Технології конкурентної інформаційної розвідки
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.034
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Вовк Наталія Степанівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Здатність спілкуватись іноземною мовою.
Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність працювати в команді
Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.
Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури.
Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
Результати навчання: Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань
Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності
Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди
Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою
Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Лекції, практичні заняття –інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технології інформаційного пошуку (КР)
• Організація та супровід стартапів
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна висвітлює основні аспекти ведення конкурентної розвідки в організацій різних рівнів та форм власності. Курс «Технології конкурентної інформаційної розвідки» покликана сформувати у студентів цілісні знання про організацію діяльності конкурентної розвідки як основної складової системи безпеки підприємництва.
Опис: Конкурентна розвідка – пріоритетний напрям розвитку бізнесу.
Інформаційно-аналітична робота як напрямок конкурентної розвідки.
Методика створення конкурентної розвідки на рідприємстві.
Промислове шпигунство і конкурентна розвідка.
Класифікація джерел для інформаційної бази даних конкурентної розвідки.
Вплив інформаційних війн на безпеку бізнесу те методи протидії інформаційній зброї.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка
Усний контроль (опитування)
Тестовий контроль
Програмовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист лабораторних робіт – 5 б. * 6 лабораторних робіт = 30 балів
Екзамен - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Ткачук Т. Ю. Конкурентна розвідка: навч. посібник. К.: НАСБ України, 2013. 295 с.
Штангрет А.М. Методичні засади здійснення конкурентної розвідки в системі економічної безпеки підприємства. Науковий вісник НЛТУ України. 2013. Вип. 23.4. С. 302–307.
Портер М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів К.: Наш формат, 2020. 424 с.
Когут Ю. Конкурентна розвідка та безпека бізнесу. Сідкон, 2021. 318 с.
Конкурентна розвідка : навч. посіб. / Копотун І.М., Падалка А.М., Кузьмічова-Кисленко Є.В., Кисленко Д.П., Карманова Н.І. Ірпінь : Ун-т ДФС України, 2020. 187 с.
Руделіус В. Маркетинг: підручник. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2015. 422 с.
Витягання персональних даних з українського ІНПП. URL: http://zliypes.com.ua/demos/inn/
Всеукраїнський перепис населення. Банк даних. URL: http://database.ukrcensus.gov.ua/MULT/Database/Census/databasetree_uk.asp
Державна реєстрація нормативних актів. URL: http://www.minjust.gov.ua/npa
Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/
Державна установа «Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України». URL: http://www.smida.gov.ua/d)
Європейський бізнес-центр. URL: http://www.ebr.org/
Інтернет-проект «Право України» від Ліга-Закон. URL: http://pravo.ligazakon.ua/?ref=logo (дата звернення: 13.08.2021)
Інформаційний бізнес-портал ”UA-REGION”. URL: www.ua-region.info
Українське інформагентство Укрінформ. URL: http://www.ukrinform.ua
YouControl – онлайн-сервіс перевірки компаній. URL: https://youcontrol.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).