Прикладні комп'ютерні технології

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Кандидат технічних наук, доцент Голощук Роман Олегович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Прикладні комп’ютерні технології" є формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок використання комп'ютерних та інформаційних технологій у прикладних галузях.
Завдання: : Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей: ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. ФК 3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп'ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань. ФК 7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування споживачів інформації.
Результати навчання: • ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов • ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. • ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. • ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. • ФК 3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань. • ФК 7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування споживачів інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології опрацювання інформації. Сучасне програмне забезпечення Інформаційний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційні (комп’ютерні) технології опрацювання інформації. Апаратне та програмне забезпечення ПКТ. Прикладне програмне забезпечення ПКТ. Прикладні комп’ютерні технології за класом реалізації технологічних операцій. Глобальні концепції розвитку ПКТ та побудови інформаційного суспільства. Технології великих даних та блокчейн. Концепція інтернету речей. Прикладні системи розподіленого опрацювання даних. Інформаційно-обчислювальні мережі (ІОМ) та їх характеристики. Хмарні та мережеві розподілені обчислення. Розпорошені (туманні) обчислення.
Опис: Навчальна дисципліна передбачає ознайомлення з сучасними практичними рішеннями та інформаційними технологіями в області застосування прикладних комп'ютерних технологій, інформаційних ресурсів інформаційних систем, ознайомлення з спеціальними комп’ютерними технологіями та базами даних, проектування, огляд методів інтеграції та стандартизації компонентів програмного забезпечення в інформаційних системах.Інформаційні (комп’ютерні) технології опрацювання інформації. Апаратне та програмне забезпечення ПКТ. Прикладне програмне забезпечення ПКТ. Прикладні комп’ютерні технології за класом реалізації технологічних операцій. Глобальні концепції розвитку ПКТ та побудови інформаційного суспільства. Технології великих даних та блокчейн. Концепція інтернету речей. Прикладні системи розподіленого опрацювання даних. Інформаційно-обчислювальні мережі (ІОМ) та їх характеристики. Хмарні та мережеві розподілені обчислення. Розпорошені (туманні) обчислення.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Голощук Р. О. «Прикладні комп'ютерні технології» : конспект / Р. О. Голощук, Т. М. Білущак. – Львів: самвидав, 2020. – 104 c. (в межах робочого часу викладача, за іншою тематикою) (Білущак Т. М.) 2. Басюк Т. М. Методи та засоби мультимедійних інформаційних систем : навч. посібник / Т. М. Басюк, П. І. Жежнич. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 428 с. 3. Кісь Я.П. Методи документування консолідованої інформації: навч. посібник / Я. П. Кісь, Р. О. Голощук; за заг. ред. В.В. Пасічника. – 2-ге вид. – Львів: Видавництво Львівcької політехніки, 2014. – 240 с. – (Серія «Консолідована інформація», вип. 5). 4. Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політех­ніки, 2018. – 620 с. 5. Шквір В. Д. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник / В. Д. Шквір, А. Г. Загородній, О. С. Височан. – 4-те вид., доопрац. і допов. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Прикладні комп'ютерні технології (курсова робота)

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.018
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Кандидат технічних наук, доцент Голощук Роман Олегович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Прикладні комп’ютерні технології" є формування у студентів необхідних теоретичних знань і практичних навичок використання комп'ютерних та інформаційних технологій у прикладних галузях.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей: ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. ФК 3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп'ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань. ФК 7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування споживачів інформації.
Результати навчання: • ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов • ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. • ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. • ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. • ФК 3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань. • ФК 7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування споживачів інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології опрацювання інформації. Сучасне програмне забезпечення Інформаційний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Інформаційні (комп’ютерні) технології опрацювання інформації. Апаратне та програмне забезпечення ПКТ. Прикладне програмне забезпечення ПКТ. Прикладні комп’ютерні технології за класом реалізації технологічних операцій. Глобальні концепції розвитку ПКТ та побудови інформаційного суспільства. Технології великих даних та блокчейн. Концепція інтернету речей. Прикладні системи розподіленого опрацювання даних. Інформаційно-обчислювальні мережі (ІОМ) та їх характеристики. Хмарні та мережеві розподілені обчислення. Розпорошені (туманні) обчислення.
Опис: Навчальна дисципліна передбачає ознайомлення з сучасними практичними рішеннями та інформаційними технологіями в області застосування прикладних комп'ютерних технологій, інформаційних ресурсів інформаційних систем, ознайомлення з спеціальними комп’ютерними технологіями та базами даних, проектування, огляд методів інтеграції та стандартизації компонентів програмного забезпечення в інформаційних системах.Опрацювання джерел за тематикою курсової роботи. Написання курсової роботи. Оформлення курсової роботи. Підготовка до захисту курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсової роботи (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Голощук Р. О. «Прикладні комп'ютерні технології» : конспект / Р. О. Голощук, Т. М. Білущак. – Львів: самвидав, 2020. – 104 c. (в межах робочого часу викладача, за іншою тематикою) (Білущак Т. М.) 2. Басюк Т. М. Методи та засоби мультимедійних інформаційних систем : навч. посібник / Т. М. Басюк, П. І. Жежнич. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 428 с. 3. Кісь Я.П. Методи документування консолідованої інформації: навч. посібник / Я. П. Кісь, Р. О. Голощук; за заг. ред. В.В. Пасічника. – 2-ге вид. – Львів: Видавництво Львівcької політехніки, 2014. – 240 с. – (Серія «Консолідована інформація», вип. 5). 4. Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політех­ніки, 2018. – 620 с. 5. Шквір В. Д. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник / В. Д. Шквір, А. Г. Загородній, О. С. Височан. – 4-те вид., доопрац. і допов. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).