Організація GR-менеджменту

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.059
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Горова В.О. к.і.н., доцент кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів теоретичних знань про структуру, функції владних інститутів та державного сектору України, а також розуміння сутності, механізмів урядових відносин, базуючись на сучасних інструментах ведення GR-кампаній, оволодіння вміннями щодо організації інформаційної взаємодії органів державної влади України.
Завдання: Здатність моделювати та налагоджувати взаємовідносини з органами державної влади та місцевого самоврядування
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати структуру державної влади в Україні та організацію діяльності структурних підрозділів органів виконавчої влади в Україні; знати основні категорії GR-менеджменту, його функції, завдання та принципи реалізації; знати сутність, специфіку використання моделей та інструментів GR-менеджменту, закономірності його функціонування і розвитку у сучасному світі; розміти проблеми GR-менеджменту, його технології та інструменти; ?знати нормативно-законодавчу базу, яка окреслює напрями діяльності GR-менеджменту; визначати можливості використання ЗМІ та мережі Інтернет у GR-діяльності; знати та вміти використовувати основні методи вибудовування відносин з владними структурами, розробляти стратегію взаємодії із владними структурами та реалізовувати GR-кампанії; вміти організовувати документно-інформаційні комунікації в органах державної влади; створювати інформаційні продукти для органів державної влади та управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціально-комунікаційні технології Бізнес-стратегії в соціальних мережах
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює основні аспекти ведення та побудови стратегії менеджерської діяльності у взаємодії із державним сектором. Курс «Організація GR-менеджементу» покликаний сформувати у студентів цілісні знання про урядові відносини та управління ними.
Опис: Тема 1.GR-менеджмент: сутність поняття та ознаки. Теоретичні підходи до дослідження Gaverment Relations Тема 2. Структура владних відносин. Поняття, види та ознаки органів державної влади. Тема 3. Організація роботи місцевих органів виконавчої влади. Тема 4. Система місцевого самоврядування в Україні. Тема 5. Технології, методи та інструменти GR-менеджменту Тема 6. Лобістська діяльність: форми, ресурси, методи і технології лобізму. Тема 7. Стратегії та моделі використання ЗМІ та мережі Інтернет в GR.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка – реалізується шляхом виконання та захисту практичних робіт, які передбачають оволодіння системою практичних професійних умінь та навичок. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій. Усний контроль (опитування) – реалізується шляхом усного опитування під час захисту практичних робіт на заняттях, сприяє опануванню логічним мисленням, виробленню і розвитку навичок аргументувати, висловлювати свої думки грамотно, образно, емоційно, обстоювати власну думку. Тестовий контроль – реалізується шляхом визначення рівня сформованості знань і вмінь з навчальної дисципліни за допомогою тестів відкритої форми (із вільно конструйованими відповідями) і тестів закритої форми (із запропонованими відповідями) у віртуальному навчальному середовищі. Програмовий контроль – реалізується шляхом пред’явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу виконується у 100-бальній шкалі за такими критеріями:  100 – 88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87 – 80 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу компонента вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 79–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 61 бал – («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу компонента, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 60–50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.       Андреєв Д. Взаємодія влади та громадськості : механізми соціально-правової комунікації : монографія. Київ : Друкарня “Бізнесполіграф”, 2017. 334 с. 2. Краснопольська Т. М. GR-менеджмент: навчально-методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Одеса, 2022. 69 с. 3. Соціальні мережі як інструмент взаємовпливу влади та громадянського суспільства / О. С. Онищенко, В. М. Горовий, В. І. Попик та ін.; НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. Київ : НБУВ, 2017. 260 с. 4. Менеджмент взаємодії : методичні рекомендації до самостійної роботи для студентів спеціальності 076 “Підприємництво, торгівля та біржова діяльність” першого (бакалаврського) рівня / уклад. В. В. Ушкальов, І. Г. Муренець. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2021. 61 с. 5.Квітка С.А. Державне управління формуванням партнерських відносин між владою та бізнесом в умовах соціальних перетворень: монографія. Дніпро: Грані, 2017. 268 с. 6. Іленьків Г.В. Проектний менеджмент та основи GR-менеджменту: методичні рекомендації та матеріали для вивчення навчальної дисципліни. Львів, 2022. 28 с. 7. Офіційне представництво Президента України. URL: https:/www.president.gov.ua 8.Офіційний портал Верховної ради України. URL: https:/www.rada.gov.ua 9.Офіційний портал органів виконавчої влади України.URL: https://www.kmu.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).