Соціальна педагогіка
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.007
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: д. пед. н., професор Тюріна Т.Г.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Знати історію розвитку соціальної педагогіки в Україні та за кордоном;
знати основні поняття, принципи та закономірності соціальної педагогіки;
розуміти особливості соціалізації особистості в різних соціальних інститутах.
Результати навчання: Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •Пререквізит: Соціальна педагогіка
•Кореквізит: Міжособистісне спілкування, соціальна політика
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення курсу «Соціальна педагогіка» студенти оволодівають понятійно-термінологічним апаратом соціально-педагогічної діяльності, принципами роботи соціального педагога, засвоюють основні закономірності процесу соціалізації, ресоціалізації, соціального виховання та адаптації; знайомляться з особливостями соціалізації особистості в різних суспільних інститутах (сім’я, школа, заклад закритого типу тощо) та впливом на цей процес релігійних цінностей, моральних норм, народних традицій, мистецтва, засобів масової інформації тощо.
Опис: Теоретико-методологічні основи соціальної педагогіки, історичні аспекти становлення соціальної педагогіки в Європі та Північній Америці, система закладів соціально-педагогічної роботи в Україні, правові та етичні основи соціально- педагогічної роботи, окремі питання соціальної педагогіки: андрагогіка і герогіка, превентивна педагогіка з елементами пенітенціарної педагогіки, віктимологія з основами опікунської педагогіки.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах.
• Підсумковий контроль: (60%): екзамен (тестові завдання)
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь (якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки) - 3 б.;
презентація (відповідність тематиці практичного заняття; естетичне оформлення презентації; чітка, лаконічна доповідь; здатність відповісти на уточнюючі запитання; посилання на джерела) - 5 б.
індивідуальне контрольне завдання (структура; якість джерел інформації та їхня відповідність змісту роботи; рівень самостійності та глибина осмисленості; рівень обізнаності з теоретичним матеріалом, термінологією та поняттями; вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал; естетичне оформлення презентації; чітка, лаконічна доповідь; здатність відповісти на уточнюючі запитання) 10 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кабусь Н. Д., Тюріна Т. Г., Микитюк О. М., Шевченко Ж. М., Яцишин У. В. Фахова підготовка соціальних працівників в Україні та за кордоном: сучасні виклики: монографія. Львів: Видавництво ПП «Новий Світ-2000», 2023 - 257 с.
1. 2. Соціальна педагогіка. Навчальний посібник / За ред. А.Й.Капської. – К.: УДЦССМ, 2000. – 254 с.
3.Технології соціально-педагогічної роботи. Навчальний посібник./ За заг ред. проф. А.Й.Капської. – К.: УДЦССМ, 2000. – 372 с.
4.Трубавіна І.М. Соціально-педагогічна робота з неблагополучною сім»єю. –К. : УДЦССМ, 2002. – 129 с.
5.Л.Тюптя,І.Іванова. Соціальна робота: методика викладання соціальної роботи. Навч.-метод. посібник. К.,»Університет Україна», 2011.
6. Тюріна Т. Духовна педагогіка: витоки, сутність та перспективи розвитку: монографія. – Львів: СПОЛОМ, 2005. 276 с.
7. Тюріна Т. Духовне становлення особистості з погляду синергетики: монографія.– Львів: СПОЛОМ, 2012. 216 с.
8.Тюріна Т. Г. Виховання духовності студентської молоді у ноосферному вимірі: монографія. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 284 с.
9.. Т. Тюріна. Виховання духовності студентської молоді у процесі викладання дисциплін соціально-гуманітарного циклу. Scientific and pedagogic internship «Training programmes for social sciences experts in Ukraine and EU countries: focus on the future»: Internship proceedings, 3-14 June, 2019. Venice,Italy. 80 pagesю. P. 60-67.
10. Тюріна Т. Г. Роль соціально-гуманітарних дисциплін у процесі духовно-морального і патріотичного виховання студентів першого курсу спеціальності соціальна робота (кафедра соціології та соціальної роботи НУ «Львівська Політехніка»). //Духовність особистості: методологія, теорія і практика : збірник наукових праць Вип. 3 (107). Київ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023. 234 с. С. 183-203
11. Тюріна Т. Г., Климанська Л. Д.. Вплив фахових цінностей та духовно-моральних якостей соціального працівника на особистість клієнта (інформаційно-енергетичний підхід). Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць.); Ч.1. Вип. 2 (89). – Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. 264 с. С. 205-218.
12. Шевців З. М. Основи соціально-педагогічної діяльності: навч. посібник. К., Вид-во центр учбової літератури, 2017, 246с .
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).