Землеустрій

Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 6.193.00.O.031
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: Сай В.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у здобувача освіти знання про основні положення землеустрою, призначення, змісту, принципів та порядку здійснення землеустрою, а також методику здійснення землеустрою на загальнодержавному, регіональному і місцевому рівнях.
Завдання: Загальні компетентності: ІНТ – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми геодезії та землеустрою із застосуванням сучасних технологій, теоретичних положень та методів дослідження фізичної поверхні Землі, її форми, розмірів та гравітаційного поля, проведення вимірів на земній поверхні для відображення її на планах та картах, для розв’язання різних наукових і практичних завдань. загальні компетентності: 3K01 – Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. 3K02 –Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК03– Здатність планувати та управляти часом. 3K08 Здатність працювати в команді. Фахові компетентності: СК03– здатність застосовувати нормативно-правові акти, нормативно-технічнідокументи, довідкові матеріали у професiйнiйдіяльності. CK06– здатність виконувати дистанційні, наземні, польові та камеральні дослідження, інженерні розрахунки з опрацювання результатів досліджень, оформляти результати досліджень, готувати звіти при вирішенні завдань геодезії та землеустрою. СК09– здатність застосовувати інструменти, прилади, обладнання, устаткування при виконанні завдань геодезії та землеустрою, СК13–здатність розробляти документацію із землеустрою та з оцінки земель, кадастрову документацію, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та іншікадастри.
Результати навчання: РН4 - знати та застосовувати у професійній діяльності нормативно-правові акти, нормативно-технічні документи, довідкові матеріали в сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузей. РН12 - розробляти документацію із землеустрою, кадастрову документацію i документацію з оцінки земель із застосуванням комп’ютерних технологій, геоінформаційних систем та цифрової фотограмметрії, наповнювати даними державний земельний, містобудівний та інші кадастри. РН13. Планувати і виконувати геодезичні, топографічні та кадастрові знімання, опрацьовувати отримані результати у геоінформаційних системах. РН15. Розробляти і приймати ефективні рішення щодо професійної діяльності у сфері геодезії та землеустрою, у тому числі за умов невизначеності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Державний земельний кадастр та оцінка нерухомості Супутні і наступні навчальні дисципліни Грунтознавство та бонітування ґрунтів Основи автоматизації робіт з кадастру та землеустрою Реєстрація нерухомості
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Землеустрій» займає одне з ведучих місць в навчальному плані підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальності 139 «Геодезія та землеустрій». Здобувачі вищої освіти даної спеціальності у межах цього курсу займаються вивченням теоретичних засад та отримання практичних навичок опрацювання значних об’ємів інформації та прийняття оптимальних управлінських рішень в системі землеустрою, ознайомлюються із структурою та методикою розроблення землевпорядної документації, вивчають правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою спрямовані на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування. Програма курсу побудована так щоб вивчення дисципліни торкалося державного, регіонального та місцевого рівнів землеустрою, що дасть можливість застосувати набуті знання на практиці.
Опис: Законодавче забезпечення землеустрою в Україні. Теоретичні основи землеустрою. Документація із землеустрою та її зміст. Учасники процесу із землеустрою. Види і форми землеустрою. Землеустрій та інші сфери земельно-господарської діяльності. Передпроектна документація із землеустрою на національному, регіональному рівнях та місцевому рівнях. Проектна документація із землеустрою на національному, регіональному та місцевому рівнях. Технічна документація із землеустрою на національному, регіональному та місцевому рівнях. Робочі проекти землеустрою. Управління діяльністю у сфері землеустрою.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на лабораторних заняттях, захист лабораторних робіт, письмовий контрольний захід та усна компонента. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для студентів ДФН(max40): Лабораторні роботи №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8оцінюються максимально по 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Навчльний посібник здисципліни «Теоретичні засади землеустрою» (для студентів базового напряму підготовки 6.080101 Геодезія, картографія та землеустрій). Львів. нац. ун-т Львівськаполітехніка; уклад.: Л.М. Перович, В.М. Сай, М.С. Маланчук. – Львів: ВидавництвоЛьвівськоїполітехніки, 2015. – 236 с. 2. Землевпорядне проектування: розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (відновлення) та зміни меж населених пунктів : навч. посіб. / А.М. Третяк, В.М. Третяк, Р.А. Третяк. – Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2017. – 180 с. 3. Землевпорядний процес : навчальний посібник / А.М. Третяк, Й.М. Дорош, Р.А. Третяк, Ю.В. Лобунько. – Херсон : Олді-плюс, 2018. – 276 с. 4. Формування обмежень та обтяжень у землекористуванні : навчальний посібник /Дорош Й.М., Дорош О.С. – Херсон : Олді-плюс, 2018. – 650 с. 5. Планування територій: навчальний посібник /Топчієв О.Г., Мальчикова Д.С. – Херсон : Олді-плюс, 2019. – 268 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).