Соціальні проєкти у соціальній роботі

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.01.E.049
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.н. держ.упр. Обіход Михайло Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Розробляти, адаптувати і впроваджувати інноваційні технології соціальної роботи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей: Фахові компетентності: ФК13. Здатність до розробки та реалізації соціальних проектів і програм. ФК18. Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері
Результати навчання: Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях. - Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Методи збору соціальної інформації 2.Теорії соціальної роботи 3.Методологія та методи соціальних досліджень 4.Актуальні проблеми соціальної роботи, частина 1 (соціальна робота з дітьми та сім’ями) 5.Соціальна взаємодія та технології інформаційного впливу.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчального курсу «Особливості розробки та реалізації соціальних проектів» полягало у формуванні знань щодо інноваційних підходів до надання соціальних послуг. Вміння реалізувати соціальне прогнозування та проектування. Загальні принципи розробки соціального проекту. Реалізація соціального проекту. Аналіз соціального проекту .
Опис: Інноваційні підходи до надання соціальних послуг. Соціальне прогнозування та проектування. Загальні принципи розробки соціального проекту. Реалізація соціального проекту. Аналіз соціального проекту
Методи та критерії оцінювання: Лекції, практичні заняття, самостійна робота робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь - 4 – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. Доповнення - 1 – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей. Виконання інтерактивних вправ чи аналіз випадку - 4 – послідовність вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – підходи до вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – якість розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами і процесами під час розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі. Групова презентація соціального проєкту для громади - 20 – участь та роль кожного студента у спільній презентації; – якість виконання завдання (структура проєкту; коректність запланованих дій; реалістичність втілення); – рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією, поняттями та засобами ДШУ та РШУ)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: .1.Безпалько О. В.Соціальне проектування: навч. посіб. / О. В. Безпалько.– К., 2010. –14 с. 2.Карий О.І., Панас Я.В. Місцеві ініціативи та залучення громадськості до здійснення місцевого самоврядування / Асоціація міст України – К., ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 176 с. 3. Ольчак М., Ростек К. Вдосконалення соціальних послуг в об’єднаних територіальних громадах: посібник. Київ, 2019. 57с. 4. Посібник із визначення потреб населення об’єднаної територіальної громади у соціальних послугах. Практичні рекомендації. Київ, 2019 3.ШаповаловаТ.В. Планування та інновації в соціальному розвитку: навч. посібник / Т. В.Шаповалова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 158 с. 4.ШаповаловаТ.В. Соціальне підприємництво і фандрейзинг: навч. посібник/ МФСА -К:2016.-186
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).