Стандартизація бібліотечної та архівної справи

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Мина Жанна Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Стандартизація бібліотечної та архівної справи» є формування у студентів необхідних теоретичних і методичних знань про наукові, технічні та організаційні основи стандартизації товарів та послуг в бібліотечній та архівній справі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Загальні компетентності (ЗК): ЗК 3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. ЗК 7. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел. Фахові компетенції: ФК 1. Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. ФК 4. Здатність аналізувати закономірності розвитку, документно-інформаційних потоків та масивів як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Знати: ЗН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи. ЗН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. УМ 1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. УМ 6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності. КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Методи навчання і викладання: Лекції, практичні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт, усне опитування, виконання тестових завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Термінологія інформаційної та бібліотечної справи Інформаційний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Стандартизація бібліотечної та архівної справи» розрахована на студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» з метою надати їм розуміння щодо наукових, нормативних, технічних та організаційних основ стандартизації продукції та послуг в бібліотечній та архівній справі. Також сформувати у студентів необхідні теоретичні і методичні знання про різні види, процеси, технології та організацію роботи зі стандартами; набуття практичних умінь та навичок інформаційного аналізу національних та міжнародних стандартів, здійснення методів опрацювання інформації, а також розуміння того, що стандартизація бібліотечної та архівної справи є своєрідним відображенням об’єктивних законів еволюції матеріалів, технічних засобів та інформаційно-комунікаційних матеріалів виготовлення інформаційних продукцій та надання послуг.
Опис: Сутність стандартизації та її роль Теоретичні та методичні основи стандартизації Національна стандартизація України Види нормативних документів та порядок розроблення, затвердження то впровадження нормативних документів Міжгалузеві системи стандартизації Стандартизація та управління якістю Міжнародні системи стандартизації та сертифікації.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка – реалізується шляхом виконання та захисту практичних робіт, які передбачають оволодіння системою практичних професійних умінь та навичок. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій. Усний контроль (опитування) – реалізується шляхом усного опитування під час захисту практичних робіт на заняттях, сприяє опануванню логічним мисленням, виробленню і розвитку навичок аргументувати, висловлювати свої думки грамотно, образно, емоційно, обстоювати власну думку. Тестовий контроль – реалізується шляхом визначення рівня сформованості знань і вмінь з навчальної дисципліни за допомогою тестів відкритої форми (із вільно конструйованими відповідями) і тестів закритої форми (із запропонованими відповідями) у віртуальному навчальному середовищі. Програмовий контроль – реалізується шляхом пред’явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів відбувається у 100-бальній шкалі. Виставляння балів та оцінок здійснюється відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Бичківський Р. Управління якістю. — Львів: Львів. політехніка, 2000. Палеха Ю.Стандартизація в документально-інформаційній, бібліотечній, архівній та видавничій справ / Ю.Палеха, І.Смоловик, М.Геращенко. – Київ: Ліра, 2021. Кириченко Л. С., Мережко Н. В. Основи стандартизації, метрології, управління якістю: Навч. пос. — К.: Київ. нац. торг.-екон.ун-т, 2001. Колотило Д. М., Соколоввський А. Т., Афтанділянц В. В. Міжнародні системи вимірювання в економіці: Навч. посібник-довідник. —К.: КНЕУ, 2000. — 176 с Навчально-методичне забезпечнення Комова М.В., Мина Ж.В., Петрушка А.І. Документування управлінської інформації : навч.посіб.. Львів. Вид-цтво «Тріада плюс». 2022. 196.с Мина Ж.В. Документаційне забезпечення діяльності установи : Курс лекцій / Ж.В.Мина, . – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. ? 102с. Методичні вказівки до виконання практичних робіт, методичні вказівки для дидактичного забезпечення самостійної роботи; електронний навчально-методичний комплекс у віртуальному навчальному середовищі Інформаційні ресурси Agency of the Patent Attorney of Ukraine [ Electronic resource] URL :: http://www. Copyright.com/ua/ Personal website of Professor Palekha Yu.I. [ Electronic resource] URL : http://www.dilo.kiev.ua/ Information resources. Dictionary of legislative and standardized terminology URL: https://lib.iitta.gov.ua/7909/ Український науково-дослідний інститут архівної справи та документознавства (УНДІАСД) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://undiasd.archives.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).