Інформаційна безпека у віртуальному просторі
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.067
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: доцент Тарасов Дмитро Олександрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знання архітектури та сервісів інформаційних мереж;
• Знання основ безпеки інформаційних мереж;
• Уміння визначати структуру та сервіси інформаційних мереж;
• Уміння вирішувати базові задачі адміністрування та захисту інформації у інформаційних мережах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Офісні комп’ютерні мережі
Короткий зміст навчальної програми: Сервіси інформаційних мереж. Політика безпеки. Оцінка рівня захищеності інформаційної системи. Стандарти інформаційної безпеки. Засоби захисту операційних систем та прикладного програмного забезпечення. Захист операційних систем Linux. Захист операційних систем Windows. Безпека веб-сайтів. Безпека мережних протоколів. Віртуальні приватні мережі. Міжмережні екрани.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%);
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Буров Є.В. Комп'ютерні мережі:підручник .-Л.:Магнолія-плюс,2006 .-262 с.-(іл.)
2. Яковина В. С., Федасюк Д. В. Основи безпеки комп'ютерних мереж:навч. посіб. ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" .-Л.:НВФ "Укр. технології ",2008 .-396 с.-(іл.)