Громадянські цінності в інформаційному суспільстві

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.037
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: доцент Химиця Наталія Олексіївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Громадянські цінності в інформаційному суспільстві" є формування у студентів необхідних теоретичних і практичних знань про громадянську культуру фахівця; формування критичного мислення, правової культури та громадянської позиції.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов Загальні компетентності (ЗК) ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ЗК 11. Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свободи людини і громадянина в Україні.
Результати навчання: знати: • наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в соціальних комунікаціях та інформаційній діяльності; • вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. вміти: • системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей; • спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); • відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Політологія • Філософія • Кадровий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Громадянські цінності та культура майбутнього фахівця. Система правового захисту прав та громадянських цінностей людини. Громадські об’єднання як структури громадянського суспільства. Громадянські цінності в соціокультурному просторі інформаційного суспільства. Забезпечення захисту прав та громадянських цінностей людини під час збройних конфліктів.
Опис: Громадянські цінності та культура майбутнього фахівця в контексті формування інформаційного суспільства. Європейські правові стандарти у сфері захисту прав людини. Нормативно-правове забезпечення розвитку громадянського суспільства в Україні. Громадські об’єднання як структури громадянського суспільства. Забезпечення і захист прав та громадянських цінностей людини під час збройних конфліктів. Права часників освітнього процесу та механізми захисту цих прав в Україні.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (80%): письмові звіти з практичних робіт, усне опитування; - проміжне тестування (20%): трирівневі тести.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів відбувається у 100-бальній шкалі. Разом за ПК (поточний контроль) : 80 балів. Контрольне тестове завдання - 20 балів. Виставляння балів та оцінок здійснюється відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. КОМПАС: Посібник з освіти в області прав людини за участі молоді [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.coe.int/uk/web/compass. 2. Освіта в сфері прав людини в Інтернеті: методичний посібник /за ред.. Мурашкевич О., Черних О. Київ: ВАІТЕ, 2019. - 70 с. 3. Юров А. Вступ до концепції прав людини: навчальний посібник. – Київ: Бурнос С. О., 2019. 53 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).