Проєктування баз даних

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.036
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: старший викладач Нестор Думанський
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни «Проектування баз даних» полягає у набутті теоретичних знань та практичних навичок проектування та управління базами даних.
Завдання: Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов; здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасне програмне забезпечення Офісне програмування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає опанувати навички систематизації інформації, проєктування баз даних та використання систем управління базами даних. Що студенти вивчать? - Що таке СУБД та де їх використовують. - Як створити ефективну базу даних. - Як правильно структурувати інформацію. - Роботу з популярними базами даних.
Опис: Лекційні заняття Тема 1. Основні відомості про бази даних Тема 2. Створення бази даних в Access Тема 3. Початок роботи з базами даних Тема 4. Знайомство з об’єктами бази даних Тема 5. Створення таблиць і настроювання типів даних Тема 6. Використання зав’язків Тема 7. Керування даними за допомогою запитів Тема 8. Створення форм та звітів Тема 9. Створення діаграм Тема 10. Основні відомості про макроси. Тема 11. Створення макросу, який запускається під час відкриття бази даних Тема 12. SQL в Access: основні поняття, глосарій і синтаксис Лабораторні заняття Лабораторна робота № 1. Знайомство з СУБД Лабораторна робота № 2. Створення структури бази даних Лабораторна робота № 3. Створення таблиць та зав’язків Лабораторна робота № 4. Створення запитів бази даних Лабораторна робота № 5. Створення інтерфейсу користувача Лабораторна робота № 6. Формування звітів Лабораторна робота № 7. Використання макросів Лабораторна робота № 8. Використання SQL-запитів (створення структури бази даних)
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (80%) - письмові контрольні тести (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна оцінка (100 балів) складається з поточного контролю. Поточний контроль: лабораторні роботи (8 по 10 балів) тестові контрольні роботи (2 по 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Провост Ф. Data Science для бізнесу. Як збирати, аналізувати і використовувати дані / Ф. Провост, Т. Фоусет. – Київ: Наш Формат, 2019. – 400 с. Використання баз даних у LibreOffice Base [Електронний ресурс] // The Document Foundation. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://help.libreoffice.org/latest/uk/text/sdatabase/main.html?DbPAR=BASE. Ізварін І. Бази даних в інформаційних системах / І. Ізварін, В. Гайдаржи. – Київ: Університет "Україна", 2018. – 418 с. Ладичук Д. О. Проектування бази геопросторових даних / Д. О. Ладичук, Н. М. Шапоринська. – Херсон: Олді-плюс, 2020. – 128 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).