Технології інформаційного пошуку
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.031
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: старший викладач Нестор Думанський
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.
Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.
Використовувати різноманітні комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності.
Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент.
Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний менеджмент
Технології конкурентної інформаційної розвідки
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає навчитись ефективному пошуку та представленню інформації в мережі Інтернет.
Що студенти вивчать?
- Як швидко знайти інформацію в Інтернет.
- Як перевірити достовірність інформації.
- Як швидко створити власний сайт.
- Як використовувати CMS.
Опис: Лекційні заняття
Тема 1. Вступ до інформаційного пошуку
Тема 2. Інформація: її властивості та види
Тема 3. Інформаційні потреби та їх вплив на інформаційний пошук
Тема 4. Ефективність інформаційного пошуку
Тема 5. Інформаційно-пошукові мови. Дескрипторний пошук
Тема 6. Етапи формування глобальної системи WWW
Тема 7. Види пошукових систем WWW
Тема 8. Основні функції та характеристики ПС WWW
Тема 9. Специфіка пошуку в Інтернеті
Тема 10. Структура та принципи функціювання ПС у Веб
Тема 11. Принципи функціювання пошукових систем
Тема 12. Типи пошукових запитів
Тема 13. Принципи та етапи розроблення контенту Веб-сайту
Лабораторні заняття
Лабораторна робота № 1. Пошукові системи мережі інтернет
Лабораторна робота № 2. Сервіси пошуку музики
Лабораторна робота № 3. Пошук цільової інформації в мережі Internet
Лабораторна робота № 4. Тематичний пошук в мережі Internet
Лабораторна робота № 5. Розширений пошук інформації в мережі Internet
Лабораторна робота № 6. Застосування мови запитів пошукової системи Google
Лабораторна робота № 7. Засоби збереження соціальних закладок
Лабораторна робота № 8. Робота з торрент-клієнтами. Google Trends
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%)
- підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна оцінка (100 балів) складається з поточного (40) та екзаменаційного (60) контролю.
Поточний контроль: лабораторні роботи (8 по 5 балів).
Екзаменаційний контроль: письмова компонента (50) та усна компонента (10).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Митник К. Мистецтво залишатись непоміченим. Хто ще читає ваші імейли? / К. Митник, В. Роберт. – Київ: Наш Формат, 2019. – 280 с.
Розенберг Д. Як працює Google / Д. Розенберг, Е. Шмідт. – Київ: КМ-Букс, 2018. – 304 с.
Стівенс-Давідовіц С. Усі брешуть, але інтернет знає твої думки / Сет Стівенс-Давідовіц. – Київ: K.Fund, 2018. – 304 с.
Тимовчак-Максимець О.Ю. Пошукові технології інформаційного забезпечення : нач. Посібник / О.Ю. Тимовчак-Максимець, А.М. Пелещишин, О.В. Марковець, Н.О. Думанський. – Львів: Видавництво Львівської політехніка, 2017. – 124 с. – (Інформація. Комунікація. Документація).
Hillis K. Google and the Culture of Search / K. Hillis, M. Petit, K. Jarrett. – London: Routledge, 2018. – 240 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).