Аналіз та синтез інформації
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.066
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Мина Жанна Василівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС)
ФКС 2.9. Здатність здійснювати аналітико-синтетичне опрацювання інформації
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання.
Знати:
ЗН 5.Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
ЗН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
УМ 2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації.
УМ 3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Методи навчання і викладання:
Лекції, лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Поточний контроль –виконання та захист лабораторних робіт, усне опитування, виконання тестових завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Діловодство: методи і практика
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Інформаційний менеджмент
Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Аналіз та синтез інформації» розрахована на студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» з метою надати їм розуміння щодо складання і оформлення різних типів документів та формування необхідних теоретичних і методичних знань про різні види, процеси, технології аналітико-синтетичного опрацювання інформації; набуття практичних умінь та навичок інформаційного аналізу та синтезу документів, здійснення методів згортання інформації, представлення її в стандартному вигляді в традиційних та автоматизованих системах, у видах інформаційної продукції (традиційному та електронному вигляді) як результату аналітико-синтетичного опрацювання інформації та доведенню її до користувачів шляхом здійснення пошуку в інформаційних системах та комп’ютерних мережах
Опис: Правове регулювання інформаційної сфери в Україні суб’єкти інформаційної діяльності.
Поняття про аналітико-синтетичну оброку документів, її суть і види.
Бібліографічний опис документів.
Анотування документів.
Методика анотування документів.
Індексування документів.
Реферування документів.
Підготовка оглядових документів.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка – реалізується шляхом виконання та захисту лабораторних робіт, які передбачають оволодіння системою практичних професійних умінь та навичок. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій.
Усний контроль (опитування) – реалізується шляхом усного опитування під час захисту практичних робіт на заняттях, сприяє опануванню логічним мисленням, виробленню і розвитку навичок аргументувати, висловлювати свої думки грамотно, образно, емоційно, обстоювати власну думку.
Тестовий контроль – реалізується шляхом визначення рівня сформованості знань і вмінь з навчальної дисципліни за допомогою тестів відкритої форми (із вільно конструйованими відповідями) і тестів закритої форми (із запропонованими відповідями) у віртуальному навчальному середовищі.
Програмовий контроль – реалізується шляхом пред’явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів відбувається у 100-бальній шкалі. Разом за ПК (поточний контроль) : 40 балів. Екзаменаційний контроль (тестові завдання): 60 балів.
Виставляння балів та оцінок здійснюється відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Демчина Л.І. Аналітико-синтетичне опрацювання інформації: навч.посібник: Івано-Франківськ, 2021. 134 с.
2. Долбенко Т. О. Горбань Ю. І. Документні ресурси бібліотек : навч. посіб. / реком. МОН. Київ : Ліра-К, 2021. 340 с.
3.Ломачинська І. М. Бібліографознавство: навч. посіб. Київ:Ун-т „Україна”, 2019. 304 с.
4.Матвієнко О.В., Цивін М.Н., Гуменчук А.В. Сучасні концепції документно-інформаційної науки: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. Київ : Ліра-К, 2021. 140 с.
5.Мина Ж.В. Аналітико-синтетичне опрацювання інформації : навч. посібник / Ж.В.Мина.; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2016. – 196 с. – (Серія "Інформація. Комунікація. Документація" ; вип. 9).
6.Шипота Г.Є. Бібліографічна діяльність: навч. посіб. Київ : Ліра-К, 2020. 148 с.
7.Шкіцька І.Ю. Аналітико-синтетичне опрацювання інформації: навч.посібник для студентів спеціальності «Інформаціна, бібліотечна та архівна справа». Тернопіль: ЗУНУ, 2022. 260 с.
Допоміжна
1. ДСТУ 8302:2015 «Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання». Київ: ДП «УкрНДНЦ». 2024. 16.с.
2. Anita Has-Tokarz Public libraries in Poland facing the needs of refugees from Ukraine. Challenges and implementations. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С.45-47
3. Renata Malesa Research data management - a new function of academic libraries. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С.47-49
4. Халецька Л. Розвиток інтернет-комунікацій в контексті реалізації «Стратегії ІФЛА на 2019–2024 рр.». Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023.
5. Машталір В., Петрушка А. Популяризація читання як інноваційний вид діяльності бібліотеки. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С. 55-57
6. Мина Ж., Марковець М. Аспекти розвитку бібліотечної та архівної справи в інформаційному суспільстві. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С.61-63
7. Кривішин Л., Петрушка А. Бібліотечна діяльність в умовах розвитку інформаційного суспільства. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С 72-73
8. M. Pawlowska, M.E.Wachowicz, Wprowadzenie do zarzadzania danymi naukowymi, Warszawa, 2020.
9. W.Jiang,T.Luo, Y.Yang, E. Li, W.Zhou,(2022). “Private data access control model based on block chain technology in the internet of things environment”, Chinese Journal on Internet of Things,2022, 6(4), 169-182.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).