Електронний документообіг

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Марковець О.В., к.т.н., доцент
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: набуття теоретичних знань та практичних навичок побудови інформаційної моделі організації на основі дослідження її організаційної структури, документопотоків та побудови інформаційних зв'язків як основи впровадження системи електронного документообігу.
Завдання: Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Здатність використовувати, підтримувати і розвивати технології електронного документообігу
Результати навчання: знати: Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. вміти: Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасне програмне забезпечення Технологія макетування інформаційних матеріалів
Короткий зміст навчальної програми: Навчальний курс «Електронний документообіг» передбачає систематизацію матеріалів друкованих і електронних видань стосовно використання комп’ютерних систем для автоматизації процесів контролю і організації безпаперового документообігу. Розглянуто принципи організації електронного документообігу, нормативно-правова база щодо регулювання електронного документообігу, криптографічні основи технології цифрового електронного підпису, принципи функціонування систем електронного документообігу, функціональні можливості систем електронного документообігу, загальну класифікацію систем електронного документообігу, сучасний стан та тенденції розвитку систем електронного документообігу.
Опис: Електронний офіс. Інформаційна модель організації. Принципи побудови та функціонування систем електронного документообігу. Документообіг у системі управління. Основні процедури опрацювання вихідних документів. Організаційна структура документаційного забезпечення управління. Технологія Workflow
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: рейтингове оцінювання результатів вибіркового усного опитування; виконання та захисту практичних робіт та виступів на практичних заняттях; тестування; активності на заняттях, внесених пропозицій та оригінальних рішень, уточнень і визначень; письмове опитування, тестовий контроль під час семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного тесту. Виконання лабораторних робіт складає 40 балів. Екзаменаційний тест – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний документообіг в Україні [Електронний ресурс] / Л. В. Прокопець, К. М. Сторцун, Г. І. Чуса // Економіка та держава. – 2021. – № 5. – С. 87–91. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2021_5_17 (дата звернення: 18.10.2023). – Назва з екрана. 2. Клюцевський В. І. Механізми впровадження електронного документообігу в місцевих органах виконавчої влади: автореф. дис. ... к. держ.упр. : 25.00.02 - Механізми державного управління [Електронний ресурс] / В. І. Клюцевський. – 2019. – Режим доступу: http://www.oridu.odessa.ua/8/4/doc/dis_kluc.pdf (дата звернення: 18.10.2023). – Назва з екрана. 3. Electronic document management system for local area network-based organizations [Електронний ресурс] / Marlon V. Gamido, Heidilyn V. Gamido, Daryl James P. Macaspac // Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science. – 2023. – Vol. 31, № 2. – pp. 1154–1163. – Режим доступу: https://ijeecs.iaescore.com/index.php/IJEECS/article/view/30040 (дата звернення: 20.10.2023). – Назва з екрана. 4. Електронні сервіси в господарській діяльності: навчальний посібник / В. М. Адам, М. С. Долинська та ін.; за заг. ред. М. С. Долинської. - 2-ге вид., перероб. - Львів: ЛьвДУВС, 2020. - 282 с 5. Бутенко Т.А. Інформаційні системи та технології : навчальний посібник / Т.А.Бутенко, В.М. Сирий. - Харків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва, 2020. 207 с. 6. Інформаційно-комунікаційні технологій в бізнесі: навч. посіб.: Уклад. Чупріна М.О. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. 116 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Електронний документообіг (курсова робота)

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.061
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Марковець О.В., к.т.н., доцент
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: набуття теоретичних знань та практичних навичок побудови інформаційної моделі організації на основі дослідження її організаційної структури, документопотоків та побудови інформаційних зв'язків як основи впровадження системи електронного документообігу.
Завдання: Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Здатність використовувати, підтримувати і розвивати технології електронного документообігу
Результати навчання: знати: Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. вміти: Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасне програмне забезпечення Технологія макетування інформаційних матеріалів
Короткий зміст навчальної програми: Навчальний курс «Електронний документообіг» передбачає систематизацію матеріалів друкованих і електронних видань стосовно використання комп’ютерних систем для автоматизації процесів контролю і організації безпаперового документообігу. Розглянуто принципи організації електронного документообігу, нормативно-правова база щодо регулювання електронного документообігу, криптографічні основи технології цифрового електронного підпису, принципи функціонування систем електронного документообігу, функціональні можливості систем електронного документообігу, загальну класифікацію систем електронного документообігу, сучасний стан та тенденції розвитку систем електронного документообігу.
Опис: Електронний офіс. Інформаційна модель організації. Принципи побудови та функціонування систем електронного документообігу. Документообіг у системі управління. Основні процедури опрацювання вихідних документів. Організаційна структура документаційного забезпечення управління. Технологія Workflow
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: виконання проектів та їхній захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист роботи (залік): усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний документообіг в Україні [Електронний ресурс] / Л. В. Прокопець, К. М. Сторцун, Г. І. Чуса // Економіка та держава. – 2021. – № 5. – С. 87–91. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2021_5_17 (дата звернення: 18.10.2023). – Назва з екрана. 2. Клюцевський В. І. Механізми впровадження електронного документообігу в місцевих органах виконавчої влади: автореф. дис. ... к. держ.упр. : 25.00.02 - Механізми державного управління [Електронний ресурс] / В. І. Клюцевський. – 2019. – Режим доступу: http://www.oridu.odessa.ua/8/4/doc/dis_kluc.pdf (дата звернення: 18.10.2023). – Назва з екрана. 3. Electronic document management system for local area network-based organizations [Електронний ресурс] / Marlon V. Gamido, Heidilyn V. Gamido, Daryl James P. Macaspac // Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science. – 2023. – Vol. 31, № 2. – pp. 1154–1163. – Режим доступу: https://ijeecs.iaescore.com/index.php/IJEECS/article/view/30040 (дата звернення: 20.10.2023). – Назва з екрана. 4. Електронні сервіси в господарській діяльності: навчальний посібник / В. М. Адам, М. С. Долинська та ін.; за заг. ред. М. С. Долинської. - 2-ге вид., перероб. - Львів: ЛьвДУВС, 2020. - 282 с 5. Бутенко Т.А. Інформаційні системи та технології : навчальний посібник / Т.А.Бутенко, В.М. Сирий. - Харків: ХНАУ ім. В.В. Докучаєва, 2020. 207 с. 6. Інформаційно-комунікаційні технологій в бізнесі: навч. посіб.: Уклад. Чупріна М.О. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. 116 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).