Громадянські цінності в інформаційному суспільстві

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.037
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: доцент Химиця Наталія Олексіївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Громадянські цінності в інформаційному суспільстві" є формування у студентів необхідних теоретичних і практичних знань про громадянську культуру фахівця; формування критичного мислення, правової культури та громадянської позиції.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов Загальні компетентності (ЗК) ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ЗК 11. Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свободи людини і громадянина в Україні.
Результати навчання: знати: • наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в соціальних комунікаціях та інформаційній діяльності; • вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. вміти: • системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей; • спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); • відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Політологія • Філософія • Кадровий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Громадянські цінності та культура майбутнього фахівця. Система правового захисту прав та громадянських цінностей людини. Громадські об’єднання як структури громадянського суспільства. Громадянські цінності в соціокультурному просторі інформаційного суспільства. Забезпечення захисту прав та громадянських цінностей людини під час збройних конфліктів.
Опис: Громадянські цінності та культура майбутнього фахівця в контексті формування інформаційного суспільства. Європейські правові стандарти у сфері захисту прав людини. Нормативно-правове забезпечення розвитку громадянського суспільства в Україні. Громадські об’єднання як структури громадянського суспільства. Забезпечення і захист прав та громадянських цінностей людини під час збройних конфліктів. Права часників освітнього процесу та механізми захисту цих прав в Україні.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (80%): письмові звіти з практичних робіт, усне опитування; - проміжне тестування (20%): трирівневі тести.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів відбувається у 100-бальній шкалі. Разом за ПК (поточний контроль) : 80 балів. Контрольне тестове завдання - 20 балів. Виставляння балів та оцінок здійснюється відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. КОМПАС: Посібник з освіти в області прав людини за участі молоді [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.coe.int/uk/web/compass. 2. Освіта в сфері прав людини в Інтернеті: методичний посібник /за ред.. Мурашкевич О., Черних О. Київ: ВАІТЕ, 2019. - 70 с. 3. Юров А. Вступ до концепції прав людини: навчальний посібник. – Київ: Бурнос С. О., 2019. 53 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).