Інженерна геодезія, частина 1
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.01.E.038
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: доц., к.т.н. Смірнова Ольга Миколаївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ.. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань.
ФКС1.1. Знання і розуміння основних теорій, методів, принципів, технологій і методик в сфері інженерної геодезії та будівництва;
ФКС 1.4 Розроблення проектів і програм інженерно-геодезичного супроводу будівництва та моніторингу інженерних об’єктів;
ФКС 1.10. Уміння використовувати базові знання геодезії та геології для створення проектів і програм для геодезичного забезпечення супроводу інженерно-геологічних та спеціальних вишукувальних робіт;
ФКС 1.11. Виконувати проектування, керування і підтримку прийняття рішень в галузі інженерної геодезії;
ФКС 1.12. Розуміння значення інженерної геодезії в задачах соціально-економічного, політичного і екологічного розвитку регіону і держави в цілому.
Результати навчання: знати:
- методи і засоби геодезичного забезпечення проектування і будівництва лінійних споруд різних видів (автомобільних доріг, залізниць, ліній електропередач, трубопроводів);
- інженерно-геодезичні роботи під час польових геодезичних вишукувальних робіт;
- спеціалізоване програмне забезпечення для опрацювання результатів польових геодезичних вимірів та проектування лінійних споруд та об’єктів їх інфраструктури;
- сучасну нормативну базу (інструкцій з проведення геодезичних робіт, державних будівельних норм та т. ін.) і на її основі обирати правильні, оптимальні та економічно доцільні варіанти для будівництва та реконструкції лінійних споруд;
- основні сучасні напрями розвитку і перспективи інженерно-геодезичного супроводу будівництва лінійних споруд та об’єктів їх інфраструктури;
вміти:
- використовувати базові знання геодезії та геології для створення проектів і програм для геодезичного забезпечення супроводу інженерно-геологічних та спеціальних вишукувальних робіт;
- розробляти проектів і програм інженерно-геодезичного супроводу будівництва та моніторингу інженерних об’єктів;
- упорядковувати, оцінювати, класифікувати одержану інформацію;
- обирати методи, засоби та обладнання для виконання інженерно-геодезичних та топографо-геодезичних робіт під час будівництва, або реконструкції лінійних споруд.
- розробляти і рецензувати технічні проекти і технічну документацію топографо-геодезичних робіт ;
- поставити спостереження та експеримент;
- застосовувати високоточні вимірювання в галузі інженерної геодезії;
- виконувати проектування, керування і підтримку прийняття рішень в галузі інженерної геодезії;
- планувати і здійснювати прецизійні спостереження за деформаціями і осіданням технічних споруд;
- отримувати і обробляти інженерно-геодезичну інформацію про інженерні споруди і їх елементи для дотримання проектної геометрії споруди при її будівництві і експлуатації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Геодезія,
• Основи інженерної геодезії.
Короткий зміст навчальної програми: Геодезичні роботи при будівництві лінійних інженерних споруд. Геодезичні роботи під час будівництва автомобільних доріг і залізниць. Геодезичні роботи під час будівництва мостових переходів. Геодезичні роботи при будівництві магістральних трубопроводів і ЛЕП. Геодезичні роботи під час будівництва аеропортів.
Опис: 1.„ Геодезичні роботи при будівництві лінійних інженерних споруд”
Інженерно-геодезичні вишукування. Трасування. Відновлення траси.Розпланування земляного полотна. Розрахунок і детальна розмітка колових та перехідних кривих.
Віражі. Розрахунок і розмітка серпантини. Примикання доріг на одному і різних рівнях.
Розмітка з’єднань стрілкових вулиць і парків залізниць, їх точність. Знімання залізничних кривих і стрілок прогину, точність.
Автоматизація розмічувальних робіт у дорожньому будівництві.
2.„Геодезичні роботи при будівництві мостових переходів”
Загальні вимоги до розміщення мостового переходу. Інженерно–геодезичні вишукування мостової споруди. Визначення довжини моста.
Планова геодезична основа. Розмітка центрів мостових опор. Вивірка конструкцій мостового переходу.
Передача відміток через великі водотоки. Принципи організації спостережень за деформаціями конструкцій мостів.
3. „Геодезичні роботи при будівництві магістральних трубопроводів і ЛЕП”
Загальні відомості про магістральні трубопроводи. Розмічувальні роботи та їх точність. Виконавчі знімання.
Визначення положення траси ЛЕП. Габарити наближень. Розмічування мостових опор. Виконавчі знімання.
4. „ Геодезичні роботи при будівництві аеропортів”
Загальні вимоги до вибору майданчиків під аеропорти. Геодезична основа. Знімання території і району повітряних підходів. Розмічування і закріплення осей аеропорту.
Геодезичні роботи при розплануванні льотного поля. Геодезичні роботи при спорудженні посадково-злітної смуги.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, усне опитування (30%);
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Для контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролю передбачені наступні методи:
• поточний контроль за виконання лабораторних робіт та їх захист;
• тестування у віртуальному навчальному середовищі;
• усне опитування з окремих розділів.
• розрахунково-графічна робота (для студентів ДФН).
• контрольна робота(для студентів ЗФН).
• контрольний захід у вигляді екзамену.
Поточний контроль - 40 год., екзаменаційний контроль - 60 год.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Баран П.І. Інженерна геодезія / Монографія. – К.: ПАТ «ВІПОЛ», 2012. – 618 с.іл.
2. Интулов И.П. Инженерная геодезия в строительном производстве. Воронеж: Издат. Ворон. ГАСУ, 2004.
3. Тартачинський Р.М. «Інженерна геодезія. Частина 1 (Геодезичні роботи при будівництві основних видів споруд)» / Навчальний посібник для студентів напрямку 6.070900 „Геодезія, картографія та землевпорядкування”/ Львів. ДУЛП, 1998
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).