Технологія макетування інформаційних матеріалів

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.065
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Кандидат технічних наук, доцент Голощук Роман Олегович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Технологія макетування інформаційних матеріалів» є формування системи теоретичних та практичних знань про методи та засоби макетування інформаційних матеріалів, сучасні технології подання й опрацювання текстових і графічних інформаційних матеріалів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей: ФКС 2.7. Здатність застосовувати технології макетування інформаційних матеріалів
Результати навчання: • ФКС 2.7. Здатність застосовувати технології макетування інформаційних матеріалів. • ЗН 8. Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності. • ЗН 9. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг. • ЗН 10. Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання. • ЗН 12. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів. • УМ 4. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності. • УМ 5. Розраховувати, експлуатувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації комп’ютерне та офісне обладнання. • АіВ 4. Здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електронний документообіг. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття інформації, інформаційних матеріалів та інформаційних технологій. Види джерел інформаційних матеріалів (паперові, вербальні, електронні). Інформаційні матеріали як результат інформаційного моделювання. Методи та засоби макетування інформаційних матеріалів Методика та засоби макетування гіпертекстових інформаційних матеріалів для створення Web-сайтів
Опис: Навчальна дисципліна присвячена вивченню теоретичних та практичних аспектів використання технологій верстання та опрацювання інформаційних матеріалів та Веб дизайну, знання яких дозволить студентам ефективно створювати якісні макети різнотипних документів, а також виконувати широкий спектр задач з розроблення, підтримки та позиціонування інформаційних матеріалів різних форматів й призначення.Поняття інформації, інформаційних матеріалів та інформаційних технологій. Види джерел інформаційних матеріалів (паперові, вербальні, електронні). Інформаційні матеріали як результат інформаційного моделювання. Методи та засоби макетування інформаційних матеріалів Методика та засоби макетування гіпертекстових інформаційних матеріалів для створення Web-сайтів
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмова форма (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмова форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Технології макетування інформаційних матеріалів. Конспект лекцій для студентів першого (бака-лаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» / Р.О. Голощук, Н.С. Вовк. – Львів: Видавництво Львівської політехніки,, 2018. – 100 с. 2. Василишин Д. В. Технологія набору та верстки : навч. посіб. / Д. В. Василишин, О. М. Василишин; за ред. О. В. Мельникова. — Вид. 2-е. — Львів: Укр. акад. друкарства, 2011. — 272 с. 3. Величко О. М. Видавничо-поліграфічна справа. Практикум з проектування і розрахунку технологічних і виробничих процесів / Олена Величко : навч. посіб.; М-во освіти і науки України. — К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2009. — 520 с. — ISBN 978-966-439-135-8 4. Вимоги до авторських рукописів книжкових видань, які подають у Видавництво Львівської політехніки / За ред. І. П. Паров’яка; уклад. ; Р. О. Голощук, О. М. Губарєва, І. Є. Лонкевич, Л. А. Саламін, Г. З. Сукмановська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 24 с. 5. Павлиш В. А. Основи інформаційних технологій і систем : підручник / В. А. Павлиш, Л. К. Гліненко, Н. Б. Шаховська. – Львів : Видавництво Львівської політех­ніки, 2018. – 620 с. 6. Шквір В. Д. Інформаційні системи і технології в обліку та аудиті: підручник / В. Д. Шквір, А. Г. Загородній, О. С. Височан. – 4-те вид., доопрац. і допов. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).