Інтегровані соціальні послуги в громаді
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.пол.н., доцент Школяр М.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей:
Фахові компетентності:
ФК13. Здатність до розробки та реалізації соціальних проектів і програм.
ФК18. Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері.
Результати навчання: - Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях.
- Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Медико-соціальні основи здоров’я
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчального курсу «Інтегровані соціальні послуги в громаді» полягало у формуванні знань щодо розвитку територіальних громад та громад за інтересами, технологій інтервенції в цей розвиток з метою вирішення соціальних проблем та задоволення потреб членів громади на основі втілення інтегрованого підходу до організації та надання соцівальних послуг.
Опис: Громада як соціальна спільнота: ознаки, типи, структура та характеристики. Ресурси громади у соціальній роботі із вразливими групами населення. Соціальна підтримка вразливих груп населення в об'єднаних територіальних громадах. Соціальні послуги в громаді. Інтегрований підхід до створення і розвитку соціальних послуг в громаді. Модель інтегрованих соціальних послуг в об'єднаній територіальній громаді. Визначення проблем і потреб громади у соціальних послугах: підходи та інструменти. Активізація громади у сфері надання соціальних послуг: етапи, напрями, форми та методи. Механізми міжвідомчої та міждисциплінарної взаємодії у вирішенні проблем та забезпеченні потреб громади. Інструменти та технології міждисциплінарної взаємодії у наданні соціальних послуг в громаді. Завдання та обов'язки фахівця із соціальної роботи у створенні, наданні та розвитку інтегрованих соціальних послуг в громаді.
Методи та критерії оцінювання: • робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь - 4
– якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність;
– правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом;
– культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу);
– рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки.
Доповнення - 1
– науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей.
Виконання інтерактивних вправ чи аналіз випадку - 4
– послідовність вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
– підходи до вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
– якість розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі;
– розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами і процесами під час розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі.
Групова презентація соціального проєкту для громади - 20
– участь та роль кожного студента у спільній презентації;
– якість виконання завдання (структура проєкту; коректність запланованих дій; реалістичність втілення);
– рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією, поняттями та засобами ДШУ та РШУ).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Безпалько О.В., Авельцева Т.П.. Мацевка Н.І. Технології активізації громади. Метод.посіб./ За ред. О.В. Безпалько. К.: Наук.світ, 2006. 95с.
2. Карий О.І., Панас Я.В. Місцеві ініціативи та залучення громадськості до здійснення місцевого самоврядування / Асоціація міст України – К., ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 176 с.
3. Ольчак М., Ростек К. Вдосконалення соціальних послуг в об’єднаних територіальних громадах: посібник. Київ, 2019. 57с.
4. Посібник із визначення потреб населення об’єднаної територіальної громади у соціальних послугах. Практичні рекомендації. Київ, 2019.
5. Семигіна Т.В. Робота в громаді: практика й політика. К.: Вид.дім «КМ Академія», 2004.
6. Управління розвитком об’єднаних територіальних громад на засадах громадської участі: навч. посіб. / О. В. Берданова, В. М. Вакуленко, Н. М. Гринчук, В. С. Колтун, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук. К. 2017. 129 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).