Технології електронних бібліотек та архівів
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.т.н., доцент Сокіл Марія Богданівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Знати:
ЗН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в соціальних комунікаціях та інформаційній діяльності.
ЗН 3. Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.
ЗН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.
ЗН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.
ЗН 16. Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.
Уміти:
УМ 1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи.
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Результати навчання: • Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів
• Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
• Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент
• Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інноваційна діяльність бібліотек та архівів
• Соціально-комунікаційні технології (КР)
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює основні аспекти створення ІС у бібліотеках та архівах. Курс «Технології електронних бібліотек та архівів» покликаний сформувати у студентів цілісні знання про систему теоретико-практичних знань щодо управління
інформаційними системами бібліотечних та архівних установ.
Опис: Тема 1. Е-бібліотеки та е-архіви: історія розвитку, визначення,
структура, класифікація.
Тема 2. Ресурси е-бібліотек: загальні поняття, визначення, типологія, характеристики.
Тема 3. Ресурси е-архівів: загальні поняття, визначення, типологія, характеристики.
Тема 4. Технологічні, змістовні та технічні аспекти формування лектронних бібліотек та архівів.
Тема 5. Формати е-документів для електронних бібліотек та архівів
Тема 6. Управління е-ресурсами в електронних бібліотеках та архівах.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування : (40%)
• два поточні письмові контролі у формі тестів: (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист 5 лабораторних робіт по 8 балів кожна –40 %
Проходження двох тестувань у віртуальному навчальному середовищі за матеріалами вивчених тем – 60 %.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андрухів А.І. Електронні послуги в бібліотечній справі: Навчальний посібник / А. І. Андрухів, Р. О. Голощук, М. Б. Сокіл. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 136 с.
2. Воскобойнікова-Гузєва О. В. Стратегії розвитку бібліотечноінформаційної сфери України: генезис, концепції, модернізація : монографія. – К., 2014.-362 с.
3. Організація та обробка електронної інформації: навчальний посібник./Бонч-Бруєвич Г.Ф., Носенко Т.І.; Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, ін-т суспільства, каф. інформатики. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 108 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).