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1051-2012. 3. Інструкція “Про порядок проведення технічної інвентаризації нерухомого майна” наказ мініст. Регіонального розвитку. Будівництва та житлова-комунального господарства № 658 від 28.12.2012р. 4. Постанова КМУ від 23 травня 2012 р. № 513. Київ. “Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель// [Електронний ресурс]. Режим доступу. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/476-2019. 5. Земельний кодекс України. // [Електронний ресурс]. Режим доступу. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2768-14.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).