Прикладна інформатика
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.004
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Білущак Тетяна Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
• Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
• Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
• Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань.
• Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування споживачів інформації.
Результати навчання: • Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
• Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.
• Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.
• Розраховувати, експлуатувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації комп’ютерне та офісне обладнання.
• Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
• Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Курс інформатики з шкільної програми. Кореквізит: Комп’ютерні технології опрацювання інформації.
Короткий зміст навчальної програми: Прикладна інформатика займається вивченням закономірностей в інформаційних процесах (накопичення, переробка, розповсюдження). Навчальна дисципліна «Прикладна інформатика» спрямована на формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок в організації електронного робочого простору офісного працівника засобами вільного та крос-платформового офісного пакету LibreOffice. Отримані за час навчання знання та навички допоможуть успішно реалізуватися у професійній діяльності фахівцям, що працюють в умовах інформаційного суспільства та в сфері комп’ютерних технологій – використання технологій обробки текстових документів у середовищі LibreOfficeWriter. Вміння оптимізувати роботу з документами за допомогою шаблонів; використовувати технології обробки табличної інформації у середовищі LibreOfficeCalc. Опрацьовування інформації за допомогою табличної бази даних; застосовувати у професійній діяльності векторні графічні зображення у середовищі LibreOfficeDraw та здійснювати модифікацію PDF-документів за допомогою LibreOfficeDraw.
Опис: Теоретичні основи прикладної інформатики. Опрацювання різнотипної інформації за допомогою переваг використання вільного та крос-платформового офісного пакету LibreOffice. Використання технології обробки текстових документів у середовищі LibreOfficeWriter. Використання технології обробки табличної інформації у середовищі LibreOfficeCalc та проведення опрацьовування інформації за допомогою табличної бази даних. Графічні можливості пакету офісних програм LibreOffice Draw.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): усне опитування, виконання робіт на лабораторних заняттях та оформлення письмових звітів; контрольний захід в рамках семестрового контролю (60%): екзамен (трирівневе тестування).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист лабораторної роботи №1=2 б. Виконання і захист лабораторної роботи №2=3 б. Виконання і захист лабораторних робіт №3- 6, 8, 10 = 5 б. Виконання і захист лабораторної роботи №7=3 б. Виконання і захист лабораторної роботи №9=2 б. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білущак Т. М. Прикладна інформатика: навчальний посібник. Львів: Растр-7, 2022. 232 c. 2. Білущак Т. М., Шілінг А.Ю. Основи використання Writer та Calc офісного пакету LibreOffice: навч. посібник для студентів першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 029 “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа”. Львів, "Тріада плюс", 2021. 132 с. 3. Ярка У.Б., Білущак Т.М.Інформатика та комп’ютерна техніка. Частина 1: навчальний посібник.Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 200 с. 4. Супрунюк Г., Сільченко М., Кучерява Т. «Прикладна інформатика». Опорний конспект. К.: Центр навчальної літератури, 2019. 143 c
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).