Візуалізація інформації

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.073
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Кандидат технічних наук, доцент Голощук Роман Олегович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Візуалізація інформації» є формування системи теоретичних та практичних знань про методи та засоби візуалізації інформації, необхідні для успішної роботи з візуальним представленням інформації та її використання в практичних задачах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей: ФКС 3.6. Здатність застосовувати технології візуалізації інформації
Результати навчання: • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог; • здатність ідентифікувати загрози і ризики інформаційної безпеки та їх складові шляхом використання аналітичних методів розвідки; • оцінювати точність і достовірність отриманої інформації; • відтворювати і коректно використовувати основні поняття, пов'язані з обробкою інформації; • володіти знаннями щодо основних етапів проведення конкурентної інформаційної розвідки; • застосовувати відкриті інформаційні ресурси у мережі Інтернет для проведення конкурентної інформаційної розвідки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології архівування та зберігання інформації. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття візуального представлення абстрактних даних. Методи та засоби візуалізації. Візуальне представлення кількісної інформації в схематичній формі. Спеціалізовані програмні засоби створення візуалізації. Інфографіка. Графіки неперервних числових і часових даних, дискретних даних, географічних і логічних даних. Візуальна аналітика.
Опис: Навчальна дисципліна присвячена вивченню теоретичних та практичних аспектів використання навичок та знань у сфері створення ефективних та зрозумілих візуальних представлень даних та інформації, навичок дизайну та використання інструментів візуалізації, а також розумінню етичних аспектів та практичного застосування цих навичок у різних галузях професійної діяльності.Поняття візуального представлення абстрактних даних. Методи та засоби візуалізації. Візуальне представлення кількісної інформації в схематичній формі. Спеціалізовані програмні засоби створення візуалізації. Інфографіка. Графіки неперервних числових і часових даних, дискретних даних, географічних і логічних даних. Візуальна аналітика.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Internet-технології та ресурси. Конспект лекцій для студентів базового напряму “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа” спеціальності 029 “Інформаційна, бібліотечна та архівна справа”/ Голощук Р.О., Т.М.Білущак.– Львів: Видавництво Львівської політехніки.– 2019.– 92 с. 2. Інформаційні ресурси. Словник законодавчої та стандартизованої термінології / Нац. акад. пед. наук України, Держ. наук.-пед. б-ка України ім. В. О. Сухомлинського ; [уклад.: П. І. Рогова, Я. О. Чепуренко, С. М. Зозуля, І. Г. Лобановська]. – Київ : [Нілан-ЛТД], 2012. – 283 с. 3. Позиціонування сайтів у глобальному інформаційному середовищі: Монографія / А.М. Пелещишин. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 260 с.Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політех­ніки, 2018. – 620 с. 4. Шквір В. Д. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник / В. Д. Шквір, А. Г. Загородній, О. С. Височан. – 4-те вид., доопрац. і допов. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).