Комунікаційні соціальні сервіси

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.046
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к. н. із соціальних комунікацій, асистент Петрушка А. І.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Комунікаційні соціальні сервіси" є формування у студентів необхідних теоретичних і практичних знань для застосування інструментарію технології документних комунікацій в соціальних системах: організації документної комунікації в мережі Інтернет, створення, збереження, опрацювання та поширення документної інформації за допомогою соціальних ресурсів Веб 2.0.
Завдання: ФКС 1.4. Здатність застосовувати комунікаційні соціальні сервіси
Результати навчання: ЗН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в соціальних комунікаціях та інформаційній діяльності. ЗН 5. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. ЗН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. ЗН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань. УМ 2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. УМ 6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціально-комунікаційні технології Організація проектної діяльності Академічна доброчесність
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює питання застосування інструментарію комунікаційних соціальних сервісів: організації документної комунікації в мережі Інтернет, створення, збереження, опрацювання та поширення документної інформації за допомогою соціальних ресурсів Веб 2.0.
Опис: Технології та сервіси Веб 2.0 в документних комунікаціях. Пошук інформації засобами мережі Інтернет. Онлайнові офісні пакети. Онлайн-інструменти візуального відображення інформації. Блог-платформи. Соціальні мережі як альтернативне середовище реалізації документних комунікацій.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: рейтингове оцінювання результатів вибіркового усного опитування; виконання та захисту практичних робіт та виступів на практичних заняттях; тестування; активності на заняттях, внесених пропозицій та оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмове опитування, тестовий контроль під час семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, відповіді на практичних заняттях, написання рефератів; Підсумковий контроль (60%): екзамен (трирівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Комунікаційний інструментарій для державних службовців / Косар Л. та ін. Київ, 2018. 132 с. Social Network Analytics / N. Dey and others. Cambridge : Chandos Publishing, 2019. 247 p. doi: https://doi.org/10.1016/C2017-0-02844-6. Аман І.С., Литвиненко О.В. Інтернет-сервіси в освітньому просторі : метод. посіб. Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2018. 76 с. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології : навч. посіб. / Г. Г. Швачич та ін. Дніпро, 2017. 230 с. Саранча О., Кириченко В., Павленко Т. Посібник із комунікації для громадських ініціатив. Слов’янськ, 2021. 65 c. URL: http://ecoacademy.org.ua/sites/default/files/ilovepdf_merged_compressed_2.pdf. Чайка М. С., Усатенко Г. В., Кривоногова О. В. Теорія та практика використання альтернативної комунікації для осіб з особливими освітніми потребами : навч.-метод. посіб.. Київ : ФОП Усатенко Г. В., 2021. 80 с Мудрак Л. Комунікація і криза : посіб. Київ, 2020. 107 с. URL: http://surl.li/deacg. Електронний навчально-методичний комплекс «Технології документних комунікацій в соціальних системах» Автори: Петрушка А.І., Комова М.В., Марковець О.В. (номер та дата реєстрації: Е41-188-327/2020 від 17.12.2020).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).