Сучасне програмне забезпечення
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.028
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Марковець О.В., к.т.н., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності :
1. Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи
2. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій.
3. Уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати інформацію використовуючи комп’ютерні технології.
4. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху.
5. Здатність шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел.
6. Здатність продукувати нові ідеї.
Фахові компетентності:
1. Уміння використовувати інтернет-ресурси для вирішення експериментальних, практичних і прогностичних завдань у галузі професійної діяльності
2. Уміння працювати з сучасними операційними системами сімейства Windows та Unix
3. Уміння застосовувати технології та процедури інформаційного згортання документів
4. Уміння обстежувати, планувати та створювати організаційні структури управління відповідно до потреб інформаційно-документної діяльності
5. Уміння організовувати автоматизований облік та опрацювання інформації
6. Володіння технологіями системного аналізу інформаційної діяльності
7. Уміння забезпечувати проектну діяльність установи
8. Уміння застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських завдань
9. Уміння застосовувати комп’ютерні технології у галузі професійної діяльності
Результати навчання: 1. Володіння знаннями і розуміння наукових засад організації, модернізації, вдосконалення процесів інформаційної, бібліотечної та архівної справи;.
2. Поглиблені знання з теорії і практики інформаційної діяльності щодо впровадження та використання технологій документних комунікацій в соціальних системах, маркетингу інформаційних продуктів і послуг, соціальних комунікацій в мережі Інтернет, мультимедійного забезпечення інформаційної діяльності та технологій веб-дизайну.
3. Знання та розуміння відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі.
4. Знання основ менеджменту, маркетингу та управління проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прикладні комп'ютерні технології
Мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності
Проєктування баз даних
Короткий зміст навчальної програми: Даний курс передбачає ознайомлення з найбільш сучасними практичними рішеннями та технологіями в області прикладних комп'ютерних технологій, інформаційних ресурсів інформаційних систем, реалізації та супроводу потоків завдань, ознайомлення з спеціальними комп’ютерними технологіями, проектування, огляд методів інтеграції та стандартизації компонентів програмного забезпечення в інформаційних системах. Дозволяє сформувати у студентів уявлення про сучасні вимоги до операційних систем, тенденції їх еволюції. Забезпечити студентів знаннями, які необхідні для розуміння і визначення завдань, послідовність їх вирішення, які пов’язані з операційними системами та їх розвитком.
Опис: Рівні програмного забезпечення. Базове програмне забезпечення. Операційні системи та їх компоненти. Драйвера. Службове програмне забезпечення. Антивіруси. Архіватори. Офісні пакети. Графічні редактори. Браузери. Відеоредактори.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: рейтингове оцінювання результатів вибіркового усного опитування; виконання та захисту практичних робіт та виступів на практичних заняттях; тестування; активності на заняттях, внесених пропозицій та оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмове опитування, тестовий контроль під час семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного тесту.
Виконання лабораторних робіт складає 40 балів.
Екзаменаційний тест – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Міскевич О. І. Аналіз роботи мережевих утиліт в командному вікні Windows [Електронний ресурс] / О. І. Міскевич // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2023. – № 50. – С. 84–89. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2023_50_14 (дата звернення: 12.10.2023). – Назва з екрана.
2. Моніторингова система для операційної системи Windows [Електронний ресурс] / Н. В. Багнюк, К. Я. Бортник, Л. Л. Варченко // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2022. – № 49. – С. 18–23. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2022_49_5 (дата звернення: 13.10.2023). – Назва з екрана.
3. Перспективні методи захисту операційної системи Windows [Електронний ресурс] / А. В. Ільєнко, С. С. Ільєнко, Т. М. Куліш // Кібербезпека: освіта, наука, техніка. – 2020. – № 4. – С. 124–134. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/cest_2020_4_12 (дата звернення: 13.10.2023). – Назва з екрана.
4.Минайленко, Р. М. Огляд інтерфейсів сучасного BIOS та особливості його налаштування [Електронний ресурс] / Р. М. Минайленко, Л. І. Поліщук, О. К. Конопліцька-Слободенюк // Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки : зб. наук. пр. – Кропивницький : ЦНТУ, 2022. – Вип. 6(37). – Ч. 1. – С. 70-76. – Режим доступу: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/12459
5. Electronic document management system for local area network-based organizations [Електронний ресурс] / Marlon V. Gamido, Heidilyn V. Gamido, Daryl James P. Macaspac // Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science. – 2023. – Vol. 31, № 2. – pp. 1154–1163. – Режим доступу: https://ijeecs.iaescore.com/index.php/IJEECS/article/view/30040 (дата звернення: 20.10.2023). – Назва з екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Сучасне програмне забезпечення (курсова робота)
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.030
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Марковець О.В., к.т.н., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності :
1. Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи
2. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій.
3. Уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати інформацію використовуючи комп’ютерні технології.
4. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху.
5. Здатність шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел.
6. Здатність продукувати нові ідеї.
Фахові компетентності:
1. Уміння використовувати інтернет-ресурси для вирішення експериментальних, практичних і прогностичних завдань у галузі професійної діяльності
2. Уміння працювати з сучасними операційними системами сімейства Windows та Unix
3. Уміння застосовувати технології та процедури інформаційного згортання документів
4. Уміння обстежувати, планувати та створювати організаційні структури управління відповідно до потреб інформаційно-документної діяльності
5. Уміння організовувати автоматизований облік та опрацювання інформації
6. Володіння технологіями системного аналізу інформаційної діяльності
7. Уміння забезпечувати проектну діяльність установи
8. Уміння застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських завдань
9. Уміння застосовувати комп’ютерні технології у галузі професійної діяльності
Результати навчання: 1. Володіння знаннями і розуміння наукових засад організації, модернізації, вдосконалення процесів інформаційної, бібліотечної та архівної справи;.
2. Поглиблені знання з теорії і практики інформаційної діяльності щодо впровадження та використання технологій документних комунікацій в соціальних системах, маркетингу інформаційних продуктів і послуг, соціальних комунікацій в мережі Інтернет, мультимедійного забезпечення інформаційної діяльності та технологій веб-дизайну.
3. Знання та розуміння відповідних нормативних документів, чинних стандартів і технічних умов у галузі.
4. Знання основ менеджменту, маркетингу та управління проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прикладні комп'ютерні технології
Мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності
Проєктування баз даних
Короткий зміст навчальної програми: Даний курс передбачає ознайомлення з найбільш сучасними практичними рішеннями та технологіями в області прикладних комп'ютерних технологій, інформаційних ресурсів інформаційних систем, реалізації та супроводу потоків завдань, ознайомлення з спеціальними комп’ютерними технологіями, проектування, огляд методів інтеграції та стандартизації компонентів програмного забезпечення в інформаційних системах. Дозволяє сформувати у студентів уявлення про сучасні вимоги до операційних систем, тенденції їх еволюції. Забезпечити студентів знаннями, які необхідні для розуміння і визначення завдань, послідовність їх вирішення, які пов’язані з операційними системами та їх розвитком.
Опис: Рівні програмного забезпечення. Базове програмне забезпечення. Операційні системи та їх компоненти. Драйвера. Службове програмне забезпечення. Антивіруси. Архіватори. Офісні пакети. Графічні редактори. Браузери. Відеоредактори.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: виконання проектів та їхній захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист роботи (залік): усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Міскевич О. І. Аналіз роботи мережевих утиліт в командному вікні Windows [Електронний ресурс] / О. І. Міскевич // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2023. – № 50. – С. 84–89. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2023_50_14 (дата звернення: 12.10.2023). – Назва з екрана.
2. Моніторингова система для операційної системи Windows [Електронний ресурс] / Н. В. Багнюк, К. Я. Бортник, Л. Л. Варченко // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2022. – № 49. – С. 18–23. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2022_49_5 (дата звернення: 13.10.2023). – Назва з екрана.
3. Перспективні методи захисту операційної системи Windows [Електронний ресурс] / А. В. Ільєнко, С. С. Ільєнко, Т. М. Куліш // Кібербезпека: освіта, наука, техніка. – 2020. – № 4. – С. 124–134. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/cest_2020_4_12 (дата звернення: 13.10.2023). – Назва з екрана.
4.Минайленко, Р. М. Огляд інтерфейсів сучасного BIOS та особливості його налаштування [Електронний ресурс] / Р. М. Минайленко, Л. І. Поліщук, О. К. Конопліцька-Слободенюк // Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки : зб. наук. пр. – Кропивницький : ЦНТУ, 2022. – Вип. 6(37). – Ч. 1. – С. 70-76. – Режим доступу: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/12459
5. Electronic document management system for local area network-based organizations [Електронний ресурс] / Marlon V. Gamido, Heidilyn V. Gamido, Daryl James P. Macaspac // Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science. – 2023. – Vol. 31, № 2. – pp. 1154–1163. – Режим доступу: https://ijeecs.iaescore.com/index.php/IJEECS/article/view/30040 (дата звернення: 20.10.2023). – Назва з екрана.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).