Інтегровані соціальні послуги в громаді

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.пол.н., доцент Школяр М.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з основними принципами організації надання інтегрованих соціальних послуг у громаді.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей: Фахові компетентності: ФК13. Здатність до розробки та реалізації соціальних проектів і програм. ФК18. Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері.
Результати навчання: - Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях. - Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Медико-соціальні основи здоров’я
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчального курсу «Інтегровані соціальні послуги в громаді» полягало у формуванні знань щодо розвитку територіальних громад та громад за інтересами, технологій інтервенції в цей розвиток з метою вирішення соціальних проблем та задоволення потреб членів громади на основі втілення інтегрованого підходу до організації та надання соцівальних послуг.
Опис: Громада як соціальна спільнота: ознаки, типи, структура та характеристики. Ресурси громади у соціальній роботі із вразливими групами населення. Соціальна підтримка вразливих груп населення в об'єднаних територіальних громадах. Соціальні послуги в громаді. Інтегрований підхід до створення і розвитку соціальних послуг в громаді. Модель інтегрованих соціальних послуг в об'єднаній територіальній громаді. Визначення проблем і потреб громади у соціальних послугах: підходи та інструменти. Активізація громади у сфері надання соціальних послуг: етапи, напрями, форми та методи. Механізми міжвідомчої та міждисциплінарної взаємодії у вирішенні проблем та забезпеченні потреб громади. Інструменти та технології міждисциплінарної взаємодії у наданні соціальних послуг в громаді. Завдання та обов'язки фахівця із соціальної роботи у створенні, наданні та розвитку інтегрованих соціальних послуг в громаді.
Методи та критерії оцінювання: • робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь - 4 – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. Доповнення - 1 – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей. Виконання інтерактивних вправ чи аналіз випадку - 4 – послідовність вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – підходи до вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – якість розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами і процесами під час розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі. Групова презентація соціального проєкту для громади - 20 – участь та роль кожного студента у спільній презентації; – якість виконання завдання (структура проєкту; коректність запланованих дій; реалістичність втілення); – рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією, поняттями та засобами ДШУ та РШУ).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Безпалько О.В., Авельцева Т.П.. Мацевка Н.І. Технології активізації громади. Метод.посіб./ За ред. О.В. Безпалько. К.: Наук.світ, 2006. 95с. 2. Карий О.І., Панас Я.В. Місцеві ініціативи та залучення громадськості до здійснення місцевого самоврядування / Асоціація міст України – К., ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 176 с. 3. Ольчак М., Ростек К. Вдосконалення соціальних послуг в об’єднаних територіальних громадах: посібник. Київ, 2019. 57с. 4. Посібник із визначення потреб населення об’єднаної територіальної громади у соціальних послугах. Практичні рекомендації. Київ, 2019. 5. Семигіна Т.В. Робота в громаді: практика й політика. К.: Вид.дім «КМ Академія», 2004. 6. Управління розвитком об’єднаних територіальних громад на засадах громадської участі: навч. посіб. / О. В. Берданова, В. М. Вакуленко, Н. М. Гринчук, В. С. Колтун, В. С. Куйбіда, А. Ф. Ткачук. К. 2017. 129 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).