Документування управлінської інформації

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Мина Жанна Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Документування управлінської інформації» є формування у студентів необхідних теоретичних і практичних знань з питань підготовки і оформлення документів, їх збору і обробки, доставки до місця призначення з урахуванням мовних особливостей документування ділових та інформаційних документів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов загальні компетентності: ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. фахові компетентності: ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. ФК 4. Здатність аналізувати закономірності розвитку, документно-інформаційних потоків та масивів як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій. ФК 5. Здатність створювати чітку, стислу та точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Знати: ЗН 3. Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність ЗН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи ЗН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем Уміти: УМ 6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності. УМ 9. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. Комунікація (КОМ): КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Автономія і відповідальність(АіВ): АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1 (ЗН 3. Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність) Методи навчання і викладання. Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, виконання та захист практичних робіт. Екзамен: письмове опитування, тестовий контроль. РН2 (ЗН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи). Методи навчання і викладання.Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання. Поточний контроль: виконання та захист .практичних робіт, усне та фронтальне опитування. РН43(ЗН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем). Методи навчання і викладання.Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання. Поточний контроль: виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. РН 4 (УМ 6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності) Методи навчання і викладання.Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання. Поточний контроль: виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. РН 5 (УМ 9. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів). Методи навчання і викладання. Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання. Поточний контроль: виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. РН 6 (КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Методи навчання і викладання. Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання. Поточний контроль: виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. РН 7 (АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань). Методи навчання і викладання. Лекції, практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод, Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання.Поточний контроль: виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Діловодство: методи і практика Супутні і наступні навчальні дисципліни: Інформаційний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Документування управлінської інформації» розрахована на студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Розглянуто правила підготовки й оформлення ділових та інформаційних документів згідно з чинними стандартами, їх збір та обробку, доставку до місця призначення з урахуванням мовних особливостей та сучасних вимог до складання та оформлення службових і особистих документів. В ході вивчення дисципліни студенти набувають практичних навиків документного зв’язку між усіма рівнями управління як по вертикалі так і по горизонталі та засвоюють лексичні. морфолологічні та синтаксичні особливості складання та правила оформлення ділових та інформаційних документів.
Опис: Стилі сучасної української мови Лексичні засоби стилістики ділових та інформаційних документів Морфологічні засоби стилістики ділових та інформаційних документів Синтаксичні засоби стилістики ділових та інформаційних документів Композиція та архітектоніка тексту ділових та інформаційних документів Службовий документ як різновид докуметів, що не публікуються. Організаційно-розпорядча документація Довідково-інформаційні документи Документи з особового складу Особисті офіційні документи
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка – реалізується шляхом виконання та захисту практичних робіт, які передбачають оволодіння системою практичних професійних умінь та навичок. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій. Усний контроль (опитування) – реалізується шляхом усного опитування під час захисту практичних робіт на заняттях, сприяє опануванню логічним мисленням, виробленню і розвитку навичок аргументувати, висловлювати свої думки грамотно, образно, емоційно, обстоювати власну думку. Тестовий контроль – реалізується шляхом визначення рівня сформованості знань і вмінь з навчальної дисципліни за допомогою тестів відкритої форми (із вільно конструйованими відповідями) і тестів закритої форми (із запропонованими відповідями) у віртуальному навчальному середовищі. Програмовий контроль – реалізується шляхом пред’явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів відбувається у 100-бальній шкалі. Разом за ПК (поточний контроль) : 40 балів. Екзаменаційний контроль (тестові завдання): 60 балів. Виставляння балів та оцінок здійснюється відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Бездрабко В. Український науково-дослідний інститут архівної справи та документознавства – провідна наукова установа документознавчої галузі ... // Архіви України. – 2009. – № 3–4 (264). – С. 66-96. Кузьменко М. Сучасне діловодство в Україні. практичні поради / Микола Кузьменко. ? К.: Центр навчальної літератури, 2020. ? 260 с. Палеха Ю. Загальне діловодство: теорія та практика керування документацією із загальних питань: навчальний посібник – вид. 4-те (виправлене і допо-внене) — К. : Видавництво Ліра-К – 2017.— 624 с. – (Серія посібників з культури діловодства). Тетерчук І. Юридичне документознавство / І.Тетерчук, Т.Дяків. К.: Центр навчальної літератури, 2020. – 164 с. Навчально-методичне забезпечнення Комова М.В., Мина Ж.В., Петрушка А.І. Документування управлінської інформації : навч.посіб.. Львів. Вид-цтво «Тріада плюс». 2022. 196.с Мина Ж.В. Документаційне забезпечення діяльності установи : Курс лекцій / Ж.В.Мина, . – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. ? 102с. Мина Ж.В., Білущак Т.М. Комп’ютерне документознавство : Курс лекцій / Ж.Мина. Т. Білущак / – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. ?196с. Методичні вказівки до виконання практичних робіт, методичні вказівки для дидактичного забезпечення самостійної роботи; електронний навчально-методичний комплекс у віртуальному навчальному середовищі Інформаційні ресурси Agency of the Patent Attorney of Ukraine [ Electronic resource] URL :: http://www. Copyright.com/ua/ Personal website of Professor Palekha Yu.I. [ Electronic resource] URL : http://www.dilo.kiev.ua/ Information resources. Dictionary of legislative and standardized terminology URL: https://lib.iitta.gov.ua/7909/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).